|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
I mål
|
Sv: Matservering (og alkohol?) til voksne i barnebursdagJeg skjønner ikke hva promillegrensen for bilkjøring har med dette å gjøre i det hele tatt, men jeg tar ikke en slurk en gang når jeg skal kjøre, selv om kjøringen skjer flere timer etterpå. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
By the Sea
|
Sv: Matservering (og alkohol?) til voksne i barnebursdag:Bidrar til avsporingen av debatten:
|
|
|
#4 |
|
I mål
|
Sv: Matservering (og alkohol?) til voksne i barnebursdag
Jeg er ikke interessert i å vurdere hvor raskt promille går ut av kroppen ift bilkjøring, jeg velger isteden å ha fullstendig nulltoleranse. Det samme gjelder forøvrig stort sett alle jeg kjenner. Kjører man drikker man ikke. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
villende
|
Sv: Matservering (og alkohol?) til voksne i barnebursdagOg siden vi likevel er inne på bilkjøring - kjører du bil hvis du er veldig trøtt? Å være trøtt påvirker, på samme måte som alkohol, reaksjonsevnen. Og det er vel de færreste som ikke ville tatt seg av barna sine fordi de er trøtte. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
intro
|
Jo, det gjør du.
|
|
|
|
#8 |
|
I mål
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Bedreviter
|
Nei, det gjør jeg helt bestemt ikke. Men det hender ikke sjelden at jeg tar meg av ungene mine alene selv om jeg holder på å stupe av trøtthet. :åpenbart dårlig mor: |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg tror ikke at barna hadde skjönt forskjellen paa de to selskapsformene. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Matservering (og alkohol?) til voksne i barnebursdagJeg tror dette har med vaner, omgangskrets og tradisjoner å gjøre. Og kanskje til og med hvor man bor?
|
|
|
#12 |
|
villende
|
Sv: Matservering (og alkohol?) til voksne i barnebursdagJeg hadde heller ikke servert alkohol i en barnehagebursdag. Jeg har hittil ikke fått servert alkohol i en barnebursdag. Men i en barnebursdag av den typen som jeg er vant til i vennekrets og familie så hadde jeg ikke stusset hvis det var tilgang på vin eller øl. Jeg er vant til at det serveres pølser til barna og noe litt mer avansert til de voksne (som barna gjerne får smake). Hva det er varierer fra sted til sted. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Bedreviter
|
Ikke at hun faktisk får det valget, så klart, men jeg tror også jeg vet hva datteren min ville ha foretrukket. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Fortynnet
|
"Vil du at mamma skal være sur og gretten, lille venn, eller vil du at mamma skal ta seg et glass vin og være bliiiiid?" |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Erfaren nok
|
Jeg skjønner tanken.
|
|
|
#16 |
|
Fortynnet
|
Sv: Matservering (og alkohol?) til voksne i barnebursdagJeg kan med hånden på hjertet si at jeg aldri har brukt dette som noen unnskyldning for noe som helst. Jeg mener oppriktig at den måten alkohol blir brukt her i huset er et bra forbilde for unger. Men igjen, er totalavhold forbildet så er det selvfølgelig annerledes. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Matservering (og alkohol?) til voksne i barnebursdagEr te en voksendrikk?
|
|
|
#18 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Matservering (og alkohol?) til voksne i barnebursdagMen jeg ser liksom ikke helt poenget med at barna skal bli vant til å se voksne drikker fra de er små?
|
|
|
#19 |
|
Leser
|
Tja, det er noen som hevder at det å se at voksne drikker med måte virker positivt inn på barna, siden de da får et positivt forbilde for alkoholkonsum. Jeg tror faktisk jeg kan finne en litt seriøs artikkel på det på nett også om du er spesielt interessert.
|
|
|
#20 |
|
Leser
|
Beklager, jeg må ha husket feil. Jeg finner i alle fall ingen artikkel på det.
|
![]() |
|
|