Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Perverst med flaggkunst?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-05-14, 09:08   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Perverst med flaggkunst?

Jeg gikk ned Torggata i morges. Det er et system. På midten er flaggene relativt (helt?) korrekte, og så blir det mer og mer feil jo lenger ut man kommer. Så det er en form for system.

Nasjonalromantikeren i meg likte et hav av vaiende flagg i de norske fargene. Systematikeren syntes det var forstyrrende at flaggene ikke var korrekte. Jeg likte det litt bedre etter å sett det "in action", men synes fremdeles ikke at det var nok til å bikke meg over til positivt innstilt.

Gammel 16-05-14, 09:22   #2
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes kunstverket er veldig fint, utfra bildene jeg har sett, og tolker det som en beskrivelse av landet vårt som en samling mennesker som er mer eller mindre tilpasset den identiteten flagget vårt symboliserer!

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-14, 09:40   #3
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var en fin tolkning, Kanina! Jeg tolker virkelig ikke dette kunst som er laget bare for å provosere. Tvinge fram en reaksjon, ja, men det er da ikke en dum ting i seg selv.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-14, 11:01   #4
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det var en fin tolking, Kanina.

Gammel 16-05-14, 13:33   #5
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det ble også kraftig kritikk da langrennsløperene fikk dress med flaggfarger og striper. http://www.nrk.no/sport/onsker-debat...get-1.10867335

Også finnes det visst en egen flagglov: http://lovdata.no/dokument/NL/lov/1898-12-10-1

Om ikke annet så har jeg i hvertfall lært at det som ser ut som flagg ikke er et flagg før det er flagg og brukes som flagg.

Installasjonen i Torggata klarer jeg ikke å mene så mye om uten å ha sett den. Jeg tror nemlig det tar seg anderledes ut på bilder. I utgangspunktet liker jeg ikke bildene jeg ser, men jeg klarer ikke å opparbeide noe sinne over det.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-14, 13:42   #6
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Jeg blir flirfull når det brukes store ord om slike ting. Jeg synes det er bra at vi utfordres litt av og til, og tolkningen til Kanina er fin. :-)

Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-14, 14:56   #7
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har jeg vært og sett det live. Det var superflott, og absolutt summetrisk. Det er tre og tre bannere som henger på linje, og inn mot midten blir de mer og mer like et vanlig flagg før de sår bort fra det igjen. Måten det er hengt opp på gjør at de beveger seg helt fantastisk i vinden, nesten som en synkron dans.

Og så godt som alle tok bilde av seg selv foran.

Gammel 16-05-14, 15:05   #8
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nå har jeg vært og sett det live. Det var superflott, og absolutt summetrisk. Det er tre og tre bannere som henger på linje, og inn mot midten blir de mer og mer like et vanlig flagg før de sår bort fra det igjen. Måten det er hengt opp på gjør at de beveger seg helt fantastisk i vinden, nesten som en synkron dans.

Where's your selfie?

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-14, 15:07   #9
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Where's your selfie?

Jeg tok ikke. Jeg filmet da, men jeg vet ikke hvordan jeg laster det opp her.

Gammel 16-05-14, 15:28   #10
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det er ganske mange av de som ikke beveger seg lenger, for de er tvinnet sammen i snoren. Jeg har lyst til å klatre opp og rette på de.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-14, 15:33   #11
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Når jeg var der nå var det bare den ene som var tvinnet. Alle de andre vaiet frem og tilbake i takt.

(rette på dem)

Gammel 16-05-14, 15:35   #12
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå er det SEKS bannere som er tvinnet!

Gammel 16-05-14, 16:21   #13
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv

Bamsemums sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

VG lørdag ''Dame under dekknavnet Maverick observert hengende i vaier for å rette flagg... med limpistol..''

Gammel 16-05-14, 16:23   #14
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Downfall, her.

VG lørdag ''Dame under dekknavnet Maverick observert hengende i vaier for å rette flagg... med limpistol..''

Nei, herlighet. Jeg har da folk til slikt.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:29.