Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Adams matkasse

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-09-15, 14:56   #81
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Adams matkasse

Vi har hatt GL i fire uker naa, og jeg er veldig fornöyd. God og variert mat. Har tre dagers originalkasse DUO til to voksne og en gutt paa 12 og det er alltid nok mat. Mange av rettene er veldig mettende fordi de inneholder smör/flöte etc. For oss som spiser lite karbohydrater, blir det litt mye ris og pasta de gangene de leverer dette, men det er egentlig ikke saa ofte. Faktisk passer de fleste rettene bra i et LCHF kosthold. Har ogsaa fruktkasse og har vaert fornöyd der ogsaa, men unntak av at vi fikk paerer to uker, og det er eneste frukten vi ikke spiser. Resultatet ble at jeg laget en paeredessert av det i helgen, forresten, og det ble kjempegodt, saa ingen skade skjedd.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-15, 15:24   #82
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har du lyst til å dele oppskriften på pæredesserten? Vi spiser heller ikke pærer.

Gammel 05-09-15, 17:27   #83
emma71
utfordrer ikke

emma71 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
emma71 er populæremma71 er populæremma71 er populær
Standard

Vi har prøvd Adam i bare 1 uke, og synes ikke det var nok mat til 2 voksne og 2 barn (skulle være nok til 4 voksne). 3 kyllingfileter for eksempel. Eller 400 gram fiskeboller. Det ble i snaueste laget, og vi måtte spise veldig mye poteter eller pasta til for å bli mette. Nå får vi en ny kasse til uka fordi jeg glemte å avbestille, så da får vi se om det var tilfeldig at det var så lite forrige gang. Men kvaliteten var veldig bra på alle råvarene.

Gammel 05-09-15, 18:30   #84
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av IOA, her.

Har du lyst til å dele oppskriften på pæredesserten? Vi spiser heller ikke pærer.

Jeg trodde jeg hadde lagret min oppskrift som jeg fant paa nett, men jeg finner den ikke igjen. Det ligger imidlertid masser av ulike oppskrifter ute. Jeg brukte en hvor paerene ble kokt til kompott og ble servert med en smuldrepai og krem eller vaniljesaus.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-15, 18:32   #85
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har ikke prøvd Adams, bare GL, og der synes vi stort sett det er rikelig med mat, til og med til oss som har ganske store barn. (12 og 15.) Det er veldig sjelden at vi har hatt behov for å spe på med pasta/brød, egentlig.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-15, 19:40   #86
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Jeg trodde jeg hadde lagret min oppskrift som jeg fant paa nett, men jeg finner den ikke igjen. Det ligger imidlertid masser av ulike oppskrifter ute. Jeg brukte en hvor paerene ble kokt til kompott og ble servert med en smuldrepai og krem eller vaniljesaus.

Takk!

Gammel 05-09-15, 22:00   #87
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av emma71, her.

Vi har prøvd Adam i bare 1 uke, og synes ikke det var nok mat til 2 voksne og 2 barn (skulle være nok til 4 voksne). 3 kyllingfileter for eksempel. Eller 400 gram fiskeboller. Det ble i snaueste laget, og vi måtte spise veldig mye poteter eller pasta til for å bli mette. Nå får vi en ny kasse til uka fordi jeg glemte å avbestille, så da får vi se om det var tilfeldig at det var så lite forrige gang. Men kvaliteten var veldig bra på alle råvarene.

Vi har holdt oss til Adam pga at de har to fiskeretter i uka, så jeg kan ikke uttale meg om forskjellen på Adam og GL, men jeg syns ihvertfall det er veldig mye mat hos Adam. Vi er to voksne og to små barn, og det blir omtrent alltid rester. Vanligvis er det jo 700 gram fisk eller 600 gram kjøtt til hver rett, det holder i massevis her.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-15, 22:23   #88
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi hadde jo bare en kort periode med Adams, men mye GL forrige halvår. Nå har vi ikke hatt noe siden slutten av mai. Vi skal ikke ha noe fast nå ettersom jeg er i permisjon, men har hevet oss på en runde Adams igjen nå for å gjøre en vurdering. Den kommer i morgen.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-15, 22:26   #89
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Det er nok mat til oss også. To voksne og to barn. Liker alle fiskesortene som dukker opp på Adams.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-15, 23:40   #90
emma71
utfordrer ikke

emma71 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
emma71 er populæremma71 er populæremma71 er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lilletrille, her.

Vi har holdt oss til Adam pga at de har to fiskeretter i uka, så jeg kan ikke uttale meg om forskjellen på Adam og GL, men jeg syns ihvertfall det er veldig mye mat hos Adam. Vi er to voksne og to små barn, og det blir omtrent alltid rester. Vanligvis er det jo 700 gram fisk eller 600 gram kjøtt til hver rett, det holder i massevis her.

Mulig vi var uheldige den uka vi prøvde. Brosmefisken var nok til alle, men resten holdt ikke. 400 gram kjøttboller og 400 gram fiskeboller måtte ha følge av mye grønnsaker og potet/pasta. Dette var Express-pakke, mulig det er andre beregninger i de andre eskene?

Gammel 06-09-15, 07:13   #91
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Vi har AMs barnekasse. Godt og passe variert for småkresne unger. Men nå må de snart slutte med å sende de aller minste mandelpotetene hver gang det skal lages potetmos!

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-15, 08:41   #92
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av emma71, her.

Mulig vi var uheldige den uka vi prøvde. Brosmefisken var nok til alle, men resten holdt ikke. 400 gram kjøttboller og 400 gram fiskeboller måtte ha følge av mye grønnsaker og potet/pasta. Dette var Express-pakke, mulig det er andre beregninger i de andre eskene?

Vi bruker alltid ekspresskassen. 400 gram prosessert kjøtt og fisk er lov å klage på Det er som regel ren fisk og rent kjøtt.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-15, 09:23   #93
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi tester Adam igen nå siden vi fikk med fruktkasse, så får vi se om vi fortsetter. Det er litt kjedelig når de henger seg opp i en ingrediens, men alt i alt syns jeg det er god kvalitet på varene.

Jeg har også prøvd Godt levert, og jeg ble litt sur når oppskriften ba om to kyllingbryst på til sammen 800 gram, og alt vi fikk var ett på knappe 400. Da jeg klagde påsto de at det var oppskriften som var feil. Det var vel omtrent da jeg byttet til Kolonihagen. Jeg liker veldig godt konsektet til Kolonihagen, alt er økologisk, men innimellom ble det litt for høy hippiefaktor over maten. Hiawata likte omtrent ikkenoe av det.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-15, 11:46   #94
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

, men innimellom ble det litt for høy hippiefaktor over maten.

Mye brownies?

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-15, 16:57   #95
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi hadde vår første matkasse denne uka (Adams), og jeg har vel igrunnen konkludert med at det ikke er noe for oss. Fordelen for min del var at mannen lagde 4 av 5 middager, og det er IKKE vanlig her. Han syntes det var litt gøy og oversiktlig med ferdig leverte varer og tilhørende oppskrifter, og er nok mer i matkassemålgruppen enn meg. Jeg føler vi har like god eller bedre mat til vanlig, men de "kassene" jeg selv handler inn, og det er ihvertall helt garantert billigere å kjøpe inn maten selv. Nå regner jeg det ikke som "svinn" om det er fem gulrøtter eller tre løk igjen i posen, de får vi uansett brukt opp. Vi kaster lite mat vil jeg si. Linser og tørrvarer klarer seg jo også fint videre i skapet, og jeg er vant til å ha lager av sånne ting uansett. Kan godt se at kasse kan være lettvint fordi en slipper å planlegge og kan bruke mindre tid i matbutikken, eller hvis en vil komme i gang med matlaging og øke repertoaret, men jeg tror ikke vi kommer til å bestille matkasse igjen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-15, 18:38   #96
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Litt samme tanker jeg har, Filifjonka. Jeg syns ikke rettene er superspennende, men jeg slipper å bestemme og lage middag hver eneste dag. I tillegg syns Hiawata det er stas. Vi benytter oss av det i ny og ne.

Gammel 06-09-15, 20:54   #97
Snipp
Aktiv

Snipp sin avatar

Medlem siden: Sep 2015
Snipp har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg syns ikke rettene er superspennende, men jeg slipper å bestemme og lage middag hver eneste dag.

Det er jo nettopp det som er en stor del av moroa Vi har hatt besøk av dørselger fra Adams Matkasse her to ganger, og begge gangene har selgerne måpt når jeg sier at jeg faktisk synes det er morsomt å handle og finne på nye middager.

Snipp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-15, 21:19   #98
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Så bra for deg at du syns det da.

Jeg har andre ting enn hverdagsmiddager som fyller hodet mitt til tider, til tross for at jeg liker å lage mat.

Gammel 06-09-15, 22:07   #99
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Så bra for deg at du syns det da.

Jeg har andre ting enn hverdagsmiddager som fyller hodet mitt til tider, til tross for at jeg liker å lage mat.

Samme her. Jeg liker å lage mat, men det er gjerne mat det tar litt tid å lage.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-15, 10:59   #100
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Nå har jeg pauset Adam igjen. Vi får levert middagskasse i dag sammen med fruktkasse, men det var ingen menyer som fristet fremover. Ei heller hos Godt levert, så da er jeg tilbake hos Kolonihagen. Jeg liker dem godt, altså. Får bare håpe maten faller mer i smak hos Hiawata nå enn sist. Det jeg liker der er at jeg kan bestille så mye annet også; egg, kaffebønner, bakevarer etc. Jeg har satt meg opp på et abonnement hver fjerde uke som en adspredning til vanlig middagslaging.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:03.