|
|||||||
| Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du vaskehjelp?Nei, bor rett sør for Oslo. Har tre hjemmeboende barn fra 17 og oppover, det er vaskehjelp nok. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Har du vaskehjelp?Jobber 100% begge to, bor i Tromsø, har ikke og vil ikke ha vaskehjelp.
|
|
|
#3 |
|
Audacious
|
Sv: Har du vaskehjelp?Har ikke vaskehjelp og har aldri hatt. Har to barn og bor i Oslo.
|
|
|
#4 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Har du vaskehjelp?
Det satt langt inne for meg å tillate hjelp fra hjemmetjenesten. Men som du sier, det er faktisk verre å være avhengig av hjelp fra venner og familie... Og vaskehjelpen fra hjemmetjenesten er blitt en dame vi setter stor pris på. Hun er faktisk i 70-årene, jobber to dager i uken fordi hun synes det er koselig, og behandler barna våre som om hun var bestemor.
|
|
|
|
#6 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Har du vaskehjelp?Dette er sikkert spurt om mange ganger før, men jeg skjønner ikke hvordan det går med vasking en gang pr uke eller annen hver uke. Her støvsuger jeg hver dag og mopper gjerne over gulvet også. Vi har mange barn, mange på besøk og to hunder. Jeg tenker det er unødvendig å betale for dette når jeg likevel må støvsuge/vaske. Er det noe jeg ikke forstår? Jeg hadde aldri i verden klart å leve med støvsuging en gang i uka. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Har du vaskehjelp?Det er veldig greit å få vasket alt skikkelig en gang per uke. Vi har også hund, så det støvsuges/moppes selvsagt oftere enn en gang i uken, men full gulvvask tas bare en gang i uken. Det samme med badene, sjelden vi trenger å vaske dem innimellom. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Nå også i farger
Den ser jeg. Badene altså. Det hadde ikke trengtes her heller, annet enn å kanskje tørke fort over rundt vasken. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Har du vaskehjelp?Du har hund, det er hovedforskjellen. Vi støvsuget daglig når vi hadde hund, selv om den ikke røytet noe særlig. Jeg må ærlig innrømme at vi gjerne burde støvsuget en gang ekstra pr. uke, og det gjør vi også om vi skal ha gjester (sånn mer formelt enn vanlige hverdagsgjester). Men ellers går det helt fint med støvsuging og gulvvask en gang i uken. Men vi er bare fire, og vi har god plass. Vi støvsuget oftere da vi bodde på mindre plass.
|
|
|
|
#10 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Har du vaskehjelp?Vi har hund. Den verken røyter eller drar inn møkk. Så vi støvsuger bare en gang i uka. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
flisespikker
|
Sv: Har du vaskehjelp?Vi bor i Oslo og har "egentlig" vaskehjelp, men hun fikk barn i vår og har permisjon for tiden. Vi gleder oss til hun kommer tilbake til jobb.
|
|
|
#12 |
|
Nå også i farger
Sv: Har du vaskehjelp?Nå skal det sies at det ikke er hundene som drar inn rusk og rask, da de ikke har pels det fester seg i (med unntak av når det er vått, men da tørker vi av de før vi går inn). Det er oftest støv som flyter rundt her, pga stor aktivitet i huset vil jeg tro? |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Personlig pessimist
|
Ja, som sagt, vår hund røytet ikke noe særlig og var korthåret, men den rasset jo rundt i ett sett og virvlet opp støvet og skremte hybelkaninene frem fra under sofaen.
|
|
|
|
#14 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Har du vaskehjelp?Har ikke vaskehjelp. Trenger egentlig mest ryddehjelp.
|
|
|
#18 |
|
Nå også i farger
Sv: Har du vaskehjelp?Den uka vi passet en gedigen hund, som røytet, klødde seg så pelsen føk rundt i tillegg til at den luktet grusomt, så klarte jeg faktisk ikke lage middag på kjøkkenet den uka. Selv når jeg støvsugde og vasket hver dag. Den la seg alltid på kjøkkenet for der er det svalest (og den var mange og tredve grader da den var her) og det kunne vært direkte helsefarlig for den om vi tvang den til å ligge et annet sted. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Nå også i farger
Sv: Har du vaskehjelp?Går det forresten an å lage "spesialavtaler" med rengjøringsfirmaer? F.eks. at de skal vaske bad og kjøkken grundig (skapfronter inkludert) og skifte på senger, mens de lar gulvene være? I så fall tror jeg nesten jeg skal vurdere det etterhvert jeg også. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Dig for victory!
|
De gjør vel det man betaler dem for? Vår vasker bare bad og golv, alt annet gjør vi sjøl. Mer eller mindre motsatt av det du skisserer. (Jeg kunne aldri hatt vaskehjelpa inn på soverommet. Jeg synes i utgangspunktet ikke noe om å slippe inn "fremmede" her, så jeg må sette grensene et sted for å ikke bli helt sprø.)
|
|
![]() |
|
|