|
|||||||
| Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: What's your cultural dealbreaker?De som ikke vet eller mener noe særlig om noe som helst. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Sv: What's your cultural dealbreaker?Jeg vet ikke. Sånn...FrP-rasisme, tror jeg. Eller det å åpent innrømme at man stemmer FrP, egentlig. Det gjør det vanskelig for meg å utvikle noe vennskap med folk, og i grunn å være høflig også. Og jeg har blokka hun på FB som stadig postet visdomsord om hvordan man uten unntak er sin egen lykkes smed samt hvor teit det er å være feit.
|
|
|
#3 |
|
Epikur
|
Sv: What's your cultural dealbreaker?Coelho er dealbreaker for min del. Og alt annet liksomklokt og oppstyltet.
|
|
|
#4 |
|
Borte
|
Sv: What's your cultural dealbreaker?Jeg skulle ønske jeg var en sånn som hadde Cultural dealbreakers, men det har jeg ikke. Til det er omgangskretsen for liten, men jeg hadde digget å reist meg i venninnegjengen jeg var i en gang i tiden og sagt at "dessverre, hvis dere for alvor forklarer forskjellen på humanistisk og kirkelig konfirmasjon for barna ved å peke på at det er litt mer kristent i kirken, men ellers helt likt, så må jeg nok forlate dere og aldri mer komme tilbake."
|
|
|
#5 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: What's your cultural dealbreaker?Jeg har også lest Isfolket minus den siste halvannen boken.
|
|
|
#6 |
|
Epikur
|
Sv: What's your cultural dealbreaker?Jeg har lest et par isfolket-bøker. Det var ikke helt min greie, men jeg leser masse annet tøys. Marian Keyes, Stehanie Plum - bøkene og annet deilig hjernedødt. Jeg sluttet å lese skikkelige bøker mens jeg holdt på med hovedfag, og hadde en laaaang pause.
|
|
|
#7 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: What's your cultural dealbreaker?Hva er det å binge?
|
|
|
#8 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: What's your cultural dealbreaker?
Engelsk "binge", som i "binge drinking/eating". Altså (for) store mengder på én gang.
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: What's your cultural dealbreaker?Tror faktisk ikke jeg har noen :raus:. Men er strengere når det kommer til politikk og religion. Anti-vaksine og veldig alternative mennesker som seriøst snakker om aura og krystaller. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: What's your cultural dealbreaker?Er det en dealbreaker at jeg knapt vet noe om Paulo Coelho, bortsett fra at det finnes noen almanakker som heter det? |
|
|
|
|
|
#12 |
|
maler
|
Jeg begynner å lure.
|
|
|
#13 |
|
© All rights reserved
|
Sv: What's your cultural dealbreaker?Jeg har ikke så mange cultural dealbreakers, tror jeg. Bortsett fra joggesko og converse til bunad, da. Og Se og hør, både ukebladet og dets lesere. Sist redigert av 007 : 10-05-14 kl 00:18. Årsak: s |
|
|
|
|
|
#14 |
|
intro
|
Sv: What's your cultural dealbreaker?Jeg tror jeg ville hatt problemer med å innlede et forhold til en mann som var dypt inne i samtidsdans eller visse grener av performativ samtidskunst. Det er ikke noe å være stolt av, akkurat - deg tilstås med en viss skam som sikkert må tilskrives manglende kunnskap og påfølgende aggressiv underlegenhetsfølelse.
|
|
|
|
#15 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: What's your cultural dealbreaker?Paolo Coelho som dealbreaker, som i at man ikke klarer å forholde seg til mennesker som leser bøkene hans? Altså, hvor snobbete går det an å bli?
|
|
|
#16 |
|
Bedreviter
|
Sv: What's your cultural dealbreaker?Jeg tror ikke jeg kommer på noen dealbrakere innen musikk og kultur. Det er klart, hvis noen sier at de liker svensk dansebandmusikk supergodt og gleder seg til neste sesong av Big Brother, så skjønner jeg jo at vi ikke har så mye til felles. Og hvis de begynner å snakke om alternativ behandling, så sier jeg rett ut at dette kan jeg ikke diskutere på høflig vis, men jeg nekter ikke å snakke med dem flere ganger av den grunn. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Epikur
|
Jeg også! Jeg har fått hele serien, og gleder meg til å se eldste kaste seg over dem. Hun liker de samme bøkene jeg gjorde og har samme hang til binging, hun leste alle Anne fra Bjørkely-bøkene på 6 uker i fjor og leser nå Ina-bøkene ustoppelig.
|
|
|
#18 |
|
Bedreviter
|
Sv: What's your cultural dealbreaker?Jo, og folk som skryter av å snyte på skatten, naske i butikker eller på annen måte opptre åpenbart uhederlig, mister jeg temmelig fort respekten for. Og det sitter nok i en stund også. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Mother of Dragons
|
Jeg liker heller ikke seriemordere eller misbrukere. Nesten like lite som de som siterer Kahlil Gibran.
|
|
|
#20 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: What's your cultural dealbreaker?Altså, jeg er åndssnobb så det holder, men jeg holder det da ikke mot folk at de har kunnskap om kuriosa?
|
![]() |
|
|