|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
Se resultatene: Bør man pynte seg i kirka? | |||
Ja, man bør ha på vanlige penklær. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
22 | 19,13% |
Nei, man kan gå i det man vil, bare det er helt og rent. |
51 | 44,35% |
Nei, klærne er ikke viktig i det hele tatt, kirkebesøket handler om andre ting |
17 | 14,78% |
Jeg går ikke i kirka, og kunne dermed ikke brydd meg mindre. |
25 | 21,74% |
Annet |
0 | 0% |
Deltakere: 115. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Bør man pynte seg i kirka?Guava og jeg har vel faktisk motsatte inntrykk, sånn egentlig. Som sagt, jeg baserer mine utsagn på erfaringer fra menigheter i et nokså geografisk avgrenset område på Jæren, men jeg mener meg erfaren nok til at det stemmer ganske godt. Her.
![]() |
![]() |
#82 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Bør man pynte seg i kirka?Jeg tror kanskje det er mindre forskjeller klesmessig på Nord-Jæren enn en del andre steder i landet, selv om jeg husker høy lilla-skjerf-uno-goretex-faktor i domkirken, v-genser og penklærstil i sambandet, litt glættere stil hos Karisma og Zion. Også stor forskjell fra Storhaug til Stokka (noen år siden). |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
By the Sea
|
![]() Sv: Bør man pynte seg i kirka?Selv liker jeg å hverdagspynte meg når det er en anledning til det - kirkebesøk (o det hadde vært aktuelt), teater, restaurant, kunstutstilling. Jeg synes det er litt hyggelig, rett og slett - men tenker ikke at det er nødvendlig.
![]() |
#85 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Bør man pynte seg i kirka?Jeg har vokst opp med at man pyntet seg i kirken. Ikke selskapskjoler akkurat, mer sånn foldeskjørt, bluse og fletter pyntet. Men så har jeg også vokst opp i en ganske konservativ familie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bør man pynte seg i kirka?Jeg går aldri i kirka, men jeg synes ikke man trenge pynte seg i teatret. Likevel husker jeg ennå høytidsfølelsen da jeg var i teatret som barn. Vi pyntet oss alltid litt, og det var spesielt å stå i foajéen i skjørt og kåpe som jentunge. Jeg er imidlertid enig med IzziCreo om at jeg liker tanken på at kultur er for alle, og bekledningen kan gjerne gjenspeile det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Bør man pynte seg i kirka?I tenårene var jeg klokker og leste teksten i kirka, og jeg fikk nok noen sjokkerte blikk da jeg dukket opp i min sjokkrosa bukse med svart zmønster på.
![]() |
|
|