Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

[Taxi] Når du er alene, setter du deg foran eller bak?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Taxi alene: Setter du deg foran eller bak?
Setter meg bak, bor utenfor storby 59 30,41%
Setter meg foran, bor utenfor storby 12 6,19%
Setter meg bak, bor i storby 105 54,12%
Setter meg foran, bor i storby 13 6,70%
Tar aldri taxi alene 5 2,58%
Deltakere: 194. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-02-16, 09:57   #81
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Taxi] Når du er alene, setter du deg foran eller bak?

Jeg setter meg bak passasjersetet. Bak fordi jeg er lært opp til at det er slik man gjør det, og på passasjersiden for da kan ikke sjåføren se meg i speilet (noe jeg ikke liker samme hvem som kjører). Jeg skulle helst ha sittet foran, for jeg blir så lett bilsyk, så om vi er mange som deler taxi, tilbyr jeg meg alltid å være den som sitter foran. Hadde det vært "lov" å sitte foran, hadde jeg altså valgt det. Jeg har aldri blitt befølt av uønskede, så en slik tanke hadde vel neppe falt meg inn.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-02-16, 10:13   #82
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Jeg svarte at jeg sitter foran, men når jeg tenker meg om har jeg ikke tatt taxi aleine siden jeg hadde krykker på ungdomsskolen.

Gammel 01-02-16, 10:17   #83
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Svært sjelden jeg tar taxi men setter meg alltid inn bak når jeg tar taxi.

Gammel 01-02-16, 10:20   #84
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helst bak. Intimsone er fint.

Gammel 01-02-16, 10:23   #85
Sonar
Bør lage seg en tittel selv

Sonar sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Setter meg alltid bak (de få gangene jeg tar taxi alene). Rett og slett fordi jeg hater å småprate. Naiv som jeg opplagt er, så har det aldri falt meg inn at enkelte profesjonelle taxisjåfører driver med sextrakassering Endret syn på hvor trygt det er for spesielt unge jenter å ta taxi alene, spesielt hjem fra byen vil jeg tro. Selvsagt skjønner jeg at det er fåtallet som er slik, men at det i det hele tatt er et problem

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-16, 10:25   #86
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg pleier å sette meg i fremsetet, for jeg blir så lett bilsyk.

Gammel 01-02-16, 10:43   #87
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Som regel foran tror jeg.

Samme her.

Gammel 01-02-16, 11:13   #88
Mistral
Fluctuat nec mergitur

Mistral sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
Mistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populær
Standard

Bak, vanligvis bak passasjersetet. Det kunne virkelig ikke falle meg inn å sette meg foran, er det vanlig altså?

(Etter taxi-opptøyene her i Paris i det siste er det en del Uber-sjåfører som har bedt passasjerene om å sette seg foran så de ikke ser så taxi-aktige ut, men det er helt eksepsjonelt. Jeg kjenner ingen som pleier å sette seg foran i taxi med mindre det allerede sitter tre passasjerer i baksetet.)

Mistral er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-16, 12:53   #89
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Setter meg foran her heime på bygda, bak i storbyar.

Gammel 01-02-16, 12:55   #90
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Når jeg kjører alene sitter jeg alltid bak. Bor i Trondheim og tegner med at det er storby i denne sammenhengen.

Teo sa det!

Gammel 01-02-16, 13:23   #91
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Hmmm, tenke. Jeg setter meg foran på dagtid og bak på kveldstid. Rare damen, for jeg vet ikke hvorfor.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-16, 17:04   #92
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sitter bak sjåføren. Har også hatt en uheldig opplevelse med en kar, for en stund siden, men det var mer av den verbale arten.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-16, 18:15   #93
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tok drosje fra legekontoret til sykehuset en gang, var dårlig og skulle legges inn (men ikke dårlig nok til sykebil, men bilen min måtte stå igjen). Da ble jeg forsøkt sjekket opp av drosjesjåføren.
Herlig timing

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-16, 20:10   #94
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Setter meg foran, for meg vil det være veldig merkelig og unaturlig og sette meg bak...

Gammel 01-02-16, 20:19   #95
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alltid bak.

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-02-16, 20:31   #96
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Det kommer an på, noen har passasjersetet så langt bak at det ikke er mulig å sette seg inn bak, da sitter jeg foran.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-16, 20:39   #97
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alltid bak passasjersetet.

Gammel 01-02-16, 20:51   #98
Libra

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er fra en liten by og da satt jeg alltid foran. Plassen var så liten at jeg kjente sjåførene. Å sette sette seg bak da ville bare bli helt merkelig. Nå bor jeg i Trondheim og setter meg alltid bak, det er det som faller meg naturlig. Jeg har faktisk aldri tenkt over dette før og aldri tatt et bevisst valg, det har bare blitt sånn.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-16, 22:05   #99
Sissel

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Alltid bak, synes det er ubehagelig å sitte alene foran.

Gammel 01-02-16, 22:19   #100
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sitter bak om eg er åleine, iallfall. Men sitter gjerne framme om me er såpass mange at det er behov for det plassmessig.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:38.