MegaMie bytter kjøkken
Her blir det så mye frem og tilbake at jeg må ha en egen tråd. 
Her er kjøkkenet. Til høyre på bildet er en langvegg med to dører, til to soverom.
Vi var og tegnet første utkast til kjøkken forrige uke. Etter å ha sett alle de stygge flekkene på utstillingskjøkkenet utgikk svart. Men frontene i lys eik var enda finere enn jeg hadde tenkt så nå blir det dette kjøkkenet vi går for. Nå er spørsmålet benkeplate. Jeg synes det er kult med samme benkeplate som fronter slik som på bildet. Men damen i butikken påpekte at det anbefales at gulv og benkeplate er i samme nyanse, slik at kjøkkenet ikke blir så flatt. Jeg ville gjerne hatt hvit benkeplate, men det er jo så upraktisk (den vi har nå er full av merker og flekker). Så jeg valgte en grå/beige som jeg senere oppdaget kostet 50 000kr. Så det er jo helt uaktuelt. Nå er jeg tilbake på benkeplate i lys eik. Men blir det noe fint? Det er nesten 7 meter med benk på langveggen.
Etter dette gjenstår bare ørten andre ting. Hva slags farge skal vi ha på vinylgulvet? Blir det fint med sylinderformet vifte? Blir det rotete med metrofliser på veggen bak komfyren hvis vi skal ha en tapet med litt mønster på veggen inn mot soverommene? Og burde vi egentlig bare gått for hvitt kjøkken?
Stay tuned.