|
|||||||
| Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
| Se resultatene: Hvor mye ansvar har du for familiens klesvask | |||
| Jeg er enerådende på klesvasken hos oss - Ligg unna! |
|
54 | 23,08% |
| Jeg har hovedansvaret, men setter innimellom andre i arbeid |
|
75 | 32,05% |
| Jeg gjør mest, han gjør litt, og fordelingen er omforent |
|
20 | 8,55% |
| Vi deler liksom på klesvasken, men jeg gjør jo mest |
|
12 | 5,13% |
| Vi deler på klesvasken, og vi gjør faktisk like mye |
|
29 | 12,39% |
| Mannen gjør mer enn meg |
|
43 | 18,38% |
| Ungene tar klesvasken. |
|
1 | 0,43% |
| Deltakere: 234. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?
Da kan jeg berolige deg med at jeg nok sorterer enda mindre enn deg. Her er det mørkt 40, mørkt 60, lyst 40, lyst 60 og ull. Jeg vasker aldri på 90 grader.
|
|
|
#2 |
|
Textrovert
|
Mens jeg hadde nok blitt bannlyst fra de fleste vaskerom. Her er det 90 til håndklær og sengetøy , 60 til truser og sokker (etter massivt press fra FP), 40 til det aller, aller meste og så noe som går på finvask/ull. Jeg fargesorterer så å si ALDRI, bare dersom noe helt klart kommer til å avgi farge eller jeg har noe som fortsatt er blendahvitt og som jeg vil beholde slik. Men til vanlig slenger jeg bare inn en color catcher. Går så bra, så.
|
|
|
#4 |
|
Textrovert
|
|
|
|
#5 |
|
|
Ja! Sånn! Bortsett fra at jeg ikke vet hva en color catcher er? |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?Det er bare jeg som vasker klær hos oss.
|
|
|
#8 |
|
Glamorøs
|
Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?Etter at alle mine hvite plagg ble gusjerosa får han ikke lov til å vaske mitt tøy. Jeg vasker mitt, Hiawatas, Høvdingens og fellesting. Høvdingen vasker sitt og litt Hiawatas. Jeg syns det er helt greit.
|
|
|
#9 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?Jeg tar det meste. Rochermannen får sette på klær fra skittentøysdunken på badet. Den er allerede fargesortert og skal enten på 60 eller 90. Resten tar jeg da erfaring viser ting ofte blir en veldig kjip shade of gray, eller at ulltøyet til ungene passer best til dukker.
|
|
|
#10 |
|
geskjeftig
|
Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?Jeg sorterer og setter på maskin, etter gjentatt irritasjon over at mannen ikke klarer å se forskjell på ull og bomull.
|
|
|
#11 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?Mannen holder telling på skittentøykurven og finner frem til vask, jeg plukker ut igjen det som hadde blitt ødelagt, han putter i tørketrommel, tar ut av trommel og grovsorterer, jeg putter alt rundt i riktig haug (Snorkfrøken og jeg har åpenbart til forveksling like truser), han legger på plass. Jeg har ansvar for alt som må spesialvaskes.
|
|
|
#12 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?Ikke noe som passer for meg her - ingen mann i heimen, bare jeg og ungene. Enn så lenge tar jeg fullt ansvar for sortering og vasking, mens Frøkna har ansvar for bretting.
|
|
|
#13 |
|
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?Det manglet alternativ som passet. Her i huset er klesvasken nemlig uttalt mannen sin oppgave, mens jeg har ansvaret for å rydde inn og ut av oppvaskmaskina. Resten av husarbeidet tar vi i fellesskap. Funker finfint!
|
|
|
|
#15 |
|
kamerat
|
Det var jo veldig mye mer nyanserte alternativer for kvinner enn for menn. Jeg ville svart «Mannen gjør alt» om det hadde vært et alternativ, for jeg vasker stort sett bare klær om han er ute og reiser.
|
|
|
#16 |
|
Klar
|
Jeg var kun ute etter å bekrefte kjønnsstereotypene |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Ad astra
|
Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?Etter en hendelse som involverte en nydelig ullgenser som faktisk passet meg veldig godt, gav jeg beskjed om at vaskedelen holdt han seg unna!
|
|
|
#18 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?Vi deler, jeg maser ikke, men spør om han gidder å brette hvis formen min er dårlig. Men stort sett tar vi et tak når det trengs begge to.
|
|
|
#19 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?Jeg vasker, tørker og bretter. Mann og barn må legge skitne klær i skittentøyskurv og bære sine klær fra vaskerommet opp i klesskapet.
|
|
|
#20 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() |
Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?Vi tar klesvasken begge to, men han gjør det mye oftere enn meg.
|
![]() |
|
|