|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Audacious
|
Sv: Penistegning til førsteklassinger i lekse
Nå ville vel de færreste lærere hatt et ønske om å illustrere hodepine med en reklame for paracet, men det hender jo at reklame er interessant i undervisningssammenheng, f.eks i norsk eller samfunnsfag.
|
|
|
#2 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Penistegning til førsteklassinger i lekseAltså, eksempelet ditt er helt uproblematisk, da er det tydelig avsender. Det som overrasker meg, er hvis skolen kan ta et hvilket som helst kopibeskyttet bilde og bruke det som en illustrasjon utenom kontekst og uten kilde, slik som de har gjort her.
|
|
|
#3 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, forutsatt at det ikke publiseres.
2006 og 2009 Sist redigert av Zulu : 15-10-14 kl 16:13. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Lager seg en tittel.
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ops, jeg fatter ikke at skolen ikke legger seg paddeflate og vel så det. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Hjelpes! Hun er virkelig penisfokusert, den dama.
|
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Penistegning til førsteklassinger i lekseSkikkelig tabbe det er ja, jeg tror flesteparten av barna ikke ser det samme som oss i bildet heldigvis. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Penistegning til førsteklassinger i lekseDet må opplyses om kilde! Jeg trodde det var større restriksjoner enn det viser seg å være på det å plassere materiale i ny kontekst, men avtalen sier visst bare at man ikke kan endre, oversette eller benytte materiale på en krenkende måte. Se her.
|
|
|
|
#10 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Penistegning til førsteklassinger i lekseNydelig kunst. Igjen; godt den er statsstøttet. Mulig jeg må stemme noe mer kulturfiendtlig neste gang.
|
|
|
#11 |
|
Glamorøs
|
Sånn for å svare litt seriøst: Man vet ingenting om hva slags prosjekt dette skal være en del av, ut i fra disse tegningene. Kunst skal ikke alltid være nydelig. Og det er veldig bra at de som vurderer søknader i f.eks. kulturrådet ikke tar med sin personlige smak inn i vurderingen. Noen ganger vil man støtte ting som ikke engang er gode prosjekter, men sånn må det nødvendigvis være. Kunsten skal være fri, og om du vil ha "kulturfiendtlig" kunne du ikke ha en bedre regjering enn den vi har nå, som har startet det de kaller en "frihetsreform": Kunstnere blir nemlig friere og mer kreative om de får mindre penger i støtte. I motsetning til næringslivet, f.eks.
Sist redigert av Tallulah : 16-10-14 kl 09:31. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Penistegning til førsteklassinger i lekseDet var virkelig mye penis ved googling der ja. Og så fint slagord for hjemmesiden; "Henriflette tegner i paint!". Jeg må le.
|
|
|
#13 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Penistegning til førsteklassinger i lekseJeg googlet også, og bare rister på hodet. Som vi sier her nord:"Ka f***?"
|
|
|
#14 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Sv: Penistegning til førsteklassinger i lekseOh my! Jeg skjønner at kunst skal være fri og alt det der. Men dette blir for drøyt for meg altså. Om man skal få folk til å forstå "kunst" som dette her, kan det være en fordel at folk får greie på hva dette prosjektet egentlig gikk ut på.
|
|
|
#15 |
|
can-jur
|
Sv: Penistegning til førsteklassinger i lekseJeg må si jeg blir uvell av tegningene og jeg hadde blir rasende om det dukket opp en slik i mitt barns lærebok. Koblingen seksualitet og dyr er noe mange ser på som litt morsomt, litt uskyldig som man kan spøke med. Et synes jeg er en farlig vei og noen av tegningene var direkte avskyelige. Ikke alt er greit bare fordi det er tegnet og noen kaller det kunst.
|
|
|
|
#16 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Penistegning til førsteklassinger i lekseJeg liker kunst. Det det er ikke all kunst jeg forstår meg på. Jeg liker ofte kunst jeg ikke skjønner meg på, for det utfordrer fantasien min.
|
|
|
#17 |
|
Glamorøs
|
Sv: Penistegning til førsteklassinger i lekseMen kjære vene, det er da ingen som sier at dere ikke kan mislike det! Men det er et stykke derifra til å mene at politikere bør sensurere utrykket. Det er massevis av kunst jeg både misliker og mener ikke burde fått støtte til å bli laget. Men heldigvis så er ikke jeg i en stilling til å la min personlige smak (eller evt lite innsikt i kunst) styre hva som bør støttes for å utvikle kunstfeltet videre.
|
|
|
#18 |
|
can-jur
|
Mulig du misforsto eller at dette ikke var myntet på meg?
|
|
|
|
#19 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Penistegning til førsteklassinger i lekseJeg er enkel i hodet og liker mye sånne bisarre uttrykk jeg ikke klarer å få hodt rundt, og jeg liker godt sånne naive tegninger. Avhengig av kontekst så kan det godt hende disse bildene hadde satt seg hos meg og fått meg til å fundere en del.
|
|
|
#20 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sånn er jeg også. Noen av bildene hennes synes jeg også kan være ganske festlige, f.eks. Hallingdans.
|
![]() |
|
|