|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: All inclusive - hva tenker du?Vi drar ikke på ferie for å bli kjent med folk. Vi snakker knapt med noen hvis vi ikke må når vi er på ferie. Vi drar for å oppleve ulike ting som familie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: All inclusive - hva tenker du?HV: |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
![]() Sv: All inclusive - hva tenker du?
Bamseklubbane og selskapsleikane er jo ikkje for deg, Harriet, så det er heilt ok at du ikkje likar det
![]() |
#84 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: All inclusive - hva tenker du?Jeg har et altfor høyt forbruk, selv om jeg faktisk har brukt veldig lite på klær og sko og vesker og denslags personlig forbruk de siste årene sammenlignet med hva jeg oppfatter som gjengs her inne. Det er selvsagt typisk, man ser "alle andre" som en gjengs masse og tror at alle kjøper MJ-vesker fordi 2 gjør det.
![]() |
#85 |
Panzerekstremfeminist
|
Jepp. Og jeg er imot AI og frekventerer veldig få av de trådene. Å si at alle som er imot AI-konseptet fråtser mer enn de som liker det, er jo helt bort i natta. Det er da ikke noe belegg for det?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: All inclusive - hva tenker du?@rine: jeg har i hvert fall heldigvis ikke sagt at jeg ønsker å bli kjent med lokalbefolkningen.
![]() |
#87 |
Kvifor ikkje? Kva kostar eit frisørbesøk no for tida? Må inrømme at eg ikkje veit det sidan eg går så sjelden, men trur eg betalte 800 sist. Dersom dei pengane hadde gått til Redd Barna, Leger uten Grenser, Plan Norge eller SOS Barnebyer eller andre organisasjonar kunne veldig mange barn fått hjelp! No seier ikkje eg at folk skal slutte å gå til frisøren. Eg seier berre at vi alle har ting vi fråtsar i som vi strengt tatt kunne klart oss veldig godt uten.
![]() |
#88 |
Det er det heller ingen som har sagt.
![]() |
#89 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: All inclusive - hva tenker du?Jeg er enig med deg, Candy. Diskusjonen blir jo polarisert. Flere her sier at det er umoralsk å reise på slik ferie, og det synes jeg er ganske sterkt. Likeledes skrives det at ingen argumenter er gode nok for å velge dette. At det ikke er det for en selv personlig er jo greit, men jeg opplever at pekefingeren er høyt hevet.
![]() |
#90 |
Panzerekstremfeminist
|
Du fikk med deg HI? Hvor spørsmålet var hva so er problematisk medAI? Der er det jeg har svart på. Hvordan klarer du å bli sur og hårsår fordi noen svarer på HI?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Panzerekstremfeminist
|
Hva er det du sier over her, da?
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
|
Mange og alle, to ord med ulik betydning.
![]() |
![]() |
#94 |
Til tider hjulbeint
|
Ikke nødvendigvis fordi det er billig. For meg og andre hjulbeinte som reiser alene med barn så vil AI gi mulighet til å velge blant mange fler reisedestinasjoner. Jeg slipper å undersøke i hue og ræva om stedet har tilgjengelighet for så å oppleve at min forståelse av rullestolvennlig er noe helt annet enn for reisselskapet som ikke har testet stedet i rullestol og eldstemann slipper å være min personlige rullestol-bærer-bygger-løfter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Glamorøs
|
![]() Sv: All inclusive - hva tenker du?Selvsagt skjønner jeg at folk med ulike spesielle behov velger resortferie som er tilrettelagt for det. Men nå er det engang ikke slik at majoriteten som velger AI gjør det av den grunn.
![]() |
#96 |
Off the map.
|
![]() Sv: All inclusive - hva tenker du?Jeg kom fra et slikt sted nå. Skikkelig fabrikk. Første chartertur i voksen alder.
![]() |
#97 |
kamerat
|
![]() Sv: All inclusive - hva tenker du?Charter med AI er som en toropose. Og som med toroposer er det høyst forståelig at folk velger dem iblant, men traurig om folk velger dem alltid og tror det er den eneste måten å lage jegergryte/bearnaise/badeferie på.
![]() |
#98 |
audio, video, disco
![]() Sv: All inclusive - hva tenker du?Vi har bodd på hotell der det var restaurant og sikkert mulighet til AI, uten at jeg husker det. Uansett, mange av barnefamiliene var på hotellet hele tiden, spiste alle måltider der, selv om de var lei i uke to. Hvorfor? Følelse av utrygghet, både i forhold til mat, trafikk, lokale folk (sikkert skumle) og ungene generelt. Tror man må respektere at noen er slik, men vi følte oss ikke akkurat klin gærne da vi tok men vår 3-åring ut på lokal restaurant. Vi spiste på hotellet en kveld, det var dobbelt så dyrt som ellers, men reflekterer vel ikke AI-prisene. Og Simone: tror man skal være forsiktig med å anta noe som helst om andres forbruk ut fra shoppetråder her. At folk med bra økonomi har råd til å ta etiske valg, er en annen diskusjon og kanskje mer interessant, men å konkludere med at mange her fråtser ellers bare ikke med AI, oppleves lite innsiktsfullt.
![]() |
#99 |
maler
|
ja, fråtsing er ukledelig. Enten det er på den ene eller den andre måten. Men det går an å oppføre seg selv om det finnes de som ikke gjør det.
Skikkelig gjennomarbeidet argumentasjon. Jeg synes da ikke at det er teit om jeg skal bruke et sånt uttrykk. De som argumenterer mest imot er de som uansett ikke kunne tenke seg en slik ferieform. Man greier utmerket godt å finne argumenter for at egne feriepreferanser er innenfor det som kan forsvares, men hever pekefingeren mot de som velger ferie på boks.
Jepp.
![]() |
#100 |
Dette er en veldig bra beskrivelse synes jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|