Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det greit å lure kosttilskudd i voksne mennesker?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-06-07, 12:51   #81
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit å lure kosttilskudd i voksne mennesker?

Jeg synes det er umoralsk å lure kosttilskudd i voksne mennesker, og unngår det helt eller delvis ved å gi min sjels elskede skikkelig næringsrik og sunn mat. Det har gått bra med oss. Jeg er mot å lure andre, kanskje mest å lure mannen i fht prevensjon, men jeg synes vel ikke man skal lure i noen piller, pulver eller medisiner heller.

Gammel 07-06-07, 13:05   #82
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Ok, dårlig humor.

Nei, det kan det umulig være, for JEG lo jo høyt av det! Og av mye annet i denne tråden.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-07, 14:13   #83
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Nei, det kan det umulig være, for JEG lo jo høyt av det! Og av mye annet i denne tråden.

Jeg også. Og da er det hvertfall ikke dårlig humor.

Gammel 07-06-07, 18:02   #84
Vårin
Trist

Vårin sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Vårin har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Var det sånn du kom på idéen, altså?

Det er godt mulig at det var den historien (som jeg faktisk syntes var ganske morsom) som fikk meg til å se hvilke muligheter man har hvis man er en liten luring

Vårin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-07, 19:41   #85
lil'c
Passiv

Medlem siden: Oct 2006
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Er det greit å lure kosttilskudd i voksne mennesker?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg og, så nå er vi tre.
Da er det umulig dårlig humor.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-07, 22:30   #86
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg kjenner en som lurte klamydiamedisin i maten til kjæresten sin, for å slippe å fortelle at han hadde vært på tur. :deltar:

Opprinnelig lagt inn av Vårin, her.

Er dette vanlig, eller kjenner vi samme person...

Det er nok dessverre ikke så uvanlig nei.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-07, 00:01   #87
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:Prøver iherdig å spore tilbake:

Jeg hadde klikket aldeles om oen hadde lurt i meg noe som helst. Jeg er en informert kontrollfrik og vil absolutt VITE hva jeg gjør for klokheter og dumheter. Jeg er ikke noe glad i kunstige noentingsomhelst, heller ikke vitaminer, når det ikke er absolutt nødvendig. Jeg gir for eksempel ikke d-vitamindråper, men eksponerer heller barna for masse dagslys.

MEN: Jeg har en mann som tildels lever temmelig usunt. Han har en enorm forbrenning og er i tillegg opplært til å tro at det man legger på seg av er usunt, det man ikke legger på seg av er sunt. Og siden han ikke legger på seg av noe så er det likegyldig hva han spiser. Hvis han spiser lite så er det bra.

Dette sitter ganske dypt i bevisstheten hans, og jeg ønsker å snu det av tre grunner:
1) Han er en forbanna surpomp når han har lavt blodsukker. Det er derfor nødvendig for hele familien at han spiser jevnt. "Dessverre" er han en veldig pliktoppfyllende fyr som helst vil ha gjort ferdig alt mulig nyttig før han bevilger seg en spisepause... Og når han da skal spise så kan han putte i seg hva som helst: Pølserester? En kvart marsipankake? 2 epler? Samma det!
2) Jeg ønsker også for vår del at han holder seg sterk og sunn. Vi er et team og jeg tør ikke å tenke på hvordan det vil være om han blir syk...
3) Jeg er glad i ham og unner ham god helse

Men jeg nøyer meg med prinsipielt "legitime" metoder: Jeg lager maten og har dermed mye makt over hva han får i seg. Jeg kan forklare og fortelle og til dels mase: - Du MÅ spise etter at du har trent, fordi du ellers rett og slett ødelegger effekten av treningen! Her er en banan og et glass melk. - Nå er du sur og ufyselig! Gå og spis!

Til slutt går det inn. Får man håper.

Gammel 08-06-07, 18:16   #88
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvis noen hadde lurt i meg noe, så ville jeg automatisk lurt på om det var mer vedkomne var i stand til. Syntes det er en liten "brist" i personlighet ang hva som er respektabelt å gjøre mot andre mennesker, selv om det bare er snakk om en fillesak som vitaminter. Lureri er lureri. Er prisippet jeg ville tiltet på.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-07, 07:51   #89
Fruktflua
Sperret

Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Hvis man tilbyr sin mann en smoothies man har laget til seg selv -fordi blikket hans sier at han gjerne vil smake på godsakene som du har hatt tre Solaray Spektro-kapsler oppi, og to spiseskjeer Udo`s, ja, hva kan man gjøre? Ikke gidder jeg å forklare ham om alle ingrediense i smoothien.

Men å lure i voksne menn noe som helst er tåpelig. Voksne menn må ta ansvar for egen helse. Det blir derimot veldig annerledes med barna.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-07, 09:20   #90
MiaPia
Superduperaktiv

MiaPia sin avatar

Hvor: Midt i landet
MiaPia er populærMiaPia er populærMiaPia er populærMiaPia er populær
Standard

Min mann er skremmende lik Polyanna sin, og min skulle ha tatt mer vitaminer. MEN hvis han ikke ser det selv at hun burde ta det synes jeg poenget er borte, og det hadde aldri slått meg å bruke energi på å lure i han vitaminer.

Synes ikke det er greit å lure noe i noen som helst :vernepleieren i meg trer frem:

MiaPia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-07, 22:32   #91
Vårin
Trist

Vårin sin avatar

Standard

Dette har ingenting med kosttilskudd å gjøre, men det handler om prinsippet i å lure i noen andre noe de ikke vil ha.

Jeg satt inne på en kafé her en dag, og en gjeng alkiser satt ute og kosa seg med ølene sine. To går inn for å handle neste runde og jeg overhørte en interessant samtale.

Denne gjengen hadde funnet ut at en av gutta hadde fått for mye å drikke, så hver gang de skulle handle inn øl-runden, så fikk denne altfor fulle mannen serverte alkoholfritt uten å vite det.
De klarte å lure han to ganger før en av de andre sladret.
Samtalen mellom disse to som nå var inne for å handle gikk ut på at det var dumt å sladre. Han hadde blitt litt sur, men ble fort blid igjen, for han skjønte jo at de gjorde det fordi de brydde seg om han. Hvis han hadde drukket mer alkohol, ville han blitt så full at han hadde blitt kastet ut fra stedet.

Voksne mennesker som lurte en annen voksen mann. Jeg som allerede er skikkelig umoralsk, syns denne handlingen var bra gjort.

Gammel 11-06-07, 22:36   #92
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette har ingenting med kosttilskudd å gjøre, men det handler om prinsippet i å lure i noen andre noe de ikke vil ha.

Voksne mennesker som lurte en annen voksen mann. Jeg som allerede er skikkelig umoralsk, syns denne handlingen var bra gjort.

Huh?
Du mener det er det samme å lure en alkis til å drikke litt mindre og å lure kosttilskudd i et presumptivt oppegående menneske? Tolker jeg deg rett nå?

Gammel 11-06-07, 22:46   #93
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kunne aldri lurt noe som helst i maten til voksne mennesker. Nå er jeg omgitt av oppegående mennesker som fint greier å ta avgjørelsen om de vil putte i seg kosttilskudd eller ikke selv.

I familien min lever og spiser vi sunt. Hva andre gjør, driter jeg egentlig i.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-07, 09:56   #94
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Hvis man tilbyr sin mann en smoothies man har laget til seg selv -fordi blikket hans sier at han gjerne vil smake på godsakene som du har hatt tre Solaray Spektro-kapsler oppi, og to spiseskjeer Udo`s, ja, hva kan man gjøre? Ikke gidder jeg å forklare ham om alle ingrediense i smoothien.

Dette er vel ikke det samme som å gi noen noe de ettertrykkelig har sagt de ikke vil ha....

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-07, 07:03   #95
Fruktflua
Sperret

Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Dette er vel ikke det samme som å gi noen noe de ettertrykkelig har sagt de ikke vil ha....

Jo! Fordi jeg vet at han HATER mine sunnhetsshaker og alt "dilldallet" jeg har oppi, som han har sverget på at han ALDRI skal begynne å innta, så blir det jo på en måte det. Hadde jeg fortalt hva som var oppi, så hadde han ikke drukket.
Når det han tror er en vanlig smoothie viser seg å være full av spirulina, Udo`s og Solaray, så sier jeg ingenting med mindre han spør....

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-07, 20:14   #96
Vårin
Trist

Vårin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av esme, her.

Huh?
Du mener det er det samme å lure en alkis til å drikke litt mindre og å lure kosttilskudd i et presumptivt oppegående menneske? Tolker jeg deg rett nå?

Det er så mange som ettertrykkelig har sagt at de prinsippielt er i mot å lure i andre mennesker noe annet enn de vil ha, så jeg ble nysgjerrig på om de var like prinsippfaste i den settingen med alkisene også.

Ser ut som at et prinsipp er et prinsipp for de som allerede har uttalt seg her.

Gammel 14-06-07, 13:07   #97
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Det er så mange som ettertrykkelig har sagt at de prinsippielt er i mot å lure i andre mennesker noe annet enn de vil ha, så jeg ble nysgjerrig på om de var like prinsippfaste i den settingen med alkisene også.

Ser ut som at et prinsipp er et prinsipp for de som allerede har uttalt seg her.

Selvsagt er det stor forskjell på å lure I noen noe, og det å lure dem FRA noe. Derfor er det selvsagt mye "riktigere" at man lurer noen fra å drikke øl, når de allerede har fått alt for mye, enn å lure i noen noe som de ettertrykkelig har sagt nei til.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-07, 14:00   #98
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er ganske stor forskjell på å lure noen til å innta noe de ikke vil ha, og å lure dem fra å innta noe de vil ha som ikke er bra for dem. Men det kan virke som om vi har forskjellig syn der. Synes du for eksempel det er prinsipielt det samme å putte dop i drinken til noen uten at de vet/ønsker det, og å gi dem en alkoholfri drink når de ba om en med alkohol?

Gammel 14-06-07, 14:05   #99
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg synes det er ganske stor forskjell på å lure noen til å innta noe de ikke vil ha, og å lure dem fra å innta noe de vil ha som ikke er bra for dem. Men det kan virke som om vi har forskjellig syn der. Synes du for eksempel det er prinsipielt det samme å putte dop i drinken til noen uten at de vet/ønsker det, og å gi dem en alkoholfri drink når de ba om en med alkohol?

Hermegås...

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-07, 15:15   #100
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg kjenner en som lurte klamydiamedisin i maten til kjæresten sin, for å slippe å fortelle at han hadde vært på tur. :deltar:

Det er godt mulig at det var den historien (som jeg faktisk syntes var ganske morsom) som fikk meg til å se hvilke muligheter man har hvis man er en liten luring

Hm. Her er vi litt forskjellige, ser jeg. Jeg synes det var ganske tragisk, egentlig.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:11.