Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kan du svømme?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Kan du svømme?
Ja 185 97,37%
Såvidt/nesten 5 2,63%
Nei 0 0%
Deltakere: 190. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-05-07, 11:12   #1
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du svømme?

Ja, eg kan svømme. Eg elskar å bade, stupe, hoppe og plaske. Gjerne frå svaberg og stupetårn :barnslig:

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 20:38   #2
Siw
Twinsouls

Siw sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sørlandet
Siw er populærSiw er populærSiw er populærSiw er populær
Standard

Ja det kan jeg.

"The way you make mee feel"
Siw er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 21:54   #3
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Ja eg kan symje, har spelt vannpolo, og vært på kurs i synkronsvømming.

Avsluttet min svømmekarriere som "trener".

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Det er bedre å lære seg å svømme brystsvømming, det er mye mer anvendelig, og lettere om man skulle bli nødt til å svømme med klær på f.eks.

Da jeg var "trener" diskuterte de og mente at det var best at ungene lærte seg crawl først, for da ble de vant med å ha hodet under vann, og at det var lettere å lære seg bryst etterpå. Men jeg fikk ikke med meg konklusjonen.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 15:06   #4
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kanskje annemede og jeg må holde svømmekurs for Foreldreportalens brukere?

Gammel 22-05-07, 19:52   #5
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, jeg kan svømme og har livredningssertifikat. Må oppdatere det til høsten. Jeg er veldig sjokkert over hvor mange barn som ikke kan svømme. Synes nok det var tidlig å kutte tilbudet om svømmeopplæring til alle barn i Osloskolene.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 19:53   #6
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har forresten lært at det er viktigst å lære og flyte på ryggen. Det er det som redder liv, men dette er blant veldig små barn altså.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 23:39   #7
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns man burde ha svømmeundervisning i skolen!

Gammel 23-05-07, 13:25   #8
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ser det blir stilt spørsmål ved årsaker til dårlige svømmeferdigheter. Jeg kan egentlig bare svare for meg selv.

Vi hadde svømmeundervisning på skolen fra et visst klassetrinn (var det tredje, tro, husker ikke). Men jeg lærte ikke å svømme før jeg gikk i sjette klasse, og da bare så vidt jeg holdt meg flytende. Jeg er redd for vann. Rett og slett. Og mye av svømmeundervisningen bidro til å styrke min vannskrekk. Blant annet "leker" av typen "epler og pærer" hvor alle skulle ha hodet under vann - jeg hatet det, og grudde meg, og jukset og lurte meg unna. Vi skulle også hoppe fra kanten - noe jeg ikke turte fordi jeg da fikk hodet under vann.

Så var det selve svømmingen - jeg gjorde den vanlige feilen at jeg holdt hodet krampaktig høyt over vannet, og da synker selvsagt kroppen. Vi skulle ha "flytetrening", dvs ligge på magen i vannet med ansiktet under vann, så skulle vi få "bevis" for at vi ikke kom til å synke. Jeg ble panisk. Flyte på rygg var det eneste jeg faktisk turte, og det er jeg flink til den dag i dag.

Hvis jeg skal driste meg til en konklusjon på egne vegne: jeg tror ikke at økt svømmetrening nå vil hjelpe meg. Jeg tror heller ikke at mer svømming på skolen ville hjulpet meg. Det som VILLE hjulpet meg var om noen hadde tatt vannskrekken min på alvor og gitt meg et tilpasset opplegg ut i fra det. Jeg tror ikke jeg er den eneste med vannskrekk, og jeg tror det ville vært lurt å se at svømming ikke er annerledes enn andre fag og idretter - vi stiller alle med ulikt utgangspunkt. Noen trenger å øve mye på svømmetakene, andre trenger å bli fortrolig med vannet.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 15:08   #9
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Ja, det kan jeg. Synes det er viktig å kunne og begge ungene mine har gått på svømmeopplæring. Eldste lærte å svømme helt av seg selv da hun var 5,5 år. Minste er litt mer skeptisk til vann og gikk et helt svømmekurs uten å få vann i håret.
Det kurset som ungene har gått på er ikke et rent svømmeopplæringskurs, men har hovedvekt på å bli trygg i vannet.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 15:51   #10
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg syns man burde ha svømmeundervisning i skolen!

Det burde det helt klart! Men jeg ser det likevel som mitt ansvar, på samme måte som at jeg ikke forventer at andre (skolen eller barnehagen) skal lære henne å sykle eller å knyte skoene sine. Men jeg innser at ikke alle tenker slik, så god svømmeundervisning i skolen vil være den beste garanti for at flest mulig lærer å svømme. Det er jo tross alt viktigere for sikkerheten å kunne svømme enn å kunne sykle, selv om sykling er noe man har mer nytte av i dagliglivet.

Jeg konstaterer med en viss lettelse at de aller, aller fleste FP-brukerene er svømmedyktige, og at ingen vedgår at de ikke kan svømme i det hele tatt.

Gammel 23-05-07, 21:46   #11
Stina
Nybegynner

Stina har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jepp, jag simmar som en fisk

Stina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 23:15   #12
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, er gammel (!) kretsmester på 200 meter bryst faktisk

Meeeen, gir nok litt mer Keiko-assosiasjoner når jeg entrer det våte element i disse dager...

Gammel 28-05-07, 15:12   #13
Snuta
Fullverdig medlem

Snuta sin avatar

Hvor: Nittedal
Snuta har et hav av muligheter foran seg
Standard

ja....

Snuta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-09, 21:03   #14
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kan svømme, gjorde det også aktivt i noen barneår. (Oppvokst i et varmt land med svømmebasseng rett utenfor døren.)

Svigermor er vokst opp på ei øy og kan såvidt svømme noen tak takket være et svømmekurs i voksen alder, så det er ingen selvfølge nei.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-09, 21:06   #15
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi bader ofte og alle svømmer untatt minstemann, men han tror at han kan!

Men, vi har tenkt oss til Risenga i morgen den dag, men hvorfor virker ikke hjemmesidene deres?? Det er vel ikke stengt eller noe sånt?

Gammel 15-10-09, 21:29   #16
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg stemte ja, men burde kanskje stemt såvidt. Jeg kan brystsvømming på en måte, men tror ikke jeg klarer å karre meg så veldig mange metrene fremover.

Svar med sitat
Gammel 14-05-07, 22:39   #17
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan svømme, og jeg trives i vannet.:fisk:

Gammel 14-05-07, 22:40   #18
livit
Duracell

livit sin avatar

Hvor: Rivieraen-Vestfold
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er veldig glad i å bade, og å svømme. Er veldig glad for det når vi er i svømmehallen med unga

livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-07, 22:43   #19
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg lærte å svømme på svømmekurs som liten og svømmer 1500-4000 meter i uka. Ztjerna hatet babysvømming, men han skal definitivt lære å svømme om et år eller to. Av de jeg kjenner er det kun moren min jeg vet ikke kan svømme. Men det er jo egentlig ikke en sånn ting man automatisk vet om folk.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 02:32   #20
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Jepp, og elsker å bade i basseng.
Men om jeg er god til å svømme, det er en annen sak.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:30.