Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hva har dere på salongbordet?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-01-15, 22:35   #1
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva har dere på salongbordet?

Det er stort sett minimalistisk innredet grunnet toåring. Men nå har jeg en vase med tulipaner og et led-kubbelys. Har hylle under til rot og fjernkontroller.

Gammel 28-01-15, 23:38   #2
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Det varierer, har noen lyslykter fra Louise Roe som pleier å stå fremme. Eller de små omaggio-vasene. Den hender at jeg har et lite brett stående med litt småplukk. Eller en liten skål. Jeg bytter som regel litt om på tingene på bordet når jeg tar helgevasken.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-15, 23:44   #3
safran
saftig

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fat med lys.

Gammel 28-01-15, 23:56   #4
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ideelt sett så skulle disse vært noe mer "levende", for å si det sånn...

Gammel 28-01-15, 23:59   #5
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg tenne lys på sommarkveldar også, er jo stort sett sunnmørssommar.

Gammel 29-01-15, 00:06   #6
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenner stearinlys hele året, ja. Riktignok flere om vinteren, men jeg har alltid kubbelys på stuebordet. Skal innrømme at de nok ikke tennes så ofte på julikvelder, men da er vi sjelden hjemme uansett. Og sommerkvelder utendørs innebærer alltid stearinlys. Allerede i august er det mørkt såpass tidlig at stearinlys funker bra også innendørs.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-15, 00:43   #7
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har en samling med HAY Kaleidobrett med ymse kys og pynt på.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-15, 10:30   #8
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke kommet over Tussa som har framme en skål med smågodt! Det hadde vært som å pynte et apebur med bananfat, tror jeg, her. (Og den største synderen: Meg. )

Gammel 29-01-15, 12:46   #9
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg har ikke kommet over Tussa som har framme en skål med smågodt! Det hadde vært som å pynte et apebur med bananfat, tror jeg, her. (Og den største synderen: Meg. )

Det er heilt sant altså! Ikkje smågodt forresten men innepakka småsjokoladar av ymse sort. Det verste er at eg trur faktisk den står urørt gjennom vekene. På eit anna bord står ei skål med lokk full av sjokoladekjeks. Betyr dette at vi har god sjølkontroll her i huset?

Gammel 29-01-15, 12:57   #10
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Det er heilt sant altså! Ikkje smågodt forresten men innepakka småsjokoladar av ymse sort. Det verste er at eg trur faktisk den står urørt gjennom vekene. På eit anna bord står ei skål med lokk full av sjokoladekjeks. Betyr dette at vi har god sjølkontroll her i huset?

science fiction!

Gammel 29-01-15, 12:13   #11
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis jeg hadde satt fram "en skål med smågodt" kl. 20.00 på mandag, ville den blitt redusert til "en skål" ti minutter etterpå.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-15, 12:54   #12
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Hvis jeg hadde satt fram "en skål med smågodt" kl. 20.00 på mandag, ville den blitt redusert til "en skål" ti minutter etterpå.

Spot on!

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-15, 12:21   #13
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 29-01-15, 12:32   #14
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg skjønner ikke hvor folk har alt utstyret de bytter på med, jeg. Noen jeg kjenner bytter puter og pledd og duker og farge på telys og lysestaker og vaser med jevne mellomrom, så det passer etter tid på året. Slik oppbevaringsplass har ikke vi.

Gammel 29-01-15, 13:01   #15
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Jeg skjønner ikke hvor folk har alt utstyret de bytter på med, jeg. Noen jeg kjenner bytter puter og pledd og duker og farge på telys og lysestaker og vaser med jevne mellomrom, så det passer etter tid på året. Slik oppbevaringsplass har ikke vi.

Plass er nå én ting. Engasjement er et annet aspekt. Jeg kunne ikke tenke meg noe mindre interessant enn å bytte gardiner og puter og annen pønt i leiligheta mi. Jeg ble faktisk helt sjokka over meg selv forleden da jeg begynte å tenke at jeg trenger noe "høy pynt" til stuevinduet mitt, slik at ikke alt jeg her i vinduskarmen er så lavt. For det ser så stusslig ut utenfra. Meg? På jakt etter pønt?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-15, 13:32   #16
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Plass er nå én ting. Engasjement er et annet aspekt. Jeg kunne ikke tenke meg noe mindre interessant enn å bytte gardiner og puter og annen pønt i leiligheta mi.

Helt enig. Det kommer bare ikke til å skje at jeg bytter gardiner etter sesong eller høytid. Og duker bruker vi faktisk aldri, med unntak av til jule- og nyttårsmiddagene.

Gammel 29-01-15, 13:15   #17
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Jeg har ymse i skjenken i stua og i sjeselongdelen til sofaen; sittedelen på sjeselongen kan vippes opp og nedi der puttes puter og pledd.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-15, 13:23   #18
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sånn _egentlig_ har vi ingenting stående på salongbordet, men for oss er bordet et bruksbord, så det stemmer jo aldri.

Normalt sett er det et kaos på bordet av kleenex-bokser (vi har en datter som snørrer en del i perioder, og vi bruker det også til å tørke vekk annet søl som følger med det å ha et barn), min bærbare PC og et varierende utvalg av Little People-figurer. Vi bruker bordet mye til å spise ved, til alle måltider, og også til å mate datteren vår ved. Så derfor har vi ingen løpere/dukere eller annen pynt der. Vi hadde bare blitt lei av å rydde det vekk hele tiden.

Verken jeg eller mannen er egentlig noen stearinlys-mennesker heller, så det er lite bruk av det også. Det som er sært er at vi har helt sjukt mange stearinlys i alle varianter på tross av dette. LOL. P.t. har vi sikkert minst 300 telys og 70 "vanlige" stearinlys i forskjellige farger og fasonger. Skikkelig nyttig når vi så godt som aldri bruker dem...

Gammel 29-01-15, 13:45   #19
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Vi har forresten et bord med masse lagringsplass under. Det er ikke så pent, men VELDIG praktisk. Så pc-er, ipader og en del brettspill bor der.

Gammel 29-01-15, 14:51   #20
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Vi har forresten et bord med masse lagringsplass under. Det er ikke så pent, men VELDIG praktisk. Så pc-er, ipader og en del brettspill bor der.

Vi hadde en hylle under, men den knakk.

Jeg kikket litt lattermildt på bordet vårt i går kveld, med tanke på denne tråden. Innimellom alt det andre kaoset på bordet ligger det per nå omtrent 7 bøker som Poden i større eller mindre grad holder på å lese i for tiden, i tillegg til ipader, aviser, fjernkontroller, min laptop, en del post og en liten stabel reiseguider til Paris. Det ser jo ikke ut, men det er i det minste ting som det er veldig greit å ha kjapp tilgang til.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:00.