|
|||||||
| Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter! |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
flisespikker
|
Sv: 2,2 år
Så, så. Ikke bli defensiv nå.
|
|
|
#3 |
|
Absolut ateist
|
Sv: 2,2 årEt , er forkortelse for og + mnd når man skriver alder. I stedet for å skrive 2 år og 2 mnd, så skriver man 2,2. *lager regel* Dumminger.
|
|
|
#4 |
|
flisespikker
|
Du kan lage deg så mange regler du vil, men det slutter ikke å være feil for det. Det minner meg om en gammel gåte: "Hvor mange ben har sauen hvis man kaller halen et ben?" "Fire. Halen blir ikke et ben selv om man kaller den for det."
|
|
|
#5 |
|
Ustabil
|
Og hvordans kriver du da 8 år og 11 måneder? Er det ikke rimelig dumt å lage egne regler for tallsystemet? Er det ikke bedre å LÆRE seg reglene, og følge dem? |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: 2,2 årJeg trodde at om man ikke brukte desimalsystemet når man oppga tall så lot man være å bruke kommaet som deleelement. (Vet ikke hva jeg skal kalle det.) Når vi angir klokken digitalt så bruker man jo enten kolon eller punktum, og jeg ville ment at det var riktigere å bruke punktum om man f.eks. skulle ønske å angi alderen på Sitrons måte, og ihvertfall ikke komma, da det vil hentyde til desimalsystemet. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
By the Sea
|
Sv: 2,2 årSynes det er ganske morsomt at denne tråden ble så lang, jeg da!
Så kunne en eller annet ha svart følgende:
|
|
|
#10 |
|
Erfaren nok
|
Sv: 2,2 årNår vi skriver observasjoner i barnehagen skriver vi feks M.j.2,6.
|
|
|
#11 |
|
lissom sjarmør
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 2,2 årTenk at denne tråden har blitt så lang. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Leser
|
:tullerdumednisselue: Nope! Ting blir selvfølgelig mer nøyaktig med flere desimaler.
Nøyaktigheten på brøk er bedre enn desimaltall. Hvordan vil du skrive 1/3 i desimaltall?
Hva med oss som teller binært da? Skal ikke vi også telle.
|
![]() |
|
|