Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Vanlig med tørketrommel i 1977?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-07-16, 12:25   #1
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vanlig med tørketrommel i 1977?

Vanlig og vanlig, hva er vanlig da? Noe som alle har, eller som så mange har at det er uvanlig å ikke ha det?

Det er jo ganske mye som er vanlig uten at det på langt nær er noe alle har.

Jeg husker ikke 70-tallet, men fra vi flyttet til tomannsbolig i 1980 er jeg nok så sikker på at foreldrene mine hadde tørketrommel. De var ikke spesielt velstående eller oppdatert på tekniske greier. Tror det samme gjelder svigers med antakeligvis lavere årsinntekt, men som alltid har vært mer nysgjerrig på tekniske nyvinninger. Hva som fantes i hjemmene rundt oss har jeg virkelig ikke greie på. Brydde meg pent lite om klesvask som barn.

Tror ikke vi fikk oppvaskmaskin før nærmere 1990.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 23:38   #2
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ca 1980, kanskje før, sier mamma. Den holdt i sikkert 30 år.

Oppvaskmaskin kom ikke før oppvaskerne var flyttet hjemmefra (tidlig 90-tall).

Vi hadde enebolig på Vestlandet, tørkesnor inne og stort kjellerromm med tørkesnorer.

Gammel 17-07-16, 10:02   #3
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine foreldre kjøpte tørketrommel i 76 (året etter storesøster ble født). De sier det var ganske vanlig at folk rundt dem kjøpte tørketrommel etter hvert som de fikk barn.
Da jeg ble bleiefri i 1980 kvittet de seg med maskina, og har aldri hatt tørketrommel siden.

Jeg har heller aldri hatt tørketrommel.

Gammel 18-07-16, 11:34   #4
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg tror det vanlige var å ikke ha tørketrommel. Det var sikkert en del som hadde det i 1977, men det fantes flere som ikke hadde. Jeg tror min familie kjøpte tørketrommel på midten av 80-tallet.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-16, 19:19   #5
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var diskutert dette med søsteren min, og hun minnet meg på hvor vanskelig det var å finne noen med tørketrommel omtrent rundt denne tiden. Jeg hadde dunjakke som måtte vaskes og tromles, og vi endte opp med å levere på renseri fo vask og trolling med tennisballer fordi hi ikke kunne oppdrive noen med tørketrommel. Dette var mellom 1977 - 1980.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:29.