Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2016

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-09-16, 21:30   #1
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2016

Åh, de var fine, Niobe! Hvilket julemarked står du på?

Jeg har kjøpt gavene som skal sendes over dammen til USA, og begynt på adventskalenderen til gutta.
Jeg gleder meg en hel haug til jul. Om vi skal feire her hjemme eller hos mamma, vites ikke på stående fot. Men uansett blir vi oss fem. Småtrolla har også allerede begynt å glede seg til jul. Arvelig belastet.

Gammel 25-09-16, 21:34   #2
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Hvordan i all verden lager du den fine pynten der, Niobe? Jeg drev mye med trolldeig på 90-tallet, men resultatet så ikke slik ut!

Sist redigert av Bokormen : 25-09-16 kl 21:43.
Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-16, 21:36   #3
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk alle sammen! De ble ikke helt vellykket altså. Jeg hadde nok litt lite hvit maling, så de ble ikke så hvite som jeg ønsket. De er ikke så hvite som de ser ut på bildet, men hvitere enn vanlig trolldeig.

Bokormen: Det er trolldeig som jeg eltet inn hvit akrylmaling i. For å få den hvit. Men jeg burde nok hatt mer maling i, men jeg gikk tom. Jeg har ikke testet det før, men jeg opplevde deigen som mykere enn vanlig trolldeig. Mønsteret har jeg laget med mønsterrullen jeg fikk av Nessie en gang!

Gammel 27-09-16, 09:24   #4
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Jeg var innom Thorntons for å handle sjokoladekalendere, men i år ville de ikke sende til meg.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-16, 09:53   #5
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Jeg var innom Thorntons for å handle sjokoladekalendere, men i år ville de ikke sende til meg.

Gammel 27-09-16, 12:29   #6
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Denne kommer i stedet:

http://www.realfoods.co.uk/ProductImagesID/13493_1.jpg

Gammel 27-09-16, 12:32   #7
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne kommer i stedet:

Åh, gled deg! Montezumas er bare bestbestbest sjokolade i verden.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-16, 15:03   #8
Sweetie
Prøver seg frem

Sweetie sin avatar

Medlem siden: Oct 2013
Sweetie er populærSweetie er populærSweetie er populær
Standard

Denne kommer i stedet:

Åh! Takk for tips! Ikke spesielt dyr frakt i den butikken heller? Her kjenner jge at det må handles mer!

Sweetie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-16, 16:43   #9
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Noen som vet om sjokoladekalendere som ikke er bare ren sjokolade? Jeg liker at det er ulike typer smak/fyll.

Gammel 07-10-16, 17:29   #10
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Takk alle sammen! De ble ikke helt vellykket altså. Jeg hadde nok litt lite hvit maling, så de ble ikke så hvite som jeg ønsket. De er ikke så hvite som de ser ut på bildet, men hvitere enn vanlig trolldeig.

De var ordentlig fine! Brukte du pepperkakeformer? Og er det type Panduro som er stedet for å finne sånne mønsterruller?

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-16, 18:06   #11
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isa, her.

De var ordentlig fine! Brukte du pepperkakeformer? Og er det type Panduro som er stedet for å finne sånne mønsterruller?

Pepperkakeformer, ja. Mønsterruller er sikkert lettest å finne på sånne kakebakebutikker. Men mulig Panduro også har. Runde nr. to ble laget med mer maling, og kun lufttørket (tok en uke), og de ble finere enn de første.

Gammel 07-10-16, 18:29   #12
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg så noen slike mønsterkjevler på TGR er om dagen.

Gammel 27-09-16, 12:31   #13
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har handlet julelys. Fargede, hvite og sånne istapper.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-16, 12:35   #14
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Vet vi om andre som sender gode sjokoladekalendere til Norge?

Gammel 27-09-16, 12:37   #15
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I år planlegger jeg at mannen skal få kjøpe julegaver til sin side av slekta.

Gammel 27-09-16, 18:07   #16
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Lindt sine pleier å ha fyll.

Gammel 27-09-16, 18:08   #17
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Standard

Lindt har jeg prøvd, var ikke så begeistret for den og det var samme fyll i alle, men kanskje hvis de har fått noen med variert fyll.

Gammel 28-09-16, 09:23   #18
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

En jeg har som venn på FB skrev i går at det er sett julepynt i salg allerede.

Jeg skal kjøpe Babor sin julekalender i år også. Utrolig digg luksusfølelse.

Gammel 28-09-16, 10:38   #19
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Jeg begynte å snakke med mann om jul i går = det er litt tidlig vel.
Vi kom ihvertfall til konklusjon at vi ikke reiser bort i jula. Om vi drar bort julaften er det her i byen så det er ikke så langt, jeg kjenner vel mest på å være hjemme iår.

Gammel 03-10-16, 07:50   #20
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Standard

Vi må ha en sånn!

http://www.christmasdaycountdown.com/

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:49.