Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-01-14, 15:45   #81
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Jeg håper det er fordi de er nyttige idioter som ikke faktisk overskuer hvor alvorlig det er å lovfeste uthuling av retten til selvbestemt abort; i denne omgang ved å åpne for at fastleger kan trenere for abortsøkende.

Jeg håper også at debatten vi heldigvis har fått bidrar til at flere i Legeforeningen ser gjennom samvittighetsbløffen og skifter mening om dette.

Ben "angrier by the hour" Murphy

Jeg også, jeg er kjempesint over dette og mener de fastlegene som tillater seg dette burde få mistet hjemmelen sin på dagen, for det som er den egentlige meningen er å gjøre det litt jævligere for den som søker.

Annet eksempel: Om det blir lovmessig rett til eutanasi i Norge hadde jeg reservert meg mot å utføre det. Å nekte å henvise burde jeg ikke ha lov til.

Gammel 29-01-14, 15:49   #82
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes denne ytringen også var interessant:

http://www.nrk.no/ytring/abort-er-va...-er-1.11504498

Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-14, 16:39   #83
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Éowyn, her.

Jeg klarer bare ikke å se forskjellen mellom å skrive ut papiret selv og sende kvinnen "over gangen" til en annen lege. Og jeg er sikker på at Gud gjennomskuer den taktikken.

Jeg håper da virkelig ikke at Gud, om han finnes, er så dum at han ikke gjennomskuer den råtne handlingen det er å sende kvinnen gjennom ilden en gang til for å redde sin egen samvittighet.

Jeg synes sakene er så svart hvitt som man kan få den, og for å si det saklig, hele reservasjonsretten er latterlig all den tid man kun beskytter sitt eget ego og ikke det ufødte fosteret. I mine øyne blir det bare dobbeltmoral, en moral vi godt kan være foruten.

Gammel 29-01-14, 16:54   #84
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er da mange som tvinges til å gjøre ting som strider mot deres overbevisning i jobben sin. Det strider f.eks. mot min overbevisning (om hva som skaper god læring) at jeg må være delaktig i alskens planer, undersøkelser og rapporter i stedet for å ha god tid til å forberede undervisning. Jeg er overbevist om at elevene hadde lært bedre om jeg fikk to-tre timer ekstra hver uke til undervisningsrelaterte ting i stedet for annet dilldall, men jeg må pent finne meg i det. Jeg vurderer jo også fortløpende å skifte jobb, iallfall om KS får viljen sin til våren, for jeg tror ikke lærere kommer noen vei med å reservere seg mot ting som strider mot deres overbevisning? Jeg skjønner at det ene har med liv og død og gjøre, det andre ikke, but still...

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-14, 17:18   #85
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Det er da mange som tvinges til å gjøre ting som strider mot deres overbevisning i jobben sin. Det strider f.eks. mot min overbevisning (om hva som skaper god læring) at jeg må være delaktig i alskens planer, undersøkelser og rapporter i stedet for å ha god tid til å forberede undervisning. Jeg er overbevist om at elevene hadde lært bedre om jeg fikk to-tre timer ekstra hver uke til undervisningsrelaterte ting i stedet for annet dilldall, men jeg må pent finne meg i det. Jeg vurderer jo også fortløpende å skifte jobb, iallfall om KS får viljen sin til våren, for jeg tror ikke lærere kommer noen vei med å reservere seg mot ting som strider mot deres overbevisning? Jeg skjønner at det ene har med liv og død og gjøre, det andre ikke, but still...

Det er jo to lærere i Sandefjord som står i akkurat den striden nå. Forskjellen er bare at de går ut åpent og ærlig og risikerer å miste jobben, istedenfor å lete etter "lure løsninger" slik enkelte fastleger vil.

Gammel 29-01-14, 17:21   #86
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 356
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Det er jo to lærere i Sandefjord som står i akkurat den striden nå. Forskjellen er bare at de går ut åpent og ærlig og risikerer å miste jobben, istedenfor å lete etter "lure løsninger" slik enkelte fastleger vil.

Jepp, det er vesensforskjell på det. Legenes argument er at de jo har brutt regelverket så lenge at de må få fortsette.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-14, 17:59   #87
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Og det fantastiske argumentet om at de vi må få en lovendring som gjør at de slipper å bryte den og kvinnen får bedre beskyttelse ved å VITE om hvem som bryter loven og setter seg selv først. Hva er DET for et argument?
Jeg vil gå med hakekors synlig på jobb. Da VET ihvertfall de sorte menneskene at de bør gå til noen andre for å få hjelp og det er jo sjempebra for dem! Vinn- vinn!

Ikke samme sak, men samme argumentasjon.

Gammel 30-01-14, 00:23   #88
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg også, jeg er kjempesint over dette og mener de fastlegene som tillater seg dette burde få mistet hjemmelen sin på dagen, for det som er den egentlige meningen er å gjøre det litt jævligere for den som søker.

Annet eksempel: Om det blir lovmessig rett til eutanasi i Norge hadde jeg reservert meg mot å utføre det. Å nekte å henvise burde jeg ikke ha lov til.

Jeg er nok også der. Tror jeg. Men jeg er blitt så rund i kantene med årene at jeg kjenner at heller ikke dette er svart-hvitt for meg. Eller jo. Jeg har en grense. Og den går nok omtrent der vi er nå tror jeg. Lindre slik at det forkorter livet - ja, absolutt. Gi medisiner med det formål å avslutte liv, det greier jeg ikke, selv om jeg absolutt kan se at det finnes tilfeller der det kan være riktig det også.

Med abort er jeg der at jeg har tenkt og tvilt meg frem til at jeg synes at fri abort er riktig. Og jeg blir overbevist om at det er riktig når jeg leser debattfeltene i visse aviser. Når vi først godtar at det finnes situasjoner hvor det er greit å avslutte livet til et foster er det i hvertfall ingen som er nærmere til å ta den avgjørelsen enn barnets mor, jeg tenker med gru på nemder bestående av fanatikere. Det betyr ikke at jeg synes at abort er noe bra i seg selv. Jeg har valgt bort gynekologi som fag delvis på grunn av at jeg ikke ville greie å utføre et sånt inngrep. Men alt rundt går det jo ikke an å trekke seg fra selv om det er vanskelig. Og disse fastlegene har knapt noen rolle i det hele tatt, jeg skjønner ikke greia. Jeg tror faktisk at det dreier seg om en samvittighetssak for dem, men jeg synes samvittigheten er på bærtur, for dette er faktisk ikke deres valg å ta. Det er endel slike tilfeller i medisinen der man står i forklare-og-trøste-rollen og det er pasienten som skal velge.

Gammel 30-01-14, 07:13   #89
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker at Høyre-ordførerne gjør opprør. Erna får det tøft en stund nå. Det er grenser for hvor mye usaklig man skal finne seg i.

Hvis noe positivt kommer ut av dette, så håper jeg at det betyr at disse legene mister veldig mange pasienter. Men jeg er ikke sikker på at det vil virke sånn.

Og jeg er helt enig i den hakekors-retorikken. Det er helt sammenlignbart for meg.

Jeg tror ikke Høyre aner rekkevidden av den politiske kostnaden de må ta for dette idiotiske samarbeidet med KrF. De burde ha ryggrad sånn som Venstre. Særlig med tanke på at de ikke behøvde KrF for et flertall.

Gammel 30-01-14, 10:50   #90
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg blir igrunnen sintere og sintere. Budstikka (Asker og Bærum) har et helt forferdelig idiotisk innlegg fra en fastlege i dagens papirutgave som skriver om at helsesøstre er årsaken til alle abortene "Helsesøstrene er problemet" sitat slutt.

Aftenposten har et innlegg med historien til en anonym ung kvinne og hvordan hun ble møtt da hun ønsket abort (FØR reservasjonsretten fantes, så hvordan noen kan bli møtt nå kan man jo bare forestille seg) og hvorfor hun likevel ikke vil bytte fastlege.

NRK Har en artikkel om en stakkars fastlege som kommer til å "miste jobben min" hvis han ikke får reservasjonsrett. SLUTT DA VEL!!!!!

http://www.nrk.no/hordaland/slutter-...lov-1.11506234

AAAAAAAAAAAAAAArgh. Jeg koker. Dette må ikke gå gjennom.

Gammel 30-01-14, 10:58   #91
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg blir også så sint!

Hvis jeg som helsepersonell mottar en pasient som forteller at han har planer om å drepe person X, så har jeg plikt til å handle, dvs varsle politiet. Det spiller virkelig ingen rolle om jeg nekter å fortelle vedkommende hvor nærmeste Jernia ligger, så han kan kjøpe seg en øks. Hvis fastlegen (i dette tilfellet Harald Ramm Selbu) mener at abort er drap, ville jo den logiske konsekvensen være at han forsøker å fysisk stanse kvinnen, eller på annen måte hindre at det skjer. Og det går jo på tvers av norsk lov, så da er jeg helt enig i at han bør slutte som fastlege. Makan. Og så må de SLUTTE å bruke ordet HENVISNING, for det er ikke det det er.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-14, 10:58   #92
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor tror enkelte at det er en menneskerett å være fastlege?
Det er, så vidt jeg vet? helt frivillig å jobbe som fastlege og ikke noe man pålegges.
Kan man ikke utføre alle sider av den jobben, så får man gjøre noe annet!!

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-14, 11:15   #93
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

http://www.aftenposten.no/meninger/d...l#.UuojldJ5Oix

Denne var godt skrevet synes jeg. Og jeg håper en av disse reservasjonslegene svarer på den.

At han der fastlegen i Samnanger vil slutte om han ikke får reservere seg synes jeg bare er fint.

Gammel 30-01-14, 11:17   #94
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Standard

Man kan jo fint være privatpraktiserende lege, som ikke er fastlege. Så kan man ta med alle sine enige pasienter dit. Man får ikke driftstilskudd, men det burde vel gå bra så lenge de har samvittigheten sin i orden.

Gammel 30-01-14, 11:21   #95
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kjenner jeg en som gjør - har egen praksis uten driftstilskudd. Er man flink og populær nok så kan man fint klare det, altså. Så værsågod!

(Ikke av denne grunnen, altså. Bare så det er sagt. )

Gammel 30-01-14, 11:26   #96
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

http://www.aftenposten.no/meninger/d...l#.UuojldJ5Oix

Denne var godt skrevet synes jeg. Og jeg håper en av disse reservasjonslegene svarer på den.

Den var veldig godt skrevet! til Pål Gulbrandsen!

Gammel 30-01-14, 11:54   #97
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jeg mener at hvis dette er noe som har blitt praktisert av fastleger i mange år, er det ikke en lovendring eller "reservasjonsrett" vi trenger, men konsekvenser for de legene som ikke utfører jobben sin. Så svart-hvitt er det for meg.

Det slo meg nå at jeg har ikke vært klar over at dette har blitt praktisert av fastleger over lang tid. Det er jo rett og slett en skandale! Jeg blir mer og mer sint pga. dette. Hvor mange kvinner har opplevd liknende behandling som dette?
http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...g-7451308.html
Og nå skal vi få en lovendring som skal gjøre at denne praksisen blir lovlig?

Hvordan blir dette for de mest sårbare kvinnene? De med dårlige norskkunnskaper? De som står alene med få ressurser? Hvordan skal de skjønne systemet med at du kanskje ikke kan få henvisning til abort fra fastlegen din? Og nærmeste lege er kanskje mange mil unna. Nei, dette er virkelig ikke greit.

Jeg håper alle Høyrevelgere peprer sine stortingsrepresentanter med e-poster nå.

Gammel 30-01-14, 11:57   #98
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men, dette forslaget er nå ute på høring. Alle kan delta i en høringsrunde. Om vi greier å forfatte et godt høringssvar så kan alle sende inn sin egen høringsuttalese.
Dette er viktige greier altså!

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-14, 11:58   #99
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Jeg håper også at debatten vi heldigvis har fått bidrar til at flere i Legeforeningen ser gjennom samvittighetsbløffen og skifter mening om dette.

Ben "angrier by the hour" Murphy

Hva mener du med samvittighetsbløff?

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-14, 11:59   #100
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Hvorfor tror enkelte at det er en menneskerett å være fastlege?
Det er, så vidt jeg vet? helt frivillig å jobbe som fastlege og ikke noe man pålegges.

Er du sikker på det ikke er et kall fra Gud?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Men, dette forslaget er nå ute på høring. Alle kan delta i en høringsrunde. Om vi greier å forfatte et godt høringssvar så kan alle sende inn sin egen høringsuttalese.
Dette er viktige greier altså!

Det var en god idé.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:50.