|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva skal du ha til dessert på julaften?
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Helt enig! Til en så høytidsstemt og fin middag må man ha dessert. Spiser heller lite dersom jeg er mett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Dig for victory!
|
Vi pleier å ta riskremen når vi åpner pakker, men det er fordi vi har spist mer pinnekjøtt til dessert før vi går fra bordet. Vi pleier å være så mette at det ligger i alle fall et par-tre stykker strak ut på golvet, med tilhørende jamring. Ikke plass til noen søt dessert før litt seinere.
![]() |
![]() |
#5 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hva skal du ha til dessert på julaften?Dessuten har man alltid plass til dessert.
![]() |
#6 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hva skal du ha til dessert på julaften?Tull og tøys. Alle har plass til dessert.
![]() |
#7 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hva skal du ha til dessert på julaften?Jepps.
![]() |
#8 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hva skal du ha til dessert på julaften?Jeg tar som dere ser, dette med dessert dødsens alvorlig.
![]() |
#9 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Hva skal du ha til dessert på julaften?Dessert er alvorlig! Jeg regner med dere har pinnekjøtt på julaften. Da ville jeg også tatt desserten rett etter. Men etter ribbemiddagen føles det ofte helt greit med et lite mellomrom. Avanserte greier dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Hva skal du ha til dessert på julaften?Vi har mandel i risgrøten på lillejulaften. Jeg har trasset gjennom den tradisjonen til tross for at mannen hater grøt så inderlig. Han får slippe de 364 andre dagene, lissåm.
![]() |
#11 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Hva skal du ha til dessert på julaften?Vi har desserten lenge etter middag og gaveoppakkingen, da er vi nesten ikke stinne lenger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Borte
|
![]() Sv: Hva skal du ha til dessert på julaften?Jeg er enig med deg, Polyanna. Dessert er dessert og den skal spises umiddelbart etter middag. Ved middagsbordet. Kakene skal serveres til kaffen og det kan godt være etter en pause.
![]() |
#15 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() Sv: Hva skal du ha til dessert på julaften?Nei, dessert ved bordet er en selvfølge hos oss. Kakene som serveres etterpå, derimot, gjøres det ikke særlig innhogg i.
![]() |
#16 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Hva skal du ha til dessert på julaften?Jeg er helt enig med Polyanna, dessert ved middagsbordet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva skal du ha til dessert på julaften?Vi har alltid karamellpudding til dessert. Jeg er et skikkelig tradisjonsmenneske og har verdens beste karamellopppuddingoppskrift!
![]() |
#18 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Hva skal du ha til dessert på julaften?Karamellpudding skal jeg gå med på at "glir nedimellom", men riskem? Not at all, det er jo MAT det, mettende, og slett ikke egnet som dessert etter middag man har spist mer av enn man har godt av. Og pinnekjøtt er tusen ganger bedre enn riskrem, så ikke søren om jeg spiser mindre middag for å ha plass til den desserten.
![]() |
#19 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hva skal du ha til dessert på julaften?Riskremen er ikke noe å skryte av syns jeg heller, men de rørte bærene til - DET er godt det!
![]() |
#20 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hva skal du ha til dessert på julaften?Jeg elsker pinnekjött, og naar jeg spiser det, har jeg aldri lyst paa eller plass til dessert etterpaa. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|