Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Betyr 17. mai mye for deg?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-05-07, 09:10   #1
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betyr 17. mai mye for deg?

Nå Poden er så stor at han ikke vil være med oss på 17. mai kommer jeg til å dra på hhytta eller på tur i marka e.l den dagen.
Så kan sambo få gjøre akkurat som han vil. *snill*

Gammel 18-05-07, 09:33   #2
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Nå Poden er så stor at han ikke vil være med oss på 17. mai kommer jeg til å dra på hhytta eller på tur i marka e.l den dagen.
Så kan sambo få gjøre akkurat som han vil. *snill*

Jeg er snart 34 og vil fortsatt være med mine foreldre 17.mai.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 10:00   #3
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Jeg er snart 34 og vil fortsatt være med mine foreldre 17.mai.

Hadde du ikke en periode i tenårene der du feiret dagen med andre heller?
Og selvsagt kan Poden når som helst feire 17. mai med mamman sin, men etter hvert må han da finne seg i å feire det på en annen måte enn hva alle andre gjør.
Fram til ungdomskolen eller noe blir det jo sikkert veldig tradisjonell feiring med Hurra og tog og slikt da.

Gammel 18-05-07, 10:11   #4
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Nei, dagen betyr minimalt for meg. Vi stiller til barnetog fordi vi har barn som skal delta, og vi drar på den lokale skolen etterpå fordi det er forventet av barna. Men mest av alt hadde jeg ønsket at vi kunne hatt en ordentlig fridag, og sluppet alt maset som er på denne dagen.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 19:58   #5
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Nei, dagen betyr minimalt for meg. Vi stiller til barnetog fordi vi har barn som skal delta, og vi drar på den lokale skolen etterpå fordi det er forventet av barna. Men mest av alt hadde jeg ønsket at vi kunne hatt en ordentlig fridag, og sluppet alt maset som er på denne dagen.

Og sluppet å se en levende sjel i noe så tragisk som en bunad?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 13:53   #6
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Hadde du ikke en periode i tenårene der du feiret dagen med andre heller?
Og selvsagt kan Poden når som helst feire 17. mai med mamman sin, men etter hvert må han da finne seg i å feire det på en annen måte enn hva alle andre gjør.
Fram til ungdomskolen eller noe blir det jo sikkert veldig tradisjonell feiring med Hurra og tog og slikt da.

Nope! Jeg har vært ihuga 17. maifeirer hele mitt liv. Gikk til og med i tog med en annen skole 17. mai da jeg gikk på vidergående utenbys. Opp seks til morgentog og hjem ti mammas frokost. Spise med foreldre og en liten isspisetur med venner. Jeg er familiemenneske på min hals.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 09:31   #7
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Nei, jeg liker ikke 17. mai. Jeg likte det ikke engang da jeg var barn.

Men for all del, jeg har ikke smittet mine dårlige erfaringer over på ungene. 7-åringen elsker 17. mai, og koser seg veldig. 17. mai er et av årets høydepunkter for henne, og det er jo sånn det skal være for barna.

I dag er hun forøvrig sur, og har laget drama fordi hun ikke har fått lov til å ta på seg festdrakta i dag også.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 09:35   #8
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

I grunnen kunne jeg tenkt meg å malt huset i går, det var så flott vær til det. Men det gjør man jo ikke på en 17. mai.
Vi så på et tog, det var stas for storesøster. Vi besøkte mannens familie, og reiste hjem igjen. En helt grei dag. Neste år er ungene større, og vi håper å få gjort litt mer ut av det.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 09:36   #9
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

I grunnen kunne jeg tenkt meg å malt huset i går, det var så flott vær til det. Men det gjør man jo ikke på en 17. mai.

Vi også.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 09:37   #10
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Jeg jobbet i går, og var faktisk glad for at jeg slapp å være med mannen og ungene ut.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 12:45   #11
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Surmaga grinebiter her!

…men det forhindrer ikke at jeg gjør gode miner til slett spill og prøvde å gi mine barn en minneverdig dag. (Selv om det egentlig var morsomst i går i barnehagen. )

Jeg blir litt stressa over alt som slipper gjennom NRK's kvalitetssjekk 17. mai.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 01:21   #12
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

syting og klaging? Mener du at barna mine snikleser på forumet her?

Gammel 19-05-07, 01:31   #13
data mannen
Ord deler & data akrobat

data mannen sin avatar

Medlem siden: May 2007
data mannen har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

syting og klaging? Mener du at barna mine snikleser på forumet her?

Det er vel små sjanser for at de kan lese, men det kan jo hende at det går noe kommentarer til dine venner da.

Men om du er den eneste i din omgangskrets som synes det er kjedelig, så klarer du kanskje å skjule det for barna dine (flinke deg da).

Kan jo hende at du blir revet med av dine egne barn, slik at du får det gøy selv.

Det hadde vært flott

data mannen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 01:35   #14
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av data mannen, her.

Det er vel små sjanser for at de kan lese, men det kan jo hende at det går noe kommentarer til dine venner da.

Men om du er den eneste i din omgangskrets som synes det er kjedelig, så klarer du kanskje å skjule det for barna dine (flinke deg da).

Kan jo hende at du blir revet med av dine egne barn, slik at du får det gøy selv.

Det hadde vært flott

Jeg har ingen interesse av å gi mine barn negative assosiasjoner til en dag de gleder seg til og syns er stat. Egen er jeg, men det finnes da måter for egoisme!

Gammel 19-05-07, 01:31   #15
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Jeg er veldig glad i 17.mai! Er stolt av hvordan vi feirer nasjonaldagen vår, og kommer nesten i høytidelig stemning.
Var i Paris på den franske nasjonaldagen en gang, og ble trist av å se på militærparaden...!

Barna har store forventninger til 17.mai, og jeg må innrømme at jeg fikk tårer i øynene da den eldste jenta mi gikk i det store barnetoget i Oslo i går, og da hun sang med skolekoret under flaggheisingen på skolen.

Etter potetløp o.l på skolen, pleier vi å feire med gode venner,- og det er kjempekoselig. Dagen gikk i ett fra kl 07 i går, men det var verdt det, og jeg koste meg hvert minutt!!

Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 01:37   #16
data mannen
Ord deler & data akrobat

data mannen sin avatar

Medlem siden: May 2007
data mannen har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

det er kjempekoselig. og jeg koste meg hvert minutt!!

Jeg og

data mannen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 01:53   #17
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Nei, jeg kan ikke se at den var til meg.

Gammel 19-05-07, 11:29   #18
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Det er kanskje mulig for ungene å plukke opp holdningene til foreldrene uten at de "sier noe" også? Fetteren til guttungen gledet seg hele uka til å gå i borgertoget med laget sitt, men når søstera mi plutselig fant ut at de ikke gadd, gikk ikke han heller.. Det er små ting som også spiller noen rolle, som også å være aktivt med på leker ol. for de små.
Sønnen min ble spurt av ste-dattera mi hva han hadde gjort idag, da vi hentet henne på kveldinga, og han svarte så fint at han hadde vært sammen med familien. Ikke maste han om å gå rundt i byen etter toget heller. *stolt*.

Gammel 19-05-07, 12:54   #19
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

Det er kanskje mulig for ungene å plukke opp holdningene til foreldrene uten at de "sier noe" også? Fetteren til guttungen gledet seg hele uka til å gå i borgertoget med laget sitt, men når søstera mi plutselig fant ut at de ikke gadd, gikk ikke han heller..

Å "plutselig finne ut at man ikke gadd" regner jeg absolutt som å "si noe".

Gammel 19-05-07, 12:58   #20
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg er av dei som får tårer i augene og høgtidsstemning av 17. mai. Det handlar vel ikkje først og fremst om å feire det urnorske, men det å feire at vi lever i eit fritt land og at vi har det godt. :klisjé: 17. mai er vel den dagen i året eg let sosialisten i meg få ei pause

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:51.