|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)
Jeg har nå brukt tre år på å informere skolen om at de må ringe faren, ikke meg, hvis ungene mangler noe eller må hentes. Alle skjema har mors kontaktinformasjon først, alle ringelister settes opp automatisk med mors telefonnummer først, etc.
Hvordan hadde de reagert om man hadde leid inn en skredder for den kvelden?
|
|
|
#3 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Slik var det her også, både lærerne og naboguttens klassekamerater bidro aktivt til at vennskapet ble vurdert som sært og rart og noe uønsket. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)Vi har hatt vennegrupper i noen av klassene, og har god erfaring med det. Da leker guttene og jentene sammen. Stas.
|
|
|
#5 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)Gådd. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
#IsItOctoberYet?!
Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)Jeg er vant til mammakvelder ift til klassen, men det er jo mer en sosial greie enn noe annet. Her skravles det om mye annet enn barna. I konformasjonssammenheng som denne ser jeg absolutt ingen grunn til å skille på kjønn. Er det ulike tema, så får de sette opp temaene og så får foreldrene bestemme seg i mellom hvem som skal møte. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
This is normal!
|
Men at det er en sosial greie gjør det ikke mer naturlig å dele foreldrene i to grupper etter kjønn.
|
|
|
|
#8 |
|
#IsItOctoberYet?!
Nei, på et vis kan du gjerne si det, og jeg kunne helt fint sett for meg en annen deling også. Det er andre arrangementer som turer, teater og aktivitetsdager, uten skille på kjønn selvsagt. Dog var jeg fullstendig uinteressert da det ble snakket om foreldrefest med hæla i taket og tenna i tapeten. Sånt gidder ikke jeg/vi. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Og menn skravler jo ikke, det er noe alle vet. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)Slettet fordi innlegget var postet helt feil sted. Aner ikke hva som skjedde. Sist redigert av Strå : 04-10-14 kl 00:01. Årsak: Slettet - feil tråd |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)Jeg synes på ingen måte at det er rart at de ber om hjelp fra foreldrene til å sy i knapper. Jeg gjør gjerne en dugnadsinnsats, og synes stort sett at det er hyggelig å møte andre foreldre. Jeg hadde stilt opp med et smil. Men ikke om de bare ba mødrene om det, da hadde jeg blitt litt småsur. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)Egentlig skjønner jeg ikke hvorfor foreldre må komme på møter for å diskutere hva det vil si å være forelder i forbindelse med konfirmasjon heller? Er det vanlig? |
|
|
|
|
|
#13 |
|
This is normal!
|
Enig. Skolen har blitt litt mer bevisst hos oss, men SFO er håpløse. De synes det er helt naturlig å dele inn i jentegrupper og guttegrupper. Og jeg sier ifra hva jeg mener hver gang jeg hører om det. Jeg ser ingen argumenter for at de skal ha en slik praksis i en så kjønnsdelt verden som ungene våre vokser opp i. De bør heller være motvekten som er ekstra obs på at de ikke setter ungene våre i bås ut fra kjønn.
|
|
|
|
#15 |
|
Fortynnet
|
Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)Jeg er egentlig litt ambivalent når det gjelder foreldrevin i "skoleregi" også, kjenner jeg. Det kan føles katastrofalt for de barna som har foreldre som ikke klarer å drikke på sivilisert måte - og så skal det komme fram for alle foreldrene i klassen. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)Nei, du er ikke urimelig. Enig med røkla. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
|
Enig med deg i at dette er problematisk. Med tanke på det man vet om utbredelse av alkoholproblem er det statistisk sett svært usannsynlig at ikke noen foreldre på et trinn har alkoholproblemer. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
|
Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)Her hadde det blitt månelyst om noen hadde foreslått noe sånt. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)Jeg kjenner flest mammaer i klassen til snuppa. Mye fordi mange av damene er med og ser på når jentene spiller fotball, også fordi det stort sett er mammaer som er trinnkontater har jeg sett, og som organiserer ting for klassen.
|
|
|
#20 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)Jeg synes begrunnelsen for hvorfor dette ikke hadde noe med manglende likestilling å gjøre var så på trynet at jeg ikke vet om jeg hadde tilbrakt noen som helst form for kveld med så lite oppegående mennesker. |
|
|
|
![]() |
|
|