|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Hvilket kjønn ønsker/ønsket du helst? | |||
Før første barnet ønsket jeg jente |
![]() ![]() ![]() ![]() |
99 | 61,88% |
Før første barnet ønsket jeg gutt |
48 | 30,00% |
Før andre barnet ønsket jeg jente |
69 | 43,13% |
Før andre barnet ønsket jeg gutt |
40 | 25,00% |
Før tredje eller flere barn ønsket jeg jente |
33 | 20,63% |
Før tredje eller flere barn ønsket jeg gutt |
13 | 8,13% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 160. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
awesom
|
![]() Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Når jeg først var gravid så tror jeg egentlig jeg mst ønsket meg et barn, jeg følte at det hele var så absurd. Ikke før etter første ultralyd kunne jeg begynne å tenke på "det" som et barn. Men jeg har alltid tenkt på meg selv som guttemamma, og etter første ultralyd (der vi ikke såg kjønn), så håpet jeg no at det skulle være en liten gutt. Men hadde selvsagt blitt like glad for en jente. Da mine to er relativt tette så tenkte jeg at det hadde vært praktiskt med enda en gutt, dessuten var det jo gutt jeg faktiskt kunne nå.
Eller som jeg fikk servert dagen etter at jeg hadde fått en velskapt sønn nummer 2. "Ja, ja, bedre lykke neste gang". WTF?!?!
![]() |
#82 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Jeg ønsket meg en av hver. Jeg skulle gjerne hatt ei jente. Det ble tre flotte gutter. Selv om jeg ønsket meg ei jente har vi først og fremst fått barn fordi vi hadde lyst på tre barn, ikke fordi vi prøvde på jenta.
![]() |
#83 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Det er sikkert ikke PK å ha "kjønns-preferanser" men jeg tror mange (de fleste?) har et snev av det allikevel. Det betyr jo ikke at man er mindre glad om man får det andre kjønnet. Jeg har hatt "ønsker" for hvert barn, selv om det har vært av underordnet betydning, selvsagt!
![]() |
#84 |
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?
![]() |
#85 |
Medlem siden: Jul 2009
![]() Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Du mangler alternativet "Før fjerde barnet..." |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Som ufrivillig barnløs i en periode, var jeg glad til bare det ble et barn. Men det var jo litt stas å få en av hver på én gang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Med nr. 1 tenkte jeg knapt på kjønn, jeg ønsket meg bare en levende baby. Jeg har ærlig talt ikke vært særlig opptatt eller nysgjerrig på kjønn i noen av svangerskapene og det har aldri vært et tema for oss å vite kjønn på ultralyden til noen av våre fem barn. Det som er spennende er jo hvilket menneske/ hvilken personlighet som kommer ut. Jeg erfarer også nå at hverken jentene eller guttene våre er så veldig opptatt av at de er jenter eller gutter.
![]() |
#88 |
|
![]() Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Med eldste hadde jeg intenst panikk fra jeg oppdaget graviditeten til han kom, og håpet mest på en hundevalp. Med lillebror håpet jeg i det minste på en menneskebaby. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
By the Sea
|
![]() |
#91 |
Fortynnet
|
Ja, akkurat. Jeg syns ikke akkurat det er i kategorien "vil bli provosert" å reagere negativt på sånne kommentarer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
By the Sea
|
Nei. Hun kunne like gjerne sagt "Dette barnet er ikke godt nok."
![]() |
#93 |
Har tro på forbedring
|
Jeg hisser meg opp over slike kommentarer og tenker at det er mer normalt å gjøre det enn ikke. Min mor har forøvrig kommet med uttalelsen :"jeg unner deg en datter." Med slike uttalelser låser det seg fullstendig i hodet mitt og kan være den mest effektive prevensjonsmetoden omtrent. Som om jeg noen gang kunne ha funnet på å bli gravid for å få det ene eller andre! (Det er jo idiotisk, rett og slett)
![]() |
#95 |
Har tro på forbedring
|
På grensa til hjernedødt, faktisk. Hva ønsker man å oppnå med slike uttalelser?
![]() |
#96 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Hvis en hadde kommet med lignende uttalelser om gutter, ville det blitt sett på som kvinnediskriminerende og virkelig sjåvinistisk. Jeg vet at Harriet m.fl. har opplevd stygge utsagn den veien, men mitt inntrykk er at her er det generelt er jenter det er "lov" å favorisere. Tallene i denne undersøkelsen viser jo også ganske tydelig at det er det de fleste ønsker seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
|
Jeg tror dessverre at det er veldig PK i en del grupper med kjønnspreferanser og det skinner ganske tydelig gjennom i bloggeverden hvor unge mødre bruker sine yndige små prinsesser i bloggebisnissen sin. Et perfekt rosa hjem og en perfekt rosa mamma trenger en perfekt rosa prinsesse med sløyfe i hårlokken etterhvert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Mannen ønsket seg en jente mens jeg ikke hadde ønske om et bestemt kjønn. Da vi fant ut at det var tvillinger begynte jeg etterhvert å få en følelse av at det var en gutt og en jente, og tenkte at det hadde jo vært kjekt med en av hver. Det viste seg jo å være to jenter, og det var jeg veldig glad for med en gang.
![]() |
#100 |
|
![]() Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Med første spilte det virkelig ingen rolle.
![]() |
![]() |
|
|