Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Intelligent feel good-film?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-02-15, 10:44   #81
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Intelligent feel good-film?

Den er så fin! Jeg hadde med elleveåringen (en smule morbid og veldig estetisk anlagt) på den da den gikk på kino, og vi prater jevnlig om den fortsatt.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-15, 10:46   #82
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg tror det er en film Hiawata vil like også. Han syns Revefilmen var veldig kjedelig for noen år tilbake, men da han så den på skolen nå (med originaltale) likte han den godt. Det er sånn film jeg vil lese alt om etter at jeg har sett den, og her fikk jeg tilfredstilt mye av behovet:
http://www.theperipherymag.com/the-g...udapest-hotel/

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-15, 10:47   #83
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Grand Budapest Hotel var min første tanke da jeg så tråden din, Tally. Den (og alt annet av Wes Anderson), og så ymse Marvel-filmer - særlig Guardians of the Galaxy. Og Amélie, ja. (Alt dette liker Poden også.)

Jeg kjenner ellers veldig godt igjen problemet med å finne gode og ikke deprimerende filmer! Når jeg kikker bakover i egne filmlister fra de siste årene, er det ikke så mye feelgood. A Hard Day's Night er et unntak. Og Ocean's Eleven ble jeg i veldig godt humør av denne gangen også. Og så blir jeg alltid i godt humør av Justified og Archer, men da er vi over på TV. Gravity Falls er forresten en veldig god barne-TV-animasjonsserie som vi liker alle tre.

Gammel 19-02-15, 10:52   #84
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, Justified blir jeg også i godt humør av, selv om det er ganske dystopisk, det også.

Gravity Falls, Uncle Grandpa, Eventyrtid, Phineas og Ferb og Regular Show (plutselig slo det meg hvorfor Mordecai hørtes så kjent ut) er familiefavoritter.

Gammel 19-02-15, 10:55   #85
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, Justified blir jeg også i godt humør av, selv om det er ganske dystopisk, det også.

Nettopp. "Feelgood" er ganske subjektivt, ja. (Jeg ville likevel ikke kalle The Americans eller Better Call Saul feelgood, selv om de er veldig bra, og selv om jeg - i alle fall etter de første to episodene - blir i godt humør av Saul.)

Gammel 19-02-15, 10:55   #86
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Akseliane, her.

Saman er ein mindre aleine.

Boka er fantastisk! Filmen er tragisk.

Gammel 19-02-15, 10:58   #87
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg ble i godt humør av The wolf of Wall Street, jeg. "Briiing in the strippers!!"

Gammel 19-02-15, 11:03   #88
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Nettopp. "Feelgood" er ganske subjektivt, ja. (Jeg ville likevel ikke kalle The Americans eller Better Call Saul feelgood, selv om de er veldig bra, og selv om jeg - i alle fall etter de første to episodene - blir i godt humør av Saul.)

Ja, dette behovet for noe mer lystig kom etter at vi har satt oss ned for å se Breaking Bad (jeg er fremdeles ikke helt med etter fire episoder), og skulle velge en film i stedet. SnowPiercer var slett ikke et godt valg.

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Jeg ble i godt humør av The wolf of Wall Street, jeg. "Briiing in the strippers!!"

Ja, den er jo helt vill. Kanskje ikke feel-good, men veldig morsom.

Gammel 19-02-15, 11:41   #89
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Ja, dette behovet for noe mer lystig kom etter at vi har satt oss ned for å se Breaking Bad (jeg er fremdeles ikke helt med etter fire episoder), og skulle velge en film i stedet. SnowPiercer var slett ikke et godt valg.

Vi så ofte en episode Archer for å skru ned etter en episode BB.

Gammel 19-02-15, 12:02   #90
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skulle inn og si GBH og Once. Så deilig å være et sted der det er uoriginale forslag.

Også kan jeg melde at vi er 2/3 inn i annen sesong av BB. Saul bra, kreft framleis litt kjedelig.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-15, 12:12   #91
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Og hva med Woody Allen?

Midnight in Paris var både bra og morsom (og jeg kan ikke huske noe ekkelt). Vicky Christina Barcelona var heller ikke så verst.

Hannah og hennes søstre også.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-15, 00:46   #92
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takket være denne tråden, har jeg nå sett to aldeles herlige filmer - Little Miss Sunshine og Moonrise Kingdom.

Gammel 22-02-15, 02:30   #93
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Den enestående Will Hunting. The perks of being a wallflower. (Selv om boka er bedre)

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-15, 22:51   #94
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Moonrise Kingdom down. Jeg vil bare flytte inn i alle Wes Andersons verdener!

Gammel 22-02-15, 22:53   #95
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Jeg kom på en annen film i dag - den er noen år gammel, men jeg leste nettopp om den i A. V. Club: The Station Agent. Tror det var den første hovedrollen til Peter Dinklage, og både han og filmen er veldig bra.

Gammel 23-02-15, 12:32   #96
Hønni

Hønni sin avatar

Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh, ja. Amelie! Boyhood må også på lista. Også har vi endel Wes Anderson-filmer vi ikke har sett ennå også.

Mer fransk? Jeg liker fransk.

Jean de Florette!

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-15, 13:41   #97
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du har sett Delicatessen? Ikke nødvendigvis feel-good, riktignok.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-15, 13:59   #98
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En gammel lavbudsjettperle fra Australia: The Castle. Spørsmålet er om du får tak i den noe sted.

Gammel 23-02-15, 14:00   #99
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Du har sett Delicatessen? Ikke nødvendigvis feel-good, riktignok.

En av mine yndlingsfilmer! Absolutt oppløftende, på sitt vis.

Gammel 23-02-15, 14:04   #100
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Being John Malkovich?

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:46.