|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mange ganger har du flyttet?Avskrekkende 25 ganger og det kan være flere. Det dekker de fleste landsdeler i Norge pluss litt til. Barna mine har flyttet en gang og håper å holde oss her i denne boligen fremover.
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mange ganger har du flyttet?3 ganger, det er jo bare stress å flytte
![]() |
#3 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Hvor mange ganger har du flyttet?Jeg ser at de som har svart her har flyttet mange flere ganger enn det som er vanlig i min vennekrets. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Hvor mange ganger har du flyttet?
Jeg hadde flyttet 7 ganger da jeg var 7 år gammel, og jeg føler litt på rastløshet. Er alltid på utkikk etter noe bedre liksom.
![]() |
#5 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Mamma var army-brat, og har sjelden bodd mer enn et par år på samme sted i oppveksten. Etter at hun fikk barn har de ikke flyttet mer enn de må (fra liten leilighet til enebolig, og tilbake til leilighet når barna var store). Hun mener hun har flyttet nok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Prettiest mess ever seen
|
Det er ikke sikkert det er noen som helst sammenheng, men jeg, som flyttet mye som barn, er i hvert fall mye mer glad i forandringer som sådann enn min mann, som bare har bodd 3 steder frem til han ble student. Ikke nødvendigvis flytting, altså, men forandring.
![]() |
#7 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Hvor mange ganger har du flyttet?Tror ikke nødvendigvis det er noen sammenheng verken den ene eller den andre veien. Det er vel litt tilfeldigheter som gjør hvor mange ganger folk flytter. Jeg har flyttet endel ganger både som barn, ung og voksen - men jeg bodde på ett sted fra jeg var 3 til jeg var 17, i tre forskjellige hus med svært kort avstand. Altså aldri byttet skole. Tror ikke flyttingen har påvirket meg verken til å ikke kunne slå meg til ro eller til å få ekstra behov for å slå meg til ro heller - nå har jeg bodd 24 år i samme by, nå i hus nummer tre. Veldig kort avstand mellom de også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Sv: Hvor mange ganger har du flyttet?Jeg flyttet fra blokk til enebolig til enda en enebolig da jeg var ungen. Men gikk på samme barneskole, og gnår jeg kom på ungdomsskolen, så var det samme der også. (Skole som samlet opp 5-6 bygdeskoler).
![]() |
![]() |
#9 |
både her og der
|
![]() Sv: Hvor mange ganger har du flyttet?Tror jeg har flyttet nærmere 20 ganger. Nå har jeg bodd på samme sted i 8 år og begynner å føle meg rastløs. Har bodd i 10 forskjellige byer og flyttet mange ganger innen samme by/sted.
![]() |
#10 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvor mange ganger har du flyttet?En ganske avgjørende forskjell er om man bosetter seg i dyre områder eller ikke. Flytter man til et sted der enebolig er overkommelig for to mennesker i full jobb, så flytter man oftere rett i enebolig, trur jeg.
![]() |
#11 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: Hvor mange ganger har du flyttet?Jeg har bodd på fire steder i mitt liv, men har byttet bolig noen ganger flere. Bodde i samme hus til jeg var 19 år, flyttet tre ganger i løpet av studiene. Flyttet så til en annen by der jeg byttet bolig en gang (i samme gate). Flyttet til slutt til det rekkehuset vi bor i nå. Det blir med andre ord 6 ulike boliger. Jeg håper at jeg kun skal flytte en gang til i mitt liv, til byen når kiddsa har flyttet hjemmefra. Jeg slår meg raskt til ro på nye steder, og har lett for å føle meg hjemme der jeg bor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Firebarnsmor
Medlem siden: Mar 2007
![]() Sv: Hvor mange ganger har du flyttet?Barndom: To ganger.
![]() |
#13 |
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mange ganger har du flyttet?Barndom: 1 gang. Studietida: 7 ganger. Voksenlivet: 3 ganger. Er langt fra sikker på at vi blir her resten av livet. Det tviler jeg vel egentlig på!
![]() |
#14 |
Audacious
|
![]() Sv: Hvor mange ganger har du flyttet?Det er avhengig av hvordan du regner. Jeg har bodde i andre land enn Norge fem ganger i løpet av livet - Sverige, Zambia, Zimbabwe, Botswana og USA. Hvis du regner en flytting ut og en flytting hjem for hver gang blir det femten. I Norge har jeg hatt fem hjem.
![]() |
#15 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() Sv: Hvor mange ganger har du flyttet?23 ganger. Og med studier har jeg da bodd åtte forskjellige plasser.
![]() |
#16 |
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mange ganger har du flyttet?5 ganger.
![]() |
#17 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hvor mange ganger har du flyttet?10 saa langt og snart en gang til. To byer i Norge og to utland. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Hvor mange ganger har du flyttet?18 ganger.
![]() |
#19 |
|
![]() Sv: Hvor mange ganger har du flyttet?Flyttet ut da jeg var 17 så flyttet ikke som barn. Mellom 17 og 26 flyttet jeg hvert år pga studier, kollektiv, utenlandsopphold. Etter barn har vi flyttet en gang da eldste var året. Nå i gang med nummer to. Det blir nok siste flytting før ungene blir store. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|