|
|||||||
| Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter! |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2013
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dialektdikkedarier
Flirte godt på jobb da en sjef fra england var på besøk, og hisset seg litt opp fordi noen hadde skrevet ''Boss'' på søppelbøtta
|
|
|
#2 |
|
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: DialektdikkedarierOpplevede ofte dialekt forvirring der jeg jobbet tidligere da flere av de ansatte hos meg var sørafra. Farangen og litja var ofte blant uttrykkene de ikke skjønte bære av. Litja sa jeg ofte da jeg omtalte jenta mi, de ante ikke hvem eller hva jeg snakket om. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: DialektdikkedarierLavender - det er Sør-Trøndelag, ja.
|
|
|
#4 |
|
Textrovert
|
Sv: DialektdikkedarierKongro hadde jeg glemt, og myhank også. :for lenge borte:
|
|
|
#8 |
|
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: DialektdikkedarierTrønderne snakker jo også om "broren", "søstera" og "faren", når de mener broren min, søstera mi, faren min osv. Og jeg trodde konstant at jeg gikk glipp av første delen av samtalene da det ble spesifisert hvem sin bror, søster eller far det var snakk om. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Like blid
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: DialektdikkedarierEn sambygding kjørte tom for drivstoff på ferietur i Danmark. En dansk mann kom bort til han og spurte om han ville ha hjelp; Sist redigert av Kreps-77 : 22-10-14 kl 14:14. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Off the map.
|
Fantastisk. En ting er om de sier dette i Trøndelag, da blir det forstått. På Østlandet ville det ikke ha blitt forstått, men da kunne man ha ristet på hodet og mumlet noe om tullinger som ikke forstår dialekt. Men i Danmark? Tror de på ramme alvor at noen skal forstå det?
|
|
|
#13 |
|
Like blid
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det finnes vel de som ikke tenker tanken, ja. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: DialektdikkedarierOg stemmer det at "barnklein" er fødsel? Eller er det gravid? Jeg lo sånn den gang at jeg aldri helt fikk med meg hva det var venninna mi mente. Men hun omtalte en veldig høygravid dame.
|
|
![]() |
|
|