|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på ungenes fritidsaktiviteter?Jeg bruker ikke så mye. Eldste spiller i korps. Det koster 1400 kr i halvåret, det inkluderer lån av instrument, felleskorps to ganger i uka og 20 minutters enetime i uka med profesjonell musikklærer på kulturskolen. I tillegg betaler vi 850 kr for seminar hvert halvår, det er et helgeseminar der de reiser bort fra fredag til søndag. Jeg syns jeg får enormt mye for pengene, og er storfornøyd.
![]() |
#82 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på ungenes fritidsaktiviteter?Vi betaler 300 for seminar hvert halvår. Fredag-søndag. Da må vi i tillegg ta med et brød eller en juice. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
maler
|
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på ungenes fritidsaktiviteter?Kulturskole 3600 kr i året x 3 fordelt på 2 unger
![]() |
#84 |
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på ungenes fritidsaktiviteter?Ett barn som spiller fotball og går på dans.
![]() |
#85 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på ungenes fritidsaktiviteter?Rundt 500-600 (tror jeg) i året på speider til storebror, ca 5000 i året på kulturskole til S, dans og kunstverksted, 1200 på turn til S, håndball/lek med ball vet jeg ikke prisen på enda. Så er endel gitt.
![]() |
![]() |
#86 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på ungenes fritidsaktiviteter?
Her har de presisert denne muligheten både i fotballklubben, judoklubben og turnforeninga som ungene trener i.
![]() |
#87 |
flisespikker
|
Speideren gjorde det også klart at dette var en mulighet der.
![]() |
#88 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på ungenes fritidsaktiviteter?Dans og fotball. Regner med 3000,- pr halvår for hvert barn. Dans er 2000,-.
![]() |
#89 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på ungenes fritidsaktiviteter?Begge spiller fotball. Kontingent på 500-700 kr i semesteret + treningstøy og sko. Cuper holdes på et rimelig nivå heldigvis. Og så må vi selvsagt være med i kjørepool til bortekamper. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på ungenes fritidsaktiviteter?Eldste driver med fotball og svømming. Koster et par tusen i året i avgifter. Så kommer utstyr i tillegg, men det er ikke rare greia. 5-600 kroner året i utstyr enn så lenge. Siden vi har familiemedlemskap i sportsklubben, blir det kun aktivitetsavgift å betale for lillebror når han er stor nok til å delta på organisert gruppeidrett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på ungenes fritidsaktiviteter?Her er det håndball, 500 i semesteret. Mulig det blir litt mer nå når de fyller 11 år, forsikringer ol.
![]() |
![]() |
#93 |
|
De må betale lisens fra det året de fyller 13 år. Så et par år til. Lisensen er på noen hundrelapper, tror jeg. Er i allefall det i innebandy.
![]() |
#94 |
Panzerekstremfeminist
|
Hvis det er inkludert de individuelle) spilletimene (vanligvis 38 t/år) det en grei pris, synes jeg.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på ungenes fritidsaktiviteter?Medlemsskap i idrettslaget koster 200 per barn per år. Her er alle idrettene for de under 10 år (tror jeg) innunder ABI, og da betales det kun en avgift uansett om barnet er med på håndball, fotball, innebandy, friidrett, ski etc. I år betalte jeg vel 300 for det ene barnet og 450 for det andre. Totalt 1150 altså. De fikk lagsjakke/-genser av oldemor til jul, og bukser/shortser har jeg kjøpt brukt eller på salg. Sko har vi arvet, lånt eller kjøpt brukt. Strømper er vel det eneste jeg har kjøpt nytt.
![]() |
#96 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på ungenes fritidsaktiviteter?Det er store forskjeller på hva håndball og fotball koster for grunnskole barn.
![]() |
#97 |
|
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på ungenes fritidsaktiviteter?Pr nå går lillebror på keramikk som koster, eh, et par tusen(?) i halvåret, piano som koster 2500,- i halvåret, og storebror går på innebandy, som jeg totalt har betalt ca seks tusen for med utstyr, akademi, årsavgift og dugnadsbuyout. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Borte
|
![]() Sv: Hvor mye bruker dere på ungenes fritidsaktiviteter?Kun 13-åringen som har aktiviteter her. Håndball koster ca 2000 i året med treningsavgift, klubbmedlemskap og lisens til håndballforbundet. Litt dugnad, kjøring og billettpenger, men ikke så mye at jeg får større utgifter av det - gjetter 2000 i året der også. Turneringer kommer i tillegg og har til nå vært 700-900 i året.
![]() |
#99 |
Elsker gamlis- godis
Og etter dette har vi kjøpt nye skøyter (1500), ny bukse skal kjøpes (700) og han har deltatt på en camp til 2500. I tillegg er det jo alt småtteri som kølletape, drikkeflasker, bensin og bompenger når vi reiser lenger bort, kjøpefri fra dugnad på noen hundrelapper osv.
![]() |
#100 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Ja, og der kan jeg korrigere med at det bare var turndrakta som kosta 1600 kr, tightsen kosta 700 og kom i tillegg, så hele herligheten kom på 2300 kr.
![]() |
|
|