|
|||||||
| Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
| Se resultatene: Bør man pynte seg i kirka? | |||
| Ja, man bør ha på vanlige penklær. |
|
22 | 19,13% |
| Nei, man kan gå i det man vil, bare det er helt og rent. |
|
51 | 44,35% |
| Nei, klærne er ikke viktig i det hele tatt, kirkebesøket handler om andre ting |
|
17 | 14,78% |
| Jeg går ikke i kirka, og kunne dermed ikke brydd meg mindre. |
|
25 | 21,74% |
| Annet |
|
0 | 0% |
| Deltakere: 115. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
maler
|
Sv: Bør man pynte seg i kirka?
|
|
|
#2 |
|
Textrovert
|
Sv: Bør man pynte seg i kirka?Jeg hadde en søndagsgenser da jeg var liten. Den brukte jeg bare på søndager når jeg skulle i søndagsskolen i Betel. Jeg hadde ikke så mye klær, men det var helt klart en selvfølge at jeg skulle kle meg pent på søndagsskolen. Men det er totalt irrelevant all den tid det er nesten 40 år siden.
|
|
|
#3 |
|
maler
|
Sv: Bør man pynte seg i kirka?:kneg: Jeg og søstra mi hadde rosa joggedresser på søndagsskolen. Lurer på hvordan det kom i stand. Det var det eneste stedet vi gikk i joggedress tror jeg.
|
|
|
#4 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Bør man pynte seg i kirka?Guava og jeg har vel faktisk motsatte inntrykk, sånn egentlig. Som sagt, jeg baserer mine utsagn på erfaringer fra menigheter i et nokså geografisk avgrenset område på Jæren, men jeg mener meg erfaren nok til at det stemmer ganske godt. Her.
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Bør man pynte seg i kirka?Jeg tror kanskje det er mindre forskjeller klesmessig på Nord-Jæren enn en del andre steder i landet, selv om jeg husker høy lilla-skjerf-uno-goretex-faktor i domkirken, v-genser og penklærstil i sambandet, litt glættere stil hos Karisma og Zion. Også stor forskjell fra Storhaug til Stokka (noen år siden). |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Bør man pynte seg i kirka?I tenårene var jeg klokker og leste teksten i kirka, og jeg fikk nok noen sjokkerte blikk da jeg dukket opp i min sjokkrosa bukse med svart zmønster på.
|
|
![]() |
|
|