|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
| Se resultatene: Har du bøker i hus? | |||
| Lite/ingen |
|
1 | 0,41% |
| Noen |
|
28 | 11,48% |
| Mange |
|
213 | 87,30% |
| Bare barnebøker |
|
2 | 0,82% |
| Deltakere: 244. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Latsabb
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du bøker i huset?Jeg hadde en gang bøker... Nå har jeg kvittet meg med det meste, og angrer ikke. Jeg leser ikke ei bok to ganger alikevel, så her brukes kun biblioteket.(Og ettersom jeg jobber der brukes det flittig) |
|
|
|
|
|
#82 |
|
re:designer
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du bøker i huset?Vi har mange bøker ja!
|
|
|
#83 |
|
er her
|
Sv: Har du bøker i huset?Ja vi har mye bøker, de fleste er på soverom, kjeller og loft.
|
|
|
|
#84 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Har du bøker i huset?Vi har så mange bøker. To proppfulle hyller på barnerom og kontor, en dobbelthylle og en enkelthylle i boden, og masse i kasser på boden. Her er det alt fra barnebøker, pocketbøker og hobbybøker til faglitteratur, lyrikk, sangbøker, klassikere og kjent og ukjent nyere litteratur. Klarer nesten ikke å kvitte meg med bøkene heller, men har tenkt at det snart må gjøres, for vi drukner jo nesten i alt sammen. Svigermor har fått en bunke med klisjebøker. Tenkte å fortsette å forsyne henne med slike, men nå er hun blitt hekta på seriene mine så nå kjøper hun inn bøkene selv. |
|
|
|
|
|
#85 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Har du bøker i huset?Vi har mange bøker. Skjønnlitteratur, leksikon, litt fag (det meste av det er på jobben), barnebøker. Og mannens samling da, som består av obskure biografier og temabøker om midtøsten og sånt.
|
|
|
#86 |
|
WF: BNBE
Sv: Har du bøker i huset?Vi har en del bøker, og vi har dem i stua. Eller, egentlig er det jeg som har dem |
|
|
|
|
|
#87 |
|
Passiv
|
Sv: Har du bøker i huset?Jeg har mange. Flere hundre faktisk, og i alle nevnte kategorier. |
|
|
|
#88 |
|
kamerat
|
Sv: Har du bøker i huset?Bøker er ikke ting, de er venner, og kan ikke uten videre henvises til kasser.
|
|
|
#90 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Sv: Har du bøker i huset?Jeg har veldig, veldig mye bøker, men jeg har svært få av bøkene mine fremmme. Jeg kjøper, leser og deretter etter et år eller så pakkes de ned og legges bort. Jeg liker ikke lenger å ha bøker fremme, jeg synes det er rotete, og støvsamlende, og jeg er vel heller ikke av typen som leser en bok ti ganger. Bøkene ligger i plast-kasser med lokk i bod her, i bod hos svigerforeldre og i kjeller hos foreldrene mine.
|
|
|
#91 |
|
Det ordner seg alltid
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du bøker i huset?Ja, altfor mange. Etter over 10 år i bokbransjen har det samlet seg opp maaaaange bøker. Vi pakker ned bøker så snart vi har en ledig eske, men det blir alrdi tomt. HAr tenkt å flytte i løpet av året og v pakker derfor ned på forhånd. Trot vi har nærmere 30 esker (store og litt mindre) stående hos svigers. I tillegg til de 2 fulle bokhyllene som står igjen. |
|
|
|
|
|
#92 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Sv: Har du bøker i huset?Jeg skrev noen, for jeg har ganske lite bøker stående fremme. Mesteparten er i kasser på loftet. Jeg har ganske mye bøker, men har kastet og gitt bort mye. Komma har en del bøker hun også, jeg har vært på loppis og posehandlet barnebøker |
|
|
|
|
|
#93 |
|
Passiv
|
Sv: Har du bøker i huset?Kaste bøker??? |
|
|
|
#94 |
|
Ustabil
|
Sv: Har du bøker i huset?Vi har en del bøker, men ikke ekstremt mye. For oss holder det til vanlig med to allminnelige bokhyller, plassert i kjellerstua. Men der vi bodde før, da vi skulle selge, pakket vi ned alt av bøker, etter råd fra megleren. Og for å være ærlig når det gjelder kjøp og salg av hus så er det viktigste at huset virker ryddig og at man ser selve huset, og jeg syns det er virker rotete med bokhylle på bokhylle, spesielt når det er i stua. Vi så en gang på et hus som virket så fint, men nettopp fordi at bokhyllene hadde tatt overhånd i stua så ble det til at vi gikk der i fra med følelsen av rot, kaos, trangt og overfylt. |
|
|
|
|
|
#95 |
|
X First Lady
Sv: Har du bøker i huset?
|
|
|
|
|
|
#96 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Det har jeg ingen skrupler med. Mange år som bibliotekar har fått meg til å få et noe uærbødig forhold til bøker. Burde kanskje vært omvendt...
|
|
|
#97 |
|
Latsabb
![]() ![]() ![]() |
Jeg har ikke kastet mine altså. Jeg har donert dem til jobben min. |
|
|
|
|
|
#98 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Har du bøker i huset?Jeg er veldig skeptisk når jeg kommer et sted blottet for bøker. :fordomsfull: |
|
|
|
|
|
#100 |
|
Fångad av en stormvind
Hvor: Frittgående
Sv: Har du bøker i huset?Vi har fem bokhyller. Den som står i stua er en sånn romdeler fra IKEA, og nå har vi måttet sette den på skrå ut fra veggen for å få plass på baksiden også. Vi har altfor mange bøker.
|
![]() |
|
|