|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spin off - Status på studier og yrker
Jus er vanskeligere enn f.eks. historie eller samfunnsvitenskap, ja. Både ved siden av jobb og ellers...Tror jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Shake it out!
|
Jeg gikk på AVH (samfunnsfag) og bodde sammen med en NTH-er, og jeg kan virkelig ikke si at han var så fryktelig mye mer arbeidsom enn meg. Men det varierer vel kanskje en del fra fag til fag/linje til linje, og sikkert fra person til person. Noen av de som var nest aktive i baren på studentbyen vår var NTH-studenter.
![]() |
#84 |
This is normal!
|
Å sammenlikne på denne måten er omtrent umulig, tror jeg. Er det en mastergrad innen juss du snakker om, og hva er det du da sammelikner den med? "Historie og samfunnvitenskap" er jo noe veldig løst. Deler av historiefaget er samfunnsvitenskap. Jeg kjenner folk som har studert juss. Flere har jobbet ved siden av. Og hva er jobb ved siden av? Snakker vi 5 timer i uken eller 30 liksom.
![]() |
![]() |
#85 |
Yes, we can!!
|
Gikk ikke han maskin? Det var Gløshaugens partysvensker.
![]() |
#86 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Spin off - Status på studier og yrkerGløshaugen? Hvor er det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Spin off - Status på studier og yrkerSivilingeniørstudiene på NTH/NTNU. Trondheim.
![]() |
#88 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Spin off - Status på studier og yrkerEg synest det var ei merkbar endring (som student) i 2003/2004 då dei innførte Kvalitetsreformen. Dette er kanskje synsefølete, sidan eg ikkje har tal på det, men eg høyrde om langt fleire medstudentar som strauk før enn etter denne omlegginga (eg har språk-, kultur- og samfunnsfag frå UiO). Og eg har inntrykk av at det heng saman med finansieringsordninga for universitet og høgskular. Finst det statistikk på bruk av karakteren E etter Kvalitetsreformen versus bruk av 3.9 før Kvalitetsreformen?
![]() |
![]() |
#89 |
Bør lage seg en tittel selv
|
På ungdomsskolen er det jo kun prestasjonen i vurderingssituasjoner som skal telles. Noe som betyr at en elev kan være muntlig aktiv til tusen i timene og virkelig være 6'er-kandidat der, men få en 2'er i standpunkt dersom han/hun gjennomgående gjør det dårlig i vurderingssituasjoner (teoretisk sett). Elevene skal være klar over hva som er en vurderingssituasjon og hva som ikke er det. Muntlig aktivitet i timene teller altså ikke lenger.
![]() |
![]() |
#90 |
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
Er det vanskelegare eller treng ein andre evner? Eg spør ikkje for å kverulere, altså, eg er oppriktig nysgjerrig. Eg opplever nemleg ikkje at det er noko problem å seie at det går greitt å kombinere jobb med mange andre studier. Det er jo forholdsvis vanleg å kombinere jobb med både vidareutdanning og masterstudier. Det er jo ei prioriteringssak (sjølv om ein ikkje treng å anbefale det). Så eg skjønnar ikkje heilt kvifor det er så kontroversielt å skrive at det går greitt å kombinere jusstudier med jobb. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
|
Nettopp! Jeg synes du har mange veldig gode innlegg her Alfa. Sist redigert av Guava : 21-03-14 kl 16:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
|
![]() Sv: Spin off - Status på studier og yrkerJeg bruker i alle fall en full arbeidsuke på mine studier (barnehagelærer). |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Bedreviter
|
Full jus-progresjon og full jobb? Og to barn på toppen? Jeg kan ikke si jeg føler for å si "pyttsann" akkurat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
© All rights reserved
|
Joda, muntlig aktivitet kan telle. Men da skal elevene være klar over (helst skriftlig) at de vurderes muntlig i dette kompetansemålet og at det er kunnskapen, ikke aktiviteten, som teller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Mother of Dragons
|
Jeg jobbet ca 40 timer i uken ved siden av medisinstudiet, hadde ikke barn da. Man trenger noen perioder hvor man har bare studiet å tenke på og sørge for at studiet er hovedfokus. Jeg jobbet typisk (fleksibelt med konsulentoppdrag av forskjellig slag) fra kl 17-18 til 22-23. 08-16 hverdager og 09-17 i helger var forbeholdt studiet.
![]() |
#100 |
|
Ja, og da har du jo, som du selv sier, presisert for elevene at dette er en vurderingssituasjon, at det er kunnskapen som teller og ikke aktiviteten.
![]() |
![]() |
|
|