|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Har du væt på besøk i fengsel | |||
Ja, det har jeg |
![]() ![]() ![]() ![]() |
43 | 25,29% |
Nei, det har jeg ikke |
125 | 73,53% |
Vil ikke avgi svar, men vil se resultatet. |
2 | 1,18% |
Deltakere: 170. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#82 |
Javel
|
![]() Sv: Har du vært i fengsel?
Jeg også.
![]() |
#84 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Har du vært på besøk i fengsel?
Signerer denne.
Du får gå deg en tur bortom.
![]() |
#85 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du vært på besøk i fengsel?Jeg har aldri, og håper jeg aldri "må". |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Har du vært på besøk i fengsel?Jeg har vært på hva som var Ila Landsfengsel flere ganger. Jeg sang i et kor, drevet av KFUM, hvor vi var en salig røre av folk "utenfra" og folk "innenfra" som sang sammen. Det var veldig hyggelig - og ganske lærerikt, sånn med tanke på at det faktisk er mennesker på godt og vondt de som sitter inne også.
![]() |
#87 |
🎈
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Har du vært på besøk i fengsel?Jeg har vært på Ullersmo og på 2 av Ullersmos åpne anstalter (i jobbsammenheng). Jeg har sett veldig mye av hvordan det er på Ullersmo og det er ikke noen ferie nei. Men nå sitter vel de tyngste kriminelle på Ullersmo, så mulig det er ekstra "strengt" der?
![]() |
#88 |
snur
|
![]() Sv: Har du vært på besøk i fengsel?Jeg har aldri vært i fengsel hverken innsatt eller på besøk. Har to svogere og ei svigerinne som har sonet men det var så langt borte at det ikke gikk å besøke dem. Høres ut som jeg (eller sambo da
![]() |
#89 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Har du vært på besøk i fengsel?Jeg har vært på besøk i en del fengsler (6-7 kanskje?) i jobbsammenheng. Jeg har ikke et inntrykk av at fengselsopphold ligner på noen form for ferie, og synes egentlig sammenligningen (typisk Frp-argumentasjon) er tåpelig og kunnskapsløs. Jeg kunne sagt veldig mye om dette, men tror ikke jeg orker akkurat nå. Jeg er på linje med dem som tenker at behandling i fengselsoppholdet, og tett oppfølging i forbindelse med løslatelse (og etter løslatelsen) er viktig.
![]() |
#90 |
Ustabil
|
![]() Sv: Har du vært på besøk i fengsel?Når det snakkes om fengsel som ferie så snakkes det vel ikke om hvordan det ser ut i fengslet. (Standarden på rommene). |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Har du vært på besøk i fengsel?Jeg har ikke vært og besøkt noen i fengsel, men jeg har vært på fest i det gamle kretsfengselet i Bergen. Verste feriekolonien jeg har sett.
![]() |
![]() |
#92 |
Bedreviter
|
Dette er for meg aldeles ubegripelig argumentasjon. Jeg kan ikke fatte og begripe at noen tror det er fint å sitte i fengsel, eller at det ikke er noen straff bare fordi man får mat hver dag og anledning til å lese bøker eller ta noen eksamner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du vært på besøk i fengsel?Nei, men jeg er litt nysgjerrig på det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Jo flere jo bedre...
![]() Sv: Har du vært på besøk i fengsel?Jeg svarte visst feil. Jeg har ikke besøkt noen i fengsel, men jeg har vært i flere fengsler i skole/jobbsammenheng. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Har du vært på besøk i fengsel?Jeg har vært på skolebesøk, altså med klassen min. Da så vi nok mer enn de fleste besøkende gjør.
![]() |
#96 |
Expired
![]() Sv: Har du vært på besøk i fengsel?Ja, jeg har vært på besøk i fengsel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Har du vært på besøk i fengsel?Jeg har ikke besøkt noen i fengsel, men jeg har sunget med et kor jeg gikk i i et ungdomsfengsel i Tyskland. Ingen hyggelig opplevelse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Introvert optimist
|
Nei, ikke sånn akkurat. Vi så vel bare en av de innsatte og han hadde fått fri fra oppgavene sine for å snakke med oss, sammen med en av de ansatte.
![]() |
#99 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() Sv: Har du vært på besøk i fengsel?Ja, det har jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
er grønn og fin.
|
Tror kanskje du glemmer en detalj her som er VELDIG viktig.
![]() |
|
|