|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Skal du lese Harry Hole Tørst?
Eg har ikkje lese dei. Vi prøvde Dr. Proktor då det gjekk på barne-TV (var det i jula, tru?), men Ungen var for liten. Men ja, teknikken begynner å bli eit varemerke. Du har rett i det. Og så strekk han det ganske langt.
![]() |
![]() |
#82 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vi er faktisk tre, jeg har en venninne som vanligvis liker det jeg misliker, men altså ikke Nesbø. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
biffvase
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skal du lese Harry Hole Tørst?Jeg stoppet på panserhjerte. Jeg tror jeg forleste meg på Harry Hole siden jeg leste alle bøkene ila. en kort periode. Jeg begynte imidlertid med snømannen, videre med panserhjerte før jeg begynte fra starten av med kakerlakkene. Det var ikke volden som gjorde at jeg sluttet (selv om enkelte scener i Panserhjerte har brent seg fast, den med vedovnen plager meg fortsatt litt den dag i dag) , men rett og slett at jeg gikk lei.
![]() |
#84 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Skal du lese Harry Hole Tørst?Eg begynte med ein tredjedel av Flaggermusmannen, konkluderte med at den var oppskrytt oglas ikkje meir Harry Hole før eg ved ein tilfeldighet måtte intervjue Nesbø på eit studentarrangement. Då var det Hodejegerne som var tema, men eg las Sorgenfri òg, litt tilfeldig vald, for å bli kjend med Harry Hole. Og det var noko heilt anna, så då las eg og alle fram tilSnømannen på relativt kort tid.
![]() |
![]() |
#85 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Skal du lese Harry Hole Tørst?Jeg tror Sorgenfri og Marekors var de jeg likte best (selv om jeg ikke husker de helt fra hverandre). Jeg kommer nok til å lese den siste selv om jeg har mistet litt tråden i bøkene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Skal du lese Harry Hole Tørst?Jeg har lasta den opp på Kindle og er i gang! Burde sikkert spare den til påske, siden jeg er begravd i arbeid akkurat nå, men det er jo da man trenger å koble ut med noe helt annet, vel?
![]() |
![]() |
#88 |
One of These Days
|
![]() Sv: Skal du lese Harry Hole Tørst?Jeg skal nok lese den, men ikke i mars, tror jeg. Prøver så godt det lar seg gjøre å kun lese kvinnelige forfattere i mars. Enige i de som sier at de siste bøkene hans ikke er like bra. Jeg synes de minner litt for mye om amerikanske actionfilmer, og et øyeblikk lurte jeg litt på om han skrev med sikte på det markedet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Skal du lese Harry Hole Tørst?Skal lese. Volden gjør meg ingenting. Likte Snømannen og Panserhjerte best, tror jeg. Husker lite etterpå, flere her har referert til hendelser jeg har glemt. Noe er usannsynlig de luxe, men jeg kjøper det slik jeg kjøper James Bond.
![]() |
#90 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Skal du lese Harry Hole Tørst?Skal absolutt lese. Likte de to første sånn greit nok, elsket alle etter det fram til Snømannen som var helt fantastisk, mislikte Panserhjerte og syntes Gjenferd og Politi var bra, men ikke mer. Har tro på Tørst!
![]() |
#91 |
Kakemonster
|
![]() Sv: Skal du lese Harry Hole Tørst?De to første bøkene er jo helt krisedårlige. Jeg vurderte å gi opp etter den første, men valgte å gi det en sjanse til for å se om det ble bedre, siden de var så hypet. Hva som skjedde etter det er jeg neimen ikke sikker på, for det var jo virkelig ikke bra, men nå har jeg lest alt. Nå har jeg lest det meste Nesbø har skrevet av andre ting også, unntakene er vel Mere Blod og den nyeste Doktor Proktor. Sistnevnte serie har jeg ventet utålmodig på at eldste skulle bli stor nok til, og enda var det kanskje litt tidlig, men hey...
![]() |
#92 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Skal du lese Harry Hole Tørst?Sønnen var vel etter Politi? Men eg kan heller ikkje huske korleis det gjekk med Oleg
![]() |
![]() |
#93 |
Glamorøs
|
Sønnen er ikke en Harry Hole-bok?
Save Save
![]() |
#94 |
Ferdiglada
Var den ikkje det? Herregud kor glømsk eg er
![]() |
![]() |
#95 |
Snøavhengig
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skal du lese Harry Hole Tørst?Jeg tror jeg dropper Tørst. Har vært storfan av serien tidligere, men underveis i Politi ble jeg enig med meg selv om at nok får være nok for makabre scener. Og så begynner jeg å bli litt lei av hele Holeuniverset, ting begynner å gjenta seg.
2011 - 2013 Dersom du vel å ikkje gleda deg over snøen, vil du ha mindre glede i livet, men same mengde snø. Sist redigert av Anikka : 22-03-17 kl 14:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Skal du lese Harry Hole Tørst?Tja. Jeg er ingen krimelsker, men har lest alle frem til og med Gjenferd. Det verker ikke etter å lese de to (?) siste. De er helt greie, men SÅ fantastisk synes jeg ikke de er (naturlig nok, kanskje, siden jeg ikke er så fan av krim
![]() |
#98 |
Introvert textrovert
|
Det var noe med et fengsel og en som hadde litt sånn gudelig over seg? Alle trodde han var hellig. Lurer på om han sonet straffen sin for andre, egentlig.
![]() |
#99 |
Epikur
|
![]() Sv: Skal du lese Harry Hole Tørst?Nei, det orker jeg ikke. Jeg har så mye annet gøy å lese. Nå leser jeg Rivers of London av Ben Aaronovitch. Er på bok 5.
![]() |
#100 |
Ferdiglada
Stemmer!
![]() |
![]() |
|
|