|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Har du mat-tabuer?Jeg er sikker på at jeg har flere enn deg, Lenam, og jeg er ikke det minste flau. Jeg har sjelden opplevd at det ikke er noe jeg liker i middagsselskaper (som vi for øvrig sjelden er i), og en del "mat", som østers, hjort og rein, går ned med en god slurk vin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
awesom
|
![]() Sv: Har du mat-tabuer?
Det meste går ned med en stor slurk vin ja.
![]() |
#3 |
Protonterapeut
|
Eg og du, Agenten. Vi kunne hatt mange fine middager sammen, uten å spise dyr i skogen og andre ting.
![]() |
#5 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det aner jeg ikke. Rovdyr har jeg aldri prøvd, men jeg har ikke motstand i tankene. Vilt er for meg det mest etiske å velge om man spiser kjøtt: levd fritt, rask og uvarslet død. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Har du mat-tabuer?Jeg skulle til å si nei, og jeg har ikke egentlig noe tabu, slik jeg ser det - for meg betyr det "urent", kulturelt betinget, mer enn noe annet. Men jeg sliter med innmat - hjerte og lunger, først og fremst, og det er mentalt og ikke smaksmessig. Lever klarer jeg å blokke ut. Omtrent sånn, ja.
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Har du mat-tabuer?Hva som er virkelige tabuer og ikke er ikke så lett å definere synes jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Har du mat-tabuer?Ja, jeg er enig i at å ikke spise makrell av andre grunner enn smak (som er god nok grunn i seg selv : dukker: ), er tabu. Noen sånne har jeg ikke, men jeg synes altså det er veldig ekkelt å tenke på at jeg spiser f.eks. lunge. Det blir kanskje et personlig tabu, men for meg er altså ordet veldig felleskulturelt betegnende, liksom.
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Har du mat-tabuer?Enkelte ting er mer kulturelt ekkelt noen steder enn andre og bare at det er en utbredt oppfatning at noe er ekkelt kan skape en grunn"myte" om at en matvare er mer ekkel enn annet i en kultur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
© All rights reserved
|
Gleder meg, Ru. Bæ og mø holder. Og evt nøff. Og god vin til, seff.
For meg handler det ikke om å ville, jeg liker ikke viltsmaken. Og ang. rovdyr, så er dette noe jeg ikke er vant til å spise, så da spiser jeg det ikke. Siden jeg ikke er typen som tester mye nytt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Protonterapeut
|
Nøff, så klart!
Dette.
![]() |
#13 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Har du mat-tabuer?Alt av innmat klarer jeg ikke å spise. Det er både konsistensen, smaken, samt hva det er som gjør at det byr meg imot. Hund, katt, insekter og sære ting som testikler, sauehode osv er heller ikke noe jeg har noe som helst ønske om å spise. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Du och jag.
![]() |
#15 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Har du mat-tabuer?Jeg har veldig mange ting jeg ikke tåler, så jeg har et begrenset mat-repertoar allerede. Det gjør blant annet at jeg synes det er vanskelig å eksperimentere noe særlig, derfor kan jeg nok oppfattes som kresen og vanskelig. Egentlig er det bare en generell redsel for å bli dårlig.
![]() |
#18 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Har du mat-tabuer?Det er litt for langt til å gjenfortelle, men det handlet om 3-4 familier som valgte til dels svært spesielle matregimer for seg og sine barn. Mye vannkefir og ristede gresshopper og reinsdyrhjerte. Og mye redaksjonelt om hvordan intoleranse nærmest dyrkes på vegne av våre barn.
![]() |
#19 |
heimføing
|
![]() Sv: Har du mat-tabuer?Er det tørka reinhjerte de mener? I så fall er det skikkelig godt snacks - bare synd det koster tusen kr kiloen. Tørkakjøtt og tørrfisk er jo gamle dagers snacks som nå plutselig er æsj for mange. Snodig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du mat-tabuer?Jeg har vansker med å spise ny mat som jeg ikke er vent på fra barndommen. Har egentlig ingen tabuer, det er mer at jeg ikke VIL fordi det byr meg i mot; det meste på 007 sin liste, minus vilt som er det eneste kjøtt jeg kunne tenke meg hvis jeg skal spise kjøtt - de har i allefall levd et fritt liv. Nå velger jeg å være vegetarianer og har ikke tilgang på vilt, så spiser ikke det heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|