|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bonde skjøt hundhttp://www.mattilsynet.no/dyr_og_dyr...aandtvang.5703 |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Bonde skjøt hundJeg syns det er trist at så mange ikke følger opp båndtvangen. Jeg kjenner to stk med hund som alltid overholder båndtvangen, alle andre jeg kjennermed hund har alltid en unnskyldning eller tre på lur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Bonde skjøt hund
Nei skyting kjenner jeg er over streken, men jeg reagerte på at hundeeier lot hunden løpe for å hilse på bonden som kom. Hvis en hundeeier har kontroll på dyret sitt lar han vel ikke hunden løpe ubundet for å hilse på fremmede? |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Har diplom
![]() Sv: Bonde skjøt hundDet er jeg enig i, Guava. Og hvis alle overholdt båndtvangen så hadde man jo sluppet å bli hilst på av fremmede hunder i tide og utide. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Det er liten forskjell på angrep og jaging, sauene dør av begge deler.
![]() |
#86 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Bonde skjøt hundDet er faktisk mye mer behagelig/humant å dø av skudd enn å dø av å bli sprunget i hjel (sprengt) slik sauene blir. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Bonde skjøt hundJeg har ikke lest flere artikler om dette,en sier ikke eieren at hunden gikk ved siden av han fordi sauene - at hunden ikke jaget de? I så fall er jo det tilsvarende at hunden gikk i bånd (sånn rent praktisk). Det er ikke ok at eieren lot hunden løpe opp å hilse på bonden. Det skal ikke skje. Men det er heller ikke ok å skyte en hund fordi den går løs. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Bonde skjøt hundJeg har enormt stor sympati med bondens frustrasjon, og syns det er mye ekstremt idiotisk hundehold der ute. Og jeg registrerer at det er langt mer følelser i sving over den stakkars hunden enn de stakkars sauene.
![]() |
#89 |
Har diplom
![]() Sv: Bonde skjøt hundJeg greier forresten ikke å skjønne hvorfor han må vente til høsten med å slakte en skadet sau.
Er det ikke bedre å få det gjort med en gang? Hvis den lider hver dag mener jeg? |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Whatever, never mind
|
![]() Sv: Bonde skjøt hundSkal man først skyte hunden så får man pinadø avlive ordentlig! Dersom han traff hunden slik det er beskrevet i artikkelen så er det dyreplaging.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
|
Veldig mye følelser i sving ja. Nå leser jeg at over 400 mennesker har meldt sin ankomst til minnestund for hunden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Normalt sett har jeg sstor sympati med bønder som opplever at hunder tar sau, men akkurat denne bonden kjenner jeg at jeg ikke har et snev av sympati for -dersom framstillingen stemmer. Han virker som en idiot uten sidestykke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Da må jeg melde meg ut kjenner jeg. Minnestund for en hund? Seriøst?
![]() |
#95 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() Sv: Bonde skjøt hundPluss at de også tar seg tid til å reflektere litt over holdninger til båndtvang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Bonde skjøt hundSlike situasjoner begynner jo med hundeeiere som ikke gjør jobben sin. Jeg mener slettes ikke at man skal skyte hunder som ikke angriper, men da det kommer dit at hunden er i fullt firsprang etter et annet dyr må man jo stoppe den før den tar livet av sauen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Personlig pessimist
|
Jeg måtte seriøst legge meg litt nedpå da jeg leste at flere hundre hadde møtt opp til minnestund for den hunden som ble drept tidligere i sommer. Man skal heller ikke drukne hunder, selvsagt, men come on, minnestund? Fakkeltog? Da tenker jeg at hundefolket heller ikke er helt i vater...
![]() |
![]() |
#99 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Altså, selv jeg, hundedillemammaen over alle, ble nokså fnisete da jeg hørte om minnestund. Seriøst? |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Bonde skjøt hundJeg ble av uvisste grunner invitert inn i en lukket hundegruppe på FB av en bekjent. Og det var rett og slett litt skremmende. Jeg tror ikke de var representative for hundeeiere generelt, men det var jo noen tusen spik spennende gærne som så ut til å mene at hunder gjerne skulle styre landet omtrent. Og jeg lurer på hvor bra det er for dyr å vokse opp hos mennesker som bruker dem som erstatning for annen sosial kontakt og ikke betrakter dem som dyr, men overfører mennesklige egenskaper på dem. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|