|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Tar vi imot nye brukere på en god måte?
Jeg er virkelig ikke enig med deg.
![]() |
#82 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Tar vi imot nye brukere på en god måte?Jeg synes det er helt greit om FP har sitt særpreg og sin forumkultur. Det gjelder alle internettforum, ingen av dem er like. Så får man heller finne det forumet som passer for seg. Det finnes flust av forum jeg aldri ville følt meg hjemme på, så jeg ser heller ingen grunn til å bruke tid der. Jeg vil tro andre har det på samme måten med FP. Til tider har ikke FP heller vært rette plassen for meg, og da har jeg tatt en pause. Verre er det ikke. Om man ikke trives her, men velger å bruke tid her likevel, så får det vel helst stå for egen regning? Jeg tror ikke forumet noen gang skal prøve å tilfredsstille alle, for det går jo ikke.
![]() |
![]() |
#83 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
At det rakkes ned på, eller harseleres med (på en nedlatende måte) forskjellig som blir sett på som "lavkultur", eller harry. Det har vært en del av det innimellom, i løpet av de snart 10 årene jeg har vært medlem. Jeg lever som regel helt fint med det, men innimellom har det blitt nok for meg.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 17-05-16 kl 19:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Dette, men jeg vil heller si at gjennomsnittsalderen er såpass mye høyere her enn en del lignende forum, og med alderen kommer som oftest både utdanning og kunnskapen og det gjenspeiles på fp kontra kg ol.
![]() |
![]() |
#86 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Tar vi imot nye brukere på en god måte?Jeg synes faktisk stadig det dukker opp nye nick, men når sant skal sies så er jeg kjempedårlig på nick generelt. Så kanskje det bare er de samme som går igjen, uten at jeg kjenner dem...
![]() |
![]() |
#87 |
© All rights reserved
|
Jeg er helt enig med deg om dagsaktuelle saker, men bidrar du selv? Starter du tråder selv? Jeg gjør det ikke... |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
Det som Avatar sier. Godt beskrevet.
![]() |
#89 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Jepp.
![]() |
#90 |
Peppy!
|
![]() Sv: Tar vi imot nye brukere på en god måte?Et sidespor, men jeg synes i grunn det virker som om forum i dette formatet ser ut til å forsvinne. Og at grunnen til at vi holder stand er at vi kjenner hverandre, og derfor fortsetter å bruke tid her. Da jeg var gravid i fjor lette jeg etter en type forum som vi hadde i SM og NM for 10 år siden. Men det var lite av det. De to jeg nevnte er ikke lenger aktive. Det fantes ett og annet, som babyverden.no, men kvaliteten var ikke i nærheten av hva vi så for noen år siden. Samme hva gjelder strikking. De forumene jeg har funnet er knapt aktive, det ser ut til at de har stilnet hen de siste par årene. Det virker som om det er andre møtesteder nå, som for eksempel Facebook-grupper. Er dere enige, observerer dere det samme? |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Semiaktiv
![]() Sv: Tar vi imot nye brukere på en god måte?Denne typen forum er nok på vei bort ja. De fleste som ble etablert på tidlig 2000-tall ligger brakk nå. Dette et vel et av få hvor det fortsatt er daglig liv og røre.
![]() |
#92 |
Dig for victory!
|
Ja, jeg gjorde meg samme tanke da jeg var inne og søkte i et forum for en hobby jeg hadde før. Nesten helt dødt der nå.
![]() |
![]() |
#93 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Tar vi imot nye brukere på en god måte?Jeg tror likevel det er en del brukere her inne, som muligens leser istedet for å skrive og bidra, for eksempel på grunn av redselen for å få tyn for det mange mener burde vært et minstekrav når det kommer til grammatikk og skriveregler. Eller at diskusjonsstyrken og kunnskapen hos mange her virker skremmende.
![]() |
#95 |
Panzerekstremfeminist
|
FP never forgets.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Tar vi imot nye brukere på en god måte?Forøvrig synes jeg at mange av dere som skriver at deres liksom ikke føler at dere hører til her, ER selve FP.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Tar vi imot nye brukere på en god måte?Jeg synes dem som mener nye brukere blir tatt dårlig i mot har et minst like stort ansvar for det som den såkalte harde kjerne. FP er som kjent summen av brukerne her inne, ikke enkeltpersoners lekegrind.
![]() |
#98 |
Semiaktiv
Selv om det ikke kommenteres direkte til enkeltpersoner tror jeg en del lar seg skremme av trådene på flisespikkerforumet. Der ergrer folk seg veldig over enkelte ord, uttrykk, skrivemåter, stavefeil etc, som en del brukere sikkert innser at de selv har "dummet seg ut" med å bruke.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 18-05-16 kl 10:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Tar vi imot nye brukere på en god måte?Samtidig, hvor mange forum gir mulighet til å spørre om hvordan et ord staves eller bør brukes, og kun generere seriøse svar?
![]() |
![]() |
#100 |
kamerat
|
![]() Sv: Tar vi imot nye brukere på en god måte?Om folk ikke tåler å se flisespikkerforumet på Nye innlegg, er de virkelig på feil sted.
![]() |
|
|