|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#82 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Husk å stemme til kirkevalget
Ja, men listene kan ha forsinkelse (kan være printet ut før utmelding er registrert) slik at det i praksis kan være mulig. Det er dog ikke spesielt ok å gjøre det. Å stemme i en organisasjon man ikke vil ha noe med å gjøre bør man etter mitt syn la være. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Står på egne ben
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Husk å stemme til kirkevalgetJeg har stemt. Det er ingen Åpen Folkekirke-liste i Bjørgvin bispedømme, men jeg krysset ut tre av de som er for at likekjønnede par kan gifte seg i kirken.
![]() |
#84 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Husk å stemme til kirkevalgetStemt! Både kirkeråd og menighetsråd. Fikk gitt noen ekstrastemmer til og med.
![]() |
#85 |
This is normal!
|
![]() Sv: Husk å stemme til kirkevalgetHvor lang tid tar det før resultatet fra kirkevalget kommer? Er det like kjapt som kommunevalget?
![]() |
![]() |
#86 |
~~~~~~~
|
Det skal være klart innen 17. september, så jeg tror ikke de teller like kjapt som ved kommune og fylkesvalget.
![]() |
#87 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Husk å stemme til kirkevalgetJeg har stemt i kirkevalget nå, og i min valgkrets er det skikkelig valgskred og kjempehly valgdeltakelse. Jeg håper det gjelder flere steder.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
|
I veldig mange sokn er resultatet klart i løpet av kvelden, men bispedømmerådene tar lengre tid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Husk å stemme til kirkevalgetHar stemt. Her hadde Åpen folkekirke liste, så det var jo greit. Den menighetsrådslista var fylt opp med folk stort sett godt inne i pensjonisttilværelsen. Ikke har det vært lett å finne ut stort om hva de ulike mener om lokale kirkesaker heller, så der leverte jeg bare lista som den var. Sist redigert av Kaija : 14-09-15 kl 22:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Samme her. Stemt på alt jeg kunne.
![]() |
#91 |
Medlem siden: Mar 2008
Samme har min kloke mamma gjort, jeg også.
![]() |
#92 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Husk å stemme til kirkevalgetDet må jo åpenbart telles manuelt, så det kan vel fort ta litt mer tid enn de mer strømlinjeformede valgsedlene til poltikervalget hvor det er maskiner som teller, men resultatet kommer nok etterhvert. Med antatt stor økning i velgdeltagelsen en del steder
![]() |
#93 |
Medlem siden: Sep 2007
Eg var totalt uforberedt og bestemte meg i siste liten for å stemme. Dermed blei eg veldig forvirra over å berre finne ei liste i lokalet. Sidan eg ikkje hadde lest meg opp på forhånd ante eg ikkje kven eg skulle krysse på. I rein panikk putta eg lista uendra i urna og angra skikkelig etterpå. Første og siste gang eg stemmer i kirkevalget! Eg er ateist og har berre ikkje somla meg til å melde meg ut, så strengt tatt burde eg vel ikkje stemt i det heile tatt.
![]() |
#94 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() Sv: Husk å stemme til kirkevalgetJeg har stemt både i bispedømme og menighetsrådet. Jeg leste menighetsbladet i forkant og hadde sett meg ut en kandidat som var for en åpen kirke og vigsel for alle og krysset av der. I bispedømme stemte jeg på åpen folkekirkes liste.
![]() |
#95 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Husk å stemme til kirkevalgetJeg har også stemt i begge - Åpen folkekirke hadde liste her, så den var grei. Menighetsrådet var verre, jeg kjenner til kandidatene, men ikke hva de står for. Null info. En av kandidatene er pensjonert prest - en som holdt fine gudstjenester (de få gangene jeg fikk med meg noen) og som tidligere menighetsråd visstnok syntes var for liberal, så han fikk tilleggsstemme. Får heller være at han ikke akkurat er et ungt, friskt pust.
![]() |
![]() |
#96 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Husk å stemme til kirkevalgetFin tråd dette.
![]() |
|
|