|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?
Jeg også, jeg er kjempesint over dette og mener de fastlegene som tillater seg dette burde få mistet hjemmelen sin på dagen, for det som er den egentlige meningen er å gjøre det litt jævligere for den som søker.
![]() |
#82 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?Jeg synes denne ytringen også var interessant: |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Jeg håper da virkelig ikke at Gud, om han finnes, er så dum at han ikke gjennomskuer den råtne handlingen det er å sende kvinnen gjennom ilden en gang til for å redde sin egen samvittighet.
![]() |
#84 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?Det er da mange som tvinges til å gjøre ting som strider mot deres overbevisning i jobben sin. Det strider f.eks. mot min overbevisning (om hva som skaper god læring) at jeg må være delaktig i alskens planer, undersøkelser og rapporter i stedet for å ha god tid til å forberede undervisning. Jeg er overbevist om at elevene hadde lært bedre om jeg fikk to-tre timer ekstra hver uke til undervisningsrelaterte ting i stedet for annet dilldall, men jeg må pent finne meg i det. Jeg vurderer jo også fortløpende å skifte jobb, iallfall om KS får viljen sin til våren, for jeg tror ikke lærere kommer noen vei med å reservere seg mot ting som strider mot deres overbevisning? Jeg skjønner at det ene har med liv og død og gjøre, det andre ikke, but still... |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Travelt opptatt
|
Det er jo to lærere i Sandefjord som står i akkurat den striden nå. Forskjellen er bare at de går ut åpent og ærlig og risikerer å miste jobben, istedenfor å lete etter "lure løsninger" slik enkelte fastleger vil.
![]() |
#86 |
Panzerekstremfeminist
|
Jepp, det er vesensforskjell på det. Legenes argument er at de jo har brutt regelverket så lenge at de må få fortsette.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?Og det fantastiske argumentet om at de vi må få en lovendring som gjør at de slipper å bryte den og kvinnen får bedre beskyttelse ved å VITE om hvem som bryter loven og setter seg selv først. Hva er DET for et argument?
![]() |
#88 |
maler
|
Jeg er nok også der. Tror jeg. Men jeg er blitt så rund i kantene med årene at jeg kjenner at heller ikke dette er svart-hvitt for meg. Eller jo. Jeg har en grense. Og den går nok omtrent der vi er nå tror jeg. Lindre slik at det forkorter livet - ja, absolutt. Gi medisiner med det formål å avslutte liv, det greier jeg ikke, selv om jeg absolutt kan se at det finnes tilfeller der det kan være riktig det også.
![]() |
#89 |
Off the map.
|
![]() Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?Jeg liker at Høyre-ordførerne gjør opprør. Erna får det tøft en stund nå. Det er grenser for hvor mye usaklig man skal finne seg i.
![]() |
#90 |
Unik
![]() Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?Jeg blir igrunnen sintere og sintere. Budstikka (Asker og Bærum) har et helt forferdelig idiotisk innlegg fra en fastlege i dagens papirutgave som skriver om at helsesøstre er årsaken til alle abortene "Helsesøstrene er problemet" sitat slutt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?Jeg blir også så sint!
![]() |
#92 |
can-jur
|
![]() Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?Hvorfor tror enkelte at det er en menneskerett å være fastlege?
![]() |
![]() |
#93 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?http://www.aftenposten.no/meninger/d...l#.UuojldJ5Oix
![]() |
#94 |
Unik
![]() Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?Man kan jo fint være privatpraktiserende lege, som ikke er fastlege. Så kan man ta med alle sine enige pasienter dit. Man får ikke driftstilskudd, men det burde vel gå bra så lenge de har samvittigheten sin i orden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?Det kjenner jeg en som gjør - har egen praksis uten driftstilskudd. Er man flink og populær nok så kan man fint klare det, altså. Så værsågod!
![]() |
#96 |
This is normal!
|
Den var veldig godt skrevet!
![]() |
![]() |
#97 |
This is normal!
|
Det slo meg nå at jeg har ikke vært klar over at dette har blitt praktisert av fastleger over lang tid. Det er jo rett og slett en skandale! Jeg blir mer og mer sint pga. dette. Hvor mange kvinner har opplevd liknende behandling som dette?
![]() |
![]() |
#98 |
can-jur
|
![]() Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?Men, dette forslaget er nå ute på høring. Alle kan delta i en høringsrunde. Om vi greier å forfatte et godt høringssvar så kan alle sende inn sin egen høringsuttalese.
![]() |
![]() |
#99 |
Ringskrømt
|
Hva mener du med samvittighetsbløff? |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Er du sikker på det ikke er et kall fra Gud?
Det var en god idé.
![]() |
![]() |
|
|