|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skal du bo der du bor nå til du "bæres ut"?
![]() |
#82 |
© All rights reserved
|
Uansett hvor vi bor når barna er store, så vil vi ha et gjesterom/kontor. Det betyr kanskje at vi ikke har plass til alle tre på overnatting samtidig, men om vi låner bort eget soverom vil vi i alle fall ha plass til to av dem (med familie) for en natt eller to. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Skal du bo der du bor nå til du "bæres ut"?Jeg skal I HVERT FALL ikke bo i Paris! Da måtte det vært sammen med en rik, ung (50ish) franskmann som bar meg på hender og føtter og skjemte meg bort med champagne og pain au chocolat hver morgen.
![]() |
#84 |
Mother of Dragons
|
Jeg kommer ikke til å beholde huset bare for deres skyld, og hadde blitt overrasket om de ble synlig sure over det, det er tross alt jeg som oppdrar dem.
![]() |
#85 |
By the Sea
|
Interessant. Og i tråd med slik jeg har tenkt. Dette med å komme seg i en lettestelt leilighet når man runder 60 har jeg aldri skjønt. Ay man vil ha noe nytt, mindre, bo et annet sted og sånn, skjønner jeg selvfølgelig godt. Men lettstelt? Hvor skrøpelig er man, liksom? Og dette med at vedlikehold av hus og hage er utrolig sunt, det ser vi i vår nære familie. Og på naboene våre - som flyttet fra enebolig etter fylte 90, og det var kun pga av konas alvorlige sykdom.
![]() |
#86 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Skal du bo der du bor nå til du "bæres ut"?Vi har tre etasjer og null livsløpsstandard, så på sikt skal vi flytte, ja. Må gå i trapper omtrent uansett hva vi gjør. Svigers skal bæres ut, sier de, og vi gruer oss. Trapper, enorm velstelt hage, masse måking osv, de burde tenkt på noe enklere for lengst, nå som den ene ikke lenger er særlig mobil.
![]() |
#87 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Skal du bo der du bor nå til du "bæres ut"?Kommer jo an på hva man mener med lettstelt. Jeg trenger på ingen måte ha alt på ett plan og et hus som er lett å støvsuge, men noen mennesker liker ikke å male hus selv om de er 25 år engang. Vi har brukt de fire siste somrene på å male huset vårt, og vi mangler enda noen vegger. Jeg hater det. Ok, så har vi bygget terrasse i mellomtiden, men likevel. Vi orket ikke engang å vaske huset før vi begynte å male. :sjuskete: Vi sitter på ingen måte på rævva likevel. Tipper jeg løper opp og ned trappene hjemme tjue ganger oftere enn de fleste uansett. Men utvendig vedlikehold av hus? |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
By the Sea
|
![]() Sv: Skal du bo der du bor nå til du "bæres ut"?...nå mener jeg selvfølgelig ikke at det er noe galt å ønske seg noe lettstelt, for all del. Om man vil bruke tid og krefter på annet enn hus og hage, er ikke det til å undres over. Det jeg mener, er at det ligger noe begrensende i å automatisk tenke at man ikke klarer med hus og hage når man blir pensjonist. Tverti mot kan det være nettopp da man har både glede og nytte av å bruke tid på vedlikehold og kreativitet på egen eiendom.
![]() |
#89 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Det er jeg enig i. Jeg ser for meg å ha mer krefter til denslags når barna er voksne enn nå, hvor alle andre krav spiser meg opp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Jeg antar at man tenker at man ikke vil flytte flere ganger, og derfor flytter til et sted man også kan klare å vedlikeholde når man er 80. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Skal du bo der du bor nå til du "bæres ut"?Jeg skal ha kajakk, spille golf, sykle og stå på ski. Hage er ikke min type sport, 5. Etg uten heis kan være det. Blir det for dårlig vær skal jeg komme meg sydover.
![]() |
#92 |
Trøtt
|
![]() Re: Skal du bo der du bor nå til du "bæres ut"?Ey, Pepper, jeg som trodde at vi skulle være naboer med Candy ved siden av og drikke oss vulgærfulle på en tirsdag på Frogner! Barnebarna kan vi sende i frognerborgen.
![]() |
#94 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Skal du bo der du bor nå til du "bæres ut"?Nei, huset vårt er for stort til bare to, selv om vi skulle være der at vi får masse besøk av barn og barnebarn. Men jeg vil fortsatt gjerne ha enebolig, kanskje. Et mindre hus, litt nærmere sentrum, kanskje.
![]() |
#95 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Skal du bo der du bor nå til du "bæres ut"?Mine kolleger med unge voksne barn, sier for øvrig at de føler de nesten trenger større plass enn før nå som barna er flyttet og studerer, for alle kommer hjem i ferier, MED kjærester, hehe.
![]() |
#96 |
endelig ferdig studert
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skal du bo der du bor nå til du "bæres ut"?Skal definitivt ikke "bæres ut" fra her jeg bor nå. Håper inderlig jeg har flyttet innen 10 år, til noe mer sentralt. Bor i dag i stor enebolig på bygda, 2 km til nærmeste nabo. Kjenner jeg dør litt innvendig for hver dag. Kunne godt fortsatt å bo i huset hvis det hadde vært mulig å ta det med meg. Tror jeg kommer å flytte i leilighet når jeg blir eldre. Synes alt av vedlikehold av hus og hage er drepende kjedelig og vil bruke tiden min til andre ting.
![]() |
#97 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Skal du bo der du bor nå til du "bæres ut"?Nei, jeg er allerede lei av å male hus og gjerde så det blir en leilighet en gang, helst på bakkeplan med hageflekk. Blir nok helt sikkert boende i Oslo, men ikke i sentrum.
![]() |
#98 |
Prettiest mess ever seen
|
Det KAN jo hende, men mine foreldre flyttet fra enebolig og hage lenge før de var 60. Ikke fordi de er makelig anlagt, men fordi de reiser så mye at de ikke vil ha forpliktelsene. De er på hytta (med hage), hos oss, på lange ferier, på helgeturer.
![]() |
#99 |
Erfaren nok
|
Med 4 barn vil det nok bli litt barnebarn, kanskje
![]() |
#100 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Skal du bo der du bor nå til du "bæres ut"?For meg betyr ordet lettstelt ting jeg ikke liker. Jeg liker at ting ikke er enkelt. Jeg vil klippe plen, vaske vinduer, luke bed, grave i hagen og alt det der. Lettstelt er det samme som dølt. På samme måte som la oss gjøre det enkelt. Vi smeller sammen en pakke Toro. :angst: |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|