Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Sier du "Syden"?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Se resultatene: Bruker du begrepet Syden?
Nei, aldri. Med mindre jeg fleiper eller snakker med folk som strøk i geografi på skolen. 31 22,79%
Ja, vanligvis eller alltid. Det er da et helt greit begrep. 40 29,41%
Av og til. 61 44,85%
Brokkoli! 4 2,94%
Deltakere: 136. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-07-14, 09:46   #81
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sier du "Syden"?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Er det kanskje sånn med "fjellet" også?
Jeg hører unger som sier at de har vært på fjellet i påska, men hvilket fjell? Store unger vet gjerne om de har vært i Rondane eller Trollheimen og de fleste vet at det om grensa til Sverige er passert, for da har de kjøpt svenskebrus.

Min 3,5-åring vet at vi nettopp var på fjellet, men han husker nok ikke at han har vært på Finse og Hardangervidda. Spør du, tror jeg han svarer at han var på isfjellet, siden Blåisen var det mest fascinerende med hele turen.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-14, 10:13   #82
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Som flere helt sikkert har svart før meg; syden kan gjerne brukes som begrep ja, hvis vi vet vi skal til varmere strøk uten å vite helt hvor vi skal enda - eller vi snakker generelt om særlig området rundt Middelhavet. Men skal vi til Kreta, så skal vi til Kreta.

Gammel 18-07-14, 10:55   #83
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Det er Sunwinghotell i Thailand... Jeg trodde det var sydentursynonymt.

Ja, jeg tror dette er det "nye syden" for å si det slik. Det kan vel enda ikke sammenlignes med Spania, Korfu, Kreta, Mallorca etc

Gammel 18-07-14, 11:28   #84
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Hvorfor det, egentlig?

Joda, jeg ser poenget i det, jeg gjør det, men samtidig så er AI genialt på mange måter. Vi har reist med AI flere ganger, og det har vært en befrielse på mange måter. Vi har sluppet jaget etter å finne spisesteder som tilbyr mat alle liker, og vi har sluppet å vandre gatelangs med barn som fra før var trøtte og slitne etter en lang dag i sola og i vannet. Enkelt og lettvint liksom.

Og så har vi spart endel penger på det, de gangene vi har funnet AI som virkelig gir valuta for pengene. Det er jo også noe å ta med seg, så lenge man ikke reiser for matopplevelsen sin del.

Men når det er sagt, så hadde vi 10 flotte dager i Alicante nå, med matopplevelser vi alle vil huske. Ikke charter, og da ikke AI, og med reisefølge som kjente byen så ble vi dratt med på steder vi aldri ville tenkt på eller funnet selv, og vi fikk alle prøvd oss på mat vi ikke har prøvd oss på før. Klart det er bedre enn AI. (og helt utrolig å se hvor "modige" kresne unger blir når de må forholde seg til andre enn bare mor og far...)

Sikkert befriende når det gjelder å lettvint finne spisested og kanskje også mulig for gjesten å spare penger, men AI er en tragedie for den lokale handelstanden rundt hotellet.
Når jeg reiser på besøk til et land vil jeg gjerne at landet skal tjene på besøket mitt, jeg legger igjen penger både på supermarkedet, restuaranter og butikker. På AI-hoteller er det kun hotellkjeden som tjener penger, en ser ofte ikke en restaurant i mils omkrets rundt kolossen av et hotell. Og selvsagt ikke: Det er ikke marked for det.
På solkysten av Spania ligger et relativt nytt AI-resort. Før hotellet kom var det massevis med lokale restauranter i området, en kunne få servert alt fra nyfiskede sardiner til paella og biff. Nå består området av et hotell, tomme lokaler og en og annen jallabutikk som selger souvernirer og baderinger.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-14, 12:19   #85
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Sikkert befriende når det gjelder å lettvint finne spisested og kanskje også mulig for gjesten å spare penger, men AI er en tragedie for den lokale handelstanden rundt hotellet.
Når jeg reiser på besøk til et land vil jeg gjerne at landet skal tjene på besøket mitt, jeg legger igjen penger både på supermarkedet, restuaranter og butikker. På AI-hoteller er det kun hotellkjeden som tjener penger, en ser ofte ikke en restaurant i mils omkrets rundt kolossen av et hotell. Og selvsagt ikke: Det er ikke marked for det.
På solkysten av Spania ligger et relativt nytt AI-resort. Før hotellet kom var det massevis med lokale restauranter i området, en kunne få servert alt fra nyfiskede sardiner til paella og biff. Nå består området av et hotell, tomme lokaler og en og annen jallabutikk som selger souvernirer og baderinger.

Jeg er så enig!!

Dessuten, den aller aller neste maten jeg spiser i utlandet er på de (gjerne små) lokale restaurantene med nydelig mat. I Tyrkia fikk vi den beste maten på en lokal restaurant det nesten bare var lokale folk på og de solgte ikke alkohol en gang. Samme her i Thailand, absolutt ingenting kan måle seg med de lokale restaurantene. Atmosfæren, samtalene med de ansatte og igjen; maten.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-14, 13:05   #86
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde ikke spist på AI om jeg fikk det gratis. Har vært på et AI-hotell en gang. Uten AI. Vi spiste frokost der en dag. Det var som å spise i en gigantisk kantine.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-14, 13:11   #87
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

AI kan være helt fint. Det er liksom ikke sånn at har man prøvd det så har man prøvd det. Det blir omtrent som å si at "jeg har spist ute på en lokal restaurant en gang og fikk fæl mat og vi ble syke etterpå, så det gjør jeg aldri igjen".

Jeg er enig i betenkelighetene med tanke på lokalt næringsliv, men jeg er likevel glad for at muligheten til ferie på boks finnes når man trenger det. Det har det jo gjort lenge. Problemet nå er at det har blitt så utbredt.

Gammel 18-07-14, 13:16   #88
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 355
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg misliker AI sterkt fordi jeg synes det er riv, ruskende galt at en horde turister som er mye rikere enn lokalbefolkningen skal okkupere de beste tomtene ved havet, mure seg inne på et lukket område, spise fra overdådige buffeter ( med alt det medfører av svinn - og fare for matforgiftning) og i stor grad utnytte alt det fine i landet de besøker ha å by på, mens pengene de betaler, havner hos de store internasjonale kjedene som har kapital nok til å bygge slike store hotellkomplekser. Det lokalbefolkningen i beste fall står igjen med, er noen dårlig betalte lavststusjobber. Det er moderne imperialisme og for meg oppveier ikke lett tilgang på mat og drikke og muligheten til billig ferie for de ulempene det medfører for et lokalsamfunn.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-14, 13:18   #89
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Amen, Pøblis!

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-14, 14:00   #90
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Hvis vi nå skal tenke hva som er lurt (i alle fall for miljøet) burde vi vel alle unngå bruk av fly og holde oss hjemme i Norge? Eventuelt kun bruke NSB om vi skulle noen plass?

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-14, 14:10   #91
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 355
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Hvis vi nå skal tenke hva som er lurt (i alle fall for miljøet) burde vi vel alle unngå bruk av fly og holde oss hjemme i Norge? Eventuelt kun bruke NSB om vi skulle noen plass?

Det er klart. Men når man nå reiser et sted, synes jeg det er greit å tenke over hva man gjør når man er der. For meg er det viktig å støtte oppunder lokalsamfunnene jeg besøker. Jeg liker idylliske småbyer med rare butikker og små restauranter, derfor handler jeg i butikkene og spiser på restaurantene.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-14, 14:11   #92
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bruker syden som et begrep om en type ferietur. Det er badeferie til de typiske sydendestinasjonene i Europa som Spania, Hellas osv.
Jeg ville aldri brukt syden når jeg snakker om destinasjon, ergo kan jeg fint si at jeg skal på sydentur til Kreta. Det sier noe om typen ferie jeg skal ha (late dager på stranda).

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-14, 14:12   #93
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Det er jo ikke akkurat en nyhet at det er teit å reise 4-5 turer til utlandet med fly hvert år.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-14, 15:38   #94
Odelia

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Det hender jeg sier syden i fullt alvor, men da som en betegnelse på sydligere strøk (eks "Vi vurderer å dra til syden fremfor Danmark om et par år") som i at bestemmelsessted er høyst usikkert, men at det i alle fall dreier seg om sydligere strøk enn Danmark. Dersom vi hadde bestilt, eller vært i, Alicante, Rhodos, Kreta, osv hadde jeg brukt dette i omtale. Jeg kan ikke se at det skal være noe fordummende over en slik bruk. I kontrast kan jeg godt si at jeg har lyst til å se mer av Norden, som i besøke flere av de nordiske landene, men igjen uten henvisning til et spesifikt land/sted fordi det ikke er bestemt enda.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-14, 16:02   #95
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg misliker AI sterkt fordi jeg synes det er riv, ruskende galt at en horde turister som er mye rikere enn lokalbefolkningen skal okkupere de beste tomtene ved havet, mure seg inne på et lukket område, spise fra overdådige buffeter ( med alt det medfører av svinn - og fare for matforgiftning) og i stor grad utnytte alt det fine i landet de besøker ha å by på, mens pengene de betaler, havner hos de store internasjonale kjedene som har kapital nok til å bygge slike store hotellkomplekser. Det lokalbefolkningen i beste fall står igjen med, er noen dårlig betalte lavststusjobber. Det er moderne imperialisme og for meg oppveier ikke lett tilgang på mat og drikke og muligheten til billig ferie for de ulempene det medfører for et lokalsamfunn.

Jeg vet at dette gjelder enkelte steder, men er det ikke forskjell på om disse resortene ligger på steder med lokalbefolkning eller om de ligger i hele turistmaskinbyer eller såpass langt i ødemarken at små restauranter og lokalbefolkning ikke finnes?

I Egypt finnes det knapt lokalbefolkning der sydengjestene er. I. Luxor og Kairo er det slik, men rundt resortene på Sinai og Hurghada er vel det meste storbuisness ser jeg for meg. Om man der spiser AI eller på Wendys eller Pizza Hut går vel nesten på ett ut så lenge man tipser betjeningen.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-14, 16:05   #96
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Vi sier syden. Men spesifisere alltid hvilket land vi skal til.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-14, 16:45   #97
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Jeg bor i et område der veldig mange drar til Syden om sommeren. Og jeg har aldri noen gang hørt noen bruke begrepet etter at de har vært der, som i at de ikke vet hvilket land de har vært i. Ikke min 3- åring heller, og det er ikke fordi han er spesielt kulturell. Jeg tror ikke det er særlig vanlig, men brukes mer som begrep som flere har beskrevet her.

Gammel 18-07-14, 18:01   #98
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

I Egypt finnes det knapt lokalbefolkning der sydengjestene er. I. Luxor og Kairo er det slik, men rundt resortene på Sinai og Hurghada er vel det meste storbuisness ser jeg for meg. Om man der spiser AI eller på Wendys eller Pizza Hut går vel nesten på ett ut så lenge man tipser betjeningen.

Er det alternativene mener du?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-14, 18:34   #99
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Som mange andre tenker jeg Syden som et begrep, og det er mange andre begrep som er likestilt uten at jeg tenker at noen er dumme eller lite utdannet om de bruker det.
Egentlig syns jeg tonen er latterlig snobbete her, og enten kjenner jeg feil folk eller så er det bare blitt et begrep som brukes på lik linje som andre her skrev, "fjellet", og et helt naturlig tilleggsspørsmål er jo "Åja, hvor da?" uten at man trenger å himle med øya eller bruke hermetegn av den grunn.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-14, 19:20   #100
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Er det alternativene mener du?

På enkelte turiststeder i Egypt er det intet autentisk, ingen lokalbefolkning og ikke annet enn restauranter med likedan eierskap som de store resortene og kjedene.

Da snakker jeg ikke om byen sharm eller byen hurghada. Der finner man en og annen tilnærmet lokal greie, men det er bare så vidt.

Ikke at det er noe å trakte etter uansett, men det finnes vel knapt et eneste sted der som ikke er kontrollert av de relativt pengesterke.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:53.