Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Charterferie

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-06-15, 18:42   #81
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Charterferie

Er det så mange som går for mellomlanding på et halvt døgn, da? Da måtte jeg nesten fått flyreisen gratis, tror jeg.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-15, 18:45   #82
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Er det så mange som går for mellomlanding på et halvt døgn, da? Da måtte jeg nesten fått flyreisen gratis, tror jeg.

Vel, siden det var søkk og kav med slike billetter ledig, så tror jeg ikke det...

Gammel 04-06-15, 19:03   #83
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Mellomlanding på en time og to? Det er jo selvsagt uproblematisk! Da jeg skulle ut og fly i mai og sjekket billetter, så snakker vi mellomlandinger på 10-20 timer for å spare noen tusen.

Ja!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-15, 19:05   #84
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Nei, nei, det er selvfølgelig uaktuelt. Men de gangene vi har fått billige "syden"-billetter, har et alltid vært mellomlanding (den lengste var på 3.5 timer, men da sparte vi ganske mye) eller en veldig tidlig/sein avgang. Jeg foretrekker det siste foran mellomlanding, altså.

Bor man nær Sola, så er det knapt et alternativ å ikke mellomlande. Mellomlanding er med i alle planer. Når det er i Amsterdam, Oslo, London eller København er det helt greit. Vi tåler noen timer der, ellers ville det ikke blitt ferier på oss.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-15, 09:09   #85
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har ikke noe imot charter og ai, enn så lenge har jeg overveiende positive erfaringer med det. På charter er jeg oftest del av et reisefølge på ca 20 andre nordmenn, så om det er mange andre nordmenn der gjør ikke noe.

Det er lite drikking blant de voksne når vi er på tur med barn. Jeg drikker ikke alkohol før lunsj når jeg reiser alene/med bare voksne heller.
På vet ai-hotellet jeg har vært mest på må jeg si T det, på tross av fri tilgang til alkohol, er veldig lite merkbar fyll, så det virker som om de fleste der klarer å beherske seg.

Må ellers oute meg som en som tar solsenger før frokost, men vi går da rett til bassenget og tilbringer mange timer på dem. Tar ikke en til hvertfamiliemedlem heller. Jeg forsøker å følge med om de som kommer senere til bassenget også får plass, og det synes jeg at de gjør.

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-15, 09:26   #86
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Må ellers oute meg som en som tar solsenger før frokost, men vi går da rett til bassenget og tilbringer mange timer på dem.

Det er jo ikke det det er snakk om her. Om du går til solsenga og blir på den er det selvsagt greit. Å stikke ned og holde av solsenger for deretter komme tilbake senere er ikke greit.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-15, 11:55   #87
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Holder av før frokost, spiser frokost og går og setter oss ved bassenget. Jeg føler at jeg er en solseng"booker" og at jeg burde vente med å ta solseng til frokosten er over. Men jeg føler det ikke nok til å ikke gjøre det
Det er mange samtaler i reisefølget om dette, så ingen av oss er helt komfortable med det, ganske komisk

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
Gammel 05-06-15, 12:00   #88
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 358
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Holder av før frokost, spiser frokost og går og setter oss ved bassenget. Jeg føler at jeg er en solseng"booker" og at jeg burde vente med å ta solseng til frokosten er over. Men jeg føler det ikke nok til å ikke gjøre det
Det er mange samtaler i reisefølget om dette, så ingen av oss er helt komfortable med det, ganske komisk

Nettopp dette er det jeg synes er en dum ting å gjøre. Da ender man med at alle gjør det, og at stakkars førstereisamatører som tenker - "først frokost, så basseng", ikke får solsenger selv om de er tidlig ferdig med frokosten, fordi det er tomme solsenger med håndklær overalt.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West

Sist redigert av Pøblis : 05-06-15 kl 12:05.
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-15, 12:08   #89
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Det er motsatt fra Oslo, Rygge og Torp. Dyreste flybilletter vi har kjøpt er 7500,- for fire direkte til Mallorca med SAS i skoleferien. Årets billetter kostet 4000,- for fire stk direkte til Mallorca med Norwegian i August før skolestart. Ett år hadde vi Air Berlin billetter til Roma for 6000,- for hele familien i Juli, men da med et par timer i Berlin. Ryan Air er enda billigere.

Da barna var under fem år ferierte vi på hoteller StarTour bruker på Sardinia og Mallorca til nesten halve prisen.

Men det skal nevnes at jeg kjøper flybilletter når de legges ut om høsten. Og reserverer hotell i januar.

Det spørs nok på tid på året og destinasjon. Jeg har betalt mindre for charter fra Torp enn både rutefly OG samme selskap med avgang fra Oslo - og brukte da nøyaktig samme fly fra Torp som rutetrafikken, som hadde svindyre billetter.

Men det er helt klart mye å spare på å kjøpe ruteflybilletter lang tid i forveien, hvis man har mulighet til et så langt planleggingsspenn. Det har ikke vi alltid hatt mulighet til å fastlegge så lang tid i forveien.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-15, 12:09   #90
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Standard

I know - I still do it....
Men som sagt er det ikke store problemer på dette hotellet at det ikke er nok solsenger.

Gammel 05-06-15, 12:13   #91
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I know - I still do it....
Men som sagt er det ikke store problemer på dette hotellet at det ikke er nok solsenger.

Da skjønner jeg i hvert fall virkelig ikke hvorfor du gjør det - hvis det er nok senger, hva er poenget da? Å irritere surmagede medreisende?

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Gammel 05-06-15, 12:14   #92
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Standard

Nei, å få favorittplasseringen

Gammel 05-06-15, 12:53   #93
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

OK, dette syns jeg ikke er ålreit. Jeg kan godt hjelpe deg med følelsen: Du er en solsengbooker og burde absolutt ikke være comfy med det, nei.

Nei, å få favorittplasseringen

Ja, men da må du faktisk være tidligere oppe. Du fortjener ikke favorittplassen mer enn andre.

Gammel 05-06-15, 14:24   #94
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

OK, dette syns jeg ikke er ålreit. Jeg kan godt hjelpe deg med følelsen: Du er en solsengbooker og burde absolutt ikke være comfy med det, nei.

Ja, men da må du faktisk være tidligere oppe. Du fortjener ikke favorittplassen mer enn andre.

Helt enig.

Gammel 05-06-15, 14:32   #95
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Helt enig.

Det er jeg også.
Jeg synes det er uhøflig og egoistisk.

Min erfaring fra Blue Village på Gran Canaria var at når vi kom vandrende til frokost rundt 0830, lå det håndklær på ALLE solstolene rundt bassenget- men ingen folk. Det var masse ledige senger, men de var langt fra bassenget og gjerne i skyggen. Ikke OK i mon bok.

Gammel 05-06-15, 14:34   #96
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Jeg tror jeg hadde samlet sammen alle håndklærne i en haug i en krok og satt meg på akkurat den solsengen jeg ville.

Gammel 05-06-15, 14:36   #97
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Se på dette bildet! http://www.startour.no/feriereiser/s.../rc-000000929/

Akkurat sånn var det da vi var der. Masse håndklær - ingen folk.

Gammel 05-06-15, 14:38   #98
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Se på dette bildet! http://www.startour.no/feriereiser/s.../rc-000000929/

Akkurat sånn var det da vi var der. Masse håndklær - ingen folk.

Det er jo informativt av operatøren å gjøre det klart for folk at dette er et typisk solsengkapringshotell.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-15, 14:40   #99
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Det er jo informativt av operatøren å gjøre det klart for folk at dette er et typisk solsengkapringshotell.

Sett klokken på vekking kl. 0500 - få de beste solsengene!

Gammel 05-06-15, 15:11   #100
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Sett klokken på vekking kl. 0500 - få de beste solsengene!

Det er skikkelig ferie, det!

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:07.