|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Adams matkasseVi har hatt GL i fire uker naa, og jeg er veldig fornöyd. God og variert mat. Har tre dagers originalkasse DUO til to voksne og en gutt paa 12 og det er alltid nok mat. Mange av rettene er veldig mettende fordi de inneholder smör/flöte etc. For oss som spiser lite karbohydrater, blir det litt mye ris og pasta de gangene de leverer dette, men det er egentlig ikke saa ofte. Faktisk passer de fleste rettene bra i et LCHF kosthold. Har ogsaa fruktkasse og har vaert fornöyd der ogsaa, men unntak av at vi fikk paerer to uker, og det er eneste frukten vi ikke spiser. Resultatet ble at jeg laget en paeredessert av det i helgen, forresten, og det ble kjempegodt, saa ingen skade skjedd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Adams matkasseHar du lyst til å dele oppskriften på pæredesserten? Vi spiser heller ikke pærer.
![]() |
#83 |
utfordrer ikke
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Adams matkasseVi har prøvd Adam i bare 1 uke, og synes ikke det var nok mat til 2 voksne og 2 barn (skulle være nok til 4 voksne). 3 kyllingfileter for eksempel. Eller 400 gram fiskeboller. Det ble i snaueste laget, og vi måtte spise veldig mye poteter eller pasta til for å bli mette. Nå får vi en ny kasse til uka fordi jeg glemte å avbestille, så da får vi se om det var tilfeldig at det var så lite forrige gang. Men kvaliteten var veldig bra på alle råvarene.
![]() |
#84 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Adams matkasse
Jeg trodde jeg hadde lagret min oppskrift som jeg fant paa nett, men jeg finner den ikke igjen. Det ligger imidlertid masser av ulike oppskrifter ute. Jeg brukte en hvor paerene ble kokt til kompott og ble servert med en smuldrepai og krem eller vaniljesaus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Adams matkasseVi har ikke prøvd Adams, bare GL, og der synes vi stort sett det er rikelig med mat, til og med til oss som har ganske store barn. (12 og 15.) Det er veldig sjelden at vi har hatt behov for å spe på med pasta/brød, egentlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
Takk!
![]() |
#87 |
Klar
|
Vi har holdt oss til Adam pga at de har to fiskeretter i uka, så jeg kan ikke uttale meg om forskjellen på Adam og GL, men jeg syns ihvertfall det er veldig mye mat hos Adam. Vi er to voksne og to små barn, og det blir omtrent alltid rester. Vanligvis er det jo 700 gram fisk eller 600 gram kjøtt til hver rett, det holder i massevis her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
I mål
|
![]() Sv: Adams matkasseVi hadde jo bare en kort periode med Adams, men mye GL forrige halvår. Nå har vi ikke hatt noe siden slutten av mai. Vi skal ikke ha noe fast nå ettersom jeg er i permisjon, men har hevet oss på en runde Adams igjen nå for å gjøre en vurdering. Den kommer i morgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
utfordrer ikke
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
![]() ![]() ![]() |
![]() |
#91 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Adams matkasseVi har AMs barnekasse. Godt og passe variert for småkresne unger. Men nå må de snart slutte med å sende de aller minste mandelpotetene hver gang det skal lages potetmos! |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Klar
|
Vi bruker alltid ekspresskassen. 400 gram prosessert kjøtt og fisk er lov å klage på |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Adams matkasseVi tester Adam igen nå siden vi fikk med fruktkasse, så får vi se om vi fortsetter. Det er litt kjedelig når de henger seg opp i en ingrediens, men alt i alt syns jeg det er god kvalitet på varene.
![]() |
#95 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Adams matkasseVi hadde vår første matkasse denne uka (Adams), og jeg har vel igrunnen konkludert med at det ikke er noe for oss. Fordelen for min del var at mannen lagde 4 av 5 middager, og det er IKKE vanlig her. Han syntes det var litt gøy og oversiktlig med ferdig leverte varer og tilhørende oppskrifter, og er nok mer i matkassemålgruppen enn meg. Jeg føler vi har like god eller bedre mat til vanlig, men de "kassene" jeg selv handler inn, og det er ihvertall helt garantert billigere å kjøpe inn maten selv. Nå regner jeg det ikke som "svinn" om det er fem gulrøtter eller tre løk igjen i posen, de får vi uansett brukt opp. Vi kaster lite mat vil jeg si. Linser og tørrvarer klarer seg jo også fint videre i skapet, og jeg er vant til å ha lager av sånne ting uansett. Kan godt se at kasse kan være lettvint fordi en slipper å planlegge og kan bruke mindre tid i matbutikken, eller hvis en vil komme i gang med matlaging og øke repertoaret, men jeg tror ikke vi kommer til å bestille matkasse igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Adams matkasseLitt samme tanker jeg har, Filifjonka. Jeg syns ikke rettene er superspennende, men jeg slipper å bestemme og lage middag hver eneste dag. I tillegg syns Hiawata det er stas. Vi benytter oss av det i ny og ne.
![]() |
#97 |
Aktiv
Medlem siden: Sep 2015
![]() |
Det er jo nettopp det som er en stor del av moroa |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Eklektisk
|
Samme her. Jeg liker å lage mat, men det er gjerne mat det tar litt tid å lage. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Adams matkasseNå har jeg pauset Adam igjen.
![]() |
|
|