Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tar vi imot nye brukere på en god måte?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-05-16, 13:40   #81
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tar vi imot nye brukere på en god måte?

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Jeg syns ikke det er noe mål at FP skal være for alle. :spade for spade:

Jeg er virkelig ikke enig med deg.
Hvem skal sette kriteriene for hvem som skal være med eller ikke.
Er det for foreldre, eller det det kun for foreldre som klarer til en hver tid skrive korrekte innlegg uten skrivefeil?
Er det kun for de som sklir inn på et bananskall, eller er det også for de som kommer med en problemstilling som gir motbør?

Noen vil ikke føle seg hjemme her uansett hvordan de møtes eller ikke, men de som ønsker skal da få lov til å være her uansett.
Og normal folkeskikk kan man utvise selv om man skriver.

Gammel 17-05-16, 14:09   #82
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er helt greit om FP har sitt særpreg og sin forumkultur. Det gjelder alle internettforum, ingen av dem er like. Så får man heller finne det forumet som passer for seg. Det finnes flust av forum jeg aldri ville følt meg hjemme på, så jeg ser heller ingen grunn til å bruke tid der. Jeg vil tro andre har det på samme måten med FP. Til tider har ikke FP heller vært rette plassen for meg, og da har jeg tatt en pause. Verre er det ikke. Om man ikke trives her, men velger å bruke tid her likevel, så får det vel helst stå for egen regning? Jeg tror ikke forumet noen gang skal prøve å tilfredsstille alle, for det går jo ikke.

Og diversiteten er langt større her nå, enn for noen år siden, og for å ikke snakke om oppstarten.

Gammel 17-05-16, 19:07   #83
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hva mener du med "snobberiet"?

At det rakkes ned på, eller harseleres med (på en nedlatende måte) forskjellig som blir sett på som "lavkultur", eller harry. Det har vært en del av det innimellom, i løpet av de snart 10 årene jeg har vært medlem. Jeg lever som regel helt fint med det, men innimellom har det blitt nok for meg.

Men jeg har ikke som mål å forandre forumet, det har sin kultur og sin sjargong, og enkelte ting ved dette forumet liker jeg svært godt. Blant annet diskusjonskulturen, og det at folk formulerer seg godt og presist, og at det er relativt mye god og reflektert argumentasjon i stedet for personangrep, sammenlignet med mange andre forum. Når jeg kjenner at jeg plutselig ikke trives så godt her inne, så tar jeg en pause, enkelt og greit. Det er jo frivillig å delta.

Sist redigert av My : 17-05-16 kl 19:25.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-16, 19:56   #84
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Kunnskaps- og/eller utdanningsnivået er høyt her, ja. Det gir brukere som er gode til, og vant til, å argumentere for sine ståsted, og ikke minst begrunne svarene sine. Det ser jeg på som en klar fordel (sammenlignet med andre fora, hvor dette ikke er tilfelle), og samtidig så er det utfordrende. Man må tenke seg om her, og det er ingenting i veien med det. Jeg har lært mye på FP, og om man bare kan tåle å bli litt ydmyket av å være den som vet minst om noe, så kan man veldig ofte lære veldig mye. Det er bare å gripe sjansen. Jeg får ofte skryt for formuleringsevne ellers i livet, og jeg er sikker på at FP er med på å finpusse den.

Dette, men jeg vil heller si at gjennomsnittsalderen er såpass mye høyere her enn en del lignende forum, og med alderen kommer som oftest både utdanning og kunnskapen og det gjenspeiles på fp kontra kg ol.
Jeg savner også tiden da dagsaktuelle nyheter ble diskutert her inne. Jeg deltok ikke så mye aktivt, men lærte meg å se saker fra flere sider da det ofte var gode argumenter om det var ulike syn på saken. Nå synes jeg det rett og slett er blitt litt kjedelig på fp.
Jeg bruker ikke mye tid her inne, så jeg har absolutt ingen rett til å klage. :sjølvinnsikt:

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-16, 21:00   #85
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kanskje har det blitt kjedelig fordi vi har fått litt for lite nytt blod på forumet også?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-16, 21:07   #86
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes faktisk stadig det dukker opp nye nick, men når sant skal sies så er jeg kjempedårlig på nick generelt. Så kanskje det bare er de samme som går igjen, uten at jeg kjenner dem...

Gammel 17-05-16, 21:36   #87
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Dette, men jeg vil heller si at gjennomsnittsalderen er såpass mye høyere her enn en del lignende forum, og med alderen kommer som oftest både utdanning og kunnskapen og det gjenspeiles på fp kontra kg ol.
Jeg savner også tiden da dagsaktuelle nyheter ble diskutert her inne. Jeg deltok ikke så mye aktivt, men lærte meg å se saker fra flere sider da det ofte var gode argumenter om det var ulike syn på saken. Nå synes jeg det rett og slett er blitt litt kjedelig på fp.
Jeg bruker ikke mye tid her inne, så jeg har absolutt ingen rett til å klage. :sjølvinnsikt:

Jeg er helt enig med deg om dagsaktuelle saker, men bidrar du selv? Starter du tråder selv? Jeg gjør det ikke...
"Problemet" med de dagsaktuelle sakene er at jeg kommer seint inn i tråder, jeg må lese meg opp på alt som er skrevet og følge opp tråden om jeg diskuterer. Det har jeg sjelden tid til. Og så er det så krøkkete å skrive lange svar fra mobilen.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-16, 21:38   #88
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Jeg har vært her i 10 år eller noe og kommer aldri til å passe inn. Jeg skriver innlegg slik det passer meg og kommer aldri til å endre meg for å passe inn og skrive/være slik andre ønsker. Jeg syns ikke nye brukere har blitt tatt godt i mot på mange, mange år og syns det er fælt å se på. Men det var nok verre for noen år siden. En periode engasjere jeg meg ifht til det, nå holder jeg med unna de trådene.

Jeg hadde aldri vært her om det ikke var så mange brukere som det er her nå. Ja takk til mangfold.

Grunnen til at jeg er her er fordi det er mange fine, oppegående mennesker her. Men spydigheter takler jeg dårlig. Liker det ikke.

Det som Avatar sier. Godt beskrevet.

Gammel 17-05-16, 22:22   #89
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg ser på ingen måte noe negativt i at man føler at man må tenke litt ekstra over formuleringer og grammatikk for å skrive innlegg her. Burde heller vært mer av den forventningen i resten av samfunnet, spørrumeg.

Jepp.

Jeg synes ærlig talt ikke det gjør noe at folk tenker seg om et par ganger før de tar opp enkelte tema, heller. Jeg er tilhenger av at vi har en bred plattform med tema der alt fra sko til kjole, barneoppdragelse og politisk debatt alle kan være utgangspunkter for en tråd. Samtidig er jeg utrolig glad for at vi har et klima her inne der det stilles litt krav til innhold når det skal diskuteres.

Jeg er heller ikke en sånn "harde kjerne"-bruker, men etter å ha vært her inne en liten evighet nå, vet jeg ikke lenger om den harde kjerne finnes lengre. Det er noen markante brukere her inne, men over årene er min erfaring at de slett ikke er noen ensrettet gruppe som alltid er enige og kjører "toget" over andre brukere.

Mulig jeg er full av bias, men i den tråden som denne ble avledet fra, synes jeg ny bruker fikk relativt lite tyn og at det som kom stort sett var betimelig.

Jeg husker jo enkelte brukeres entre og føler for å nyansere litt: Det var ikke bare fordi at FP er et strengt og kjipt forum at det ble en litt humpete start for enkelte. Det med grammatikk og flisespikking kom i andre linje i tråder med ferske brukere som ikke hadde lest stort her inne før de fyrte fra hofta med ganske livlige tema og synspunkter. Det har det alltid blitt lange tråder og mye uenighet av her inne.

Gammel 17-05-16, 23:13   #90
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Et sidespor, men jeg synes i grunn det virker som om forum i dette formatet ser ut til å forsvinne. Og at grunnen til at vi holder stand er at vi kjenner hverandre, og derfor fortsetter å bruke tid her. Da jeg var gravid i fjor lette jeg etter en type forum som vi hadde i SM og NM for 10 år siden. Men det var lite av det. De to jeg nevnte er ikke lenger aktive. Det fantes ett og annet, som babyverden.no, men kvaliteten var ikke i nærheten av hva vi så for noen år siden. Samme hva gjelder strikking. De forumene jeg har funnet er knapt aktive, det ser ut til at de har stilnet hen de siste par årene. Det virker som om det er andre møtesteder nå, som for eksempel Facebook-grupper. Er dere enige, observerer dere det samme?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-16, 23:22   #91
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne typen forum er nok på vei bort ja. De fleste som ble etablert på tidlig 2000-tall ligger brakk nå. Dette et vel et av få hvor det fortsatt er daglig liv og røre.

Gammel 17-05-16, 23:24   #92
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Et sidespor, men jeg synes i grunn det virker som om forum i dette formatet ser ut til å forsvinne. Og at grunnen til at vi holder stand er at vi kjenner hverandre, og derfor fortsetter å bruke tid her. Da jeg var gravid i fjor lette jeg etter en type forum som vi hadde i SM og NM for 10 år siden. Men det var lite av det. De to jeg nevnte er ikke lenger aktive. Det fantes ett og annet, som babyverden.no, men kvaliteten var ikke i nærheten av hva vi så for noen år siden. Samme hva gjelder strikking. De forumene jeg har funnet er knapt aktive, det ser ut til at de har stilnet hen de siste par årene. Det virker som om det er andre møtesteder nå, som for eksempel Facebook-grupper. Er dere enige, observerer dere det samme?

Ja, jeg gjorde meg samme tanke da jeg var inne og søkte i et forum for en hobby jeg hadde før. Nesten helt dødt der nå.

Gammel 17-05-16, 23:26   #93
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror likevel det er en del brukere her inne, som muligens leser istedet for å skrive og bidra, for eksempel på grunn av redselen for å få tyn for det mange mener burde vært et minstekrav når det kommer til grammatikk og skriveregler. Eller at diskusjonsstyrken og kunnskapen hos mange her virker skremmende.

Så kan man jo si at det er deres valg, og det er det forsåvidt. Men tror vi mister litt engasjement, diskusjoner, perspektiv etc, nettopp fordi utdannelsesnivået er såpass høy, og mange erfarne deltagere kan å formulere seg, mange av oss kjenner hverandre, og kanskje blir det på godt og vondt.

Men kanskje er forumet som det er nå, sånn det skal være? Et slags oppslagsverk for mange, et sted man spør om råd (om man tør), et sted man heier på hverandre når noen setter seg et mål innenfor feks slanking eller trening, og et sted man holder seg oppdatert på hvordan folk har det. Folk man har fulgt i årevis, og føler man kjenner, selv om man ikke har møttes. Og kanskje er denne type forum på vei "ut".

Jeg har vært her lenge, jeg er vel en av de med flest innlegg, men jeg er ikke den som starter tråder som gir mest respons. Noen år tilbake turte jeg ikke spørre om råd som regel, for jeg hadde ikke ryggrad eller styrke til å stå imot det som kom. Og gjør man ikke det, skal man la være. For lager man en tråd må man tåle å få motbør, det vet vi alle her inne. Så jeg var nok den som var aktiv på "lette" og overfladiske tema, og vet noen oppfattet meg som en som var sånn. Nå tør jeg skrive det jeg mener, nå bryr jeg meg ikke om motbør. Det er bare så synd at nå er det få tråder å engasjere seg i. Og jeg har ikke tid og overskudd til å sette igang selv, jeg føler jeg har blitt en slags pensjonist her inne. Som har funnet folk jeg er blitt glad i, bryr meg om, gir meg hjelp når jeg lurer på noe konkret jeg ikke har kunnskap om, og som underholder meg. Og det har blitt nok for meg nå merker jeg. Kanskje for flere og.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-16, 10:03   #94
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når var det sist det ble kommentert på grammatikk eller staving? I 2009, eller noe?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-16, 10:05   #95
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 356
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når var det sist det ble kommentert på grammatikk eller staving? I 2009, eller noe?

FP never forgets.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-16, 10:06   #96
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 356
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forøvrig synes jeg at mange av dere som skriver at deres liksom ikke føler at dere hører til her, ER selve FP.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-16, 10:11   #97
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes dem som mener nye brukere blir tatt dårlig i mot har et minst like stort ansvar for det som den såkalte harde kjerne. FP er som kjent summen av brukerne her inne, ikke enkeltpersoners lekegrind.

Om noe, er jeg skyldig i neglekt; jeg deltar i liten grad i hverken introtråder og tematråder jeg ikke er engasjert i lenger (som f.eks. playdates) - og det er jo ofte sånne ting som drar nye folk hit.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-16, 10:13   #98
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Selv om det ikke kommenteres direkte til enkeltpersoner tror jeg en del lar seg skremme av trådene på flisespikkerforumet. Der ergrer folk seg veldig over enkelte ord, uttrykk, skrivemåter, stavefeil etc, som en del brukere sikkert innser at de selv har "dummet seg ut" med å bruke.

Bruker man bare "uleste innlegg"-funksjonen så trenger man ikke å velge aktivt å gå inn i underforumet, da kommer jo alle tråder opp i feeden. Og om man da ikke ser så nøye på hvilket underforum trådene ligger i kan nye brukere fort få litt bakoversveis, og tro at man for enhver pris må unngå disse tabbene for å bli tatt seriøst i diskusjoner her (noe som jo til en viss grad stemmer). Selv om jeg personlig synes det underforumet er et av de beste her inne.

Sist redigert av My : 18-05-16 kl 10:18.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-16, 10:15   #99
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Samtidig, hvor mange forum gir mulighet til å spørre om hvordan et ord staves eller bør brukes, og kun generere seriøse svar?

Gammel 18-05-16, 10:18   #100
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om folk ikke tåler å se flisespikkerforumet på Nye innlegg, er de virkelig på feil sted.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:29.