|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det greit med håndarbeid på møter, i undervisning o.l?Lite strikking i shippingbransjen. Jeg har aldri sett noen strikke på møte, ikke på forelesning heller tror jeg. Og absolutt ikke på kurs. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Er det greit med håndarbeid på møter, i undervisning o.l?Lite strikking på møtene i den kommunaltekniske verden også. I alle fall her. Det skal en del til før jeg blir distrahert uansett, og ville sikkert ikke latt meg irritere over det, men synes det er en pussig ting å holde på med når man sitter i møte. Har heller aldri sett noen holde på med f.eks scrapping, perling, origami eller blomsterbinding i møter.
|
|
|
#3 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Er det greit med håndarbeid på møter, i undervisning o.l?Her skiller jeg litt.
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2013
Sv: Er det greit med håndarbeid på møter, i undervisning o.l?http://m.nettavisen.no/nyheter/her-s...g/8521186.html
|
|
|
#5 |
|
|
Sv: Er det greit med håndarbeid på møter, i undervisning o.l?
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
søt
Sv: Er det greit med håndarbeid på møter, i undervisning o.l?Utrolig bra, han der spikkern!
|
|
|
#8 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Er det greit med håndarbeid på møter, i undervisning o.l?Kul type, og han illustrerer utmerket mitt syn på saken, hehe.
|
|
|
#9 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Nov 2014
![]() |
Sv: Er det greit med håndarbeid på møter, i undervisning o.l?Jeg også synest det er en uting. Det jeg likevel synest bør være akseptert er mobilfikling. Blir vanligere og vanligere å føre notater og referater på mobil. Det blir på en måte det samme som bruk av data i møter. Man kan ikke være sikker på hva man bruker den til, men må bare stole på at det har med møteaktiviteten å gjøre. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Fjellpiper
|
Sv: Er det greit med håndarbeid på møter, i undervisning o.l?Gjentar meg selv litt: Jeg for min del lar meg overhodet ikke provosere av spikking på møter. Spilling av Candy Crush fører til litt hevede indre øyenbryn men ikke noe mer. Jeg velger å anta at alle som er tilstede på et møte eller en forelesning er der fordi de har interesse av å være der, og synes at folk skal være mindre opptatt av hva andre gjør og mer opptatt av hva som foregår på møtet. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Dragedytteren
|
|
|
|
#12 |
|
|
Hvis jeg underviser (spørs litt på tema), men svært ofte så er jeg avhengig av blikkontakt, toveiskommunikasjon både verbalt og fysisk for å gjøre en god jobb. Kvaliteten på min undervisning blir kraftig redusert dersom det er "støy" i mellom. Støy kan være candy crush og annen mobilfikling, strikking, spikking, surfing, endeløse kruseduller på notater osv. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
søt
Sv: Er det greit med håndarbeid på møter, i undervisning o.l?Å følge med og være delaktig i møtet er viktigst. Henda full av strikking, mobiler eller aviser, eller kniver, eller ei.
|
|
|
#14 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: Er det greit med håndarbeid på møter, i undervisning o.l?Jeg strikker aldri på møter, men da jeg satt tentamensvakt en hel dag forleden, så strikket jeg selbuvotter. Er det fy-fy? Jeg klirret ikke, bruker rundpinne av bambus. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Med nebb og klør
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() |
Ja - hadde blitt provosert om jeg hadde betalt en eksamensvakt som satt og strikket. Jobben er vel å være vakt - ikke å strikke. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Dragedytteren
|
Så lenge du følger med på elevene samtidig, er det vel ikke noe problem.
|
|
|
#17 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
|
|
|
#18 |
|
Dragedytteren
|
Å svare andre med "pøh", fremstår heller ikke så seriøst. De fleste av oss forholder oss vel til noe mindre formelle settinger enn statsråd.
|
|
|
#19 |
|
|
Min reaksjon har ikke noe med forestillinger om hvordan andre lærer å gjøre. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
I mål
|
Hos oss får ikke vaktene strikke eller gjøre noe som helst annet enn å følge med. |
|
|
|
![]() |
|
|