|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hvilken type komplimenter blir du glad for/betyr noe for deg?
Det kan jo hende at dette er fordi vi foreløpig har unge barn.
|
|
|
|
#82 |
|
ctrl+z
|
Sv: Hvilken type komplimenter blir du glad for/betyr noe for deg?Jeg har ikke foreløpig unge barn. Har aldri hørt 18- og snart 16-åringen kommentere utseendet til lærerne sine. Snurrige personlighetstrekk - ja. Utseende - aldri.
|
|
|
#83 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken type komplimenter blir du glad for/betyr noe for deg?Jeg har en datter som har kommentert sin lærers vekt til andre elever, det ble tatt opp på foreldresamtale, og var ikke særlig kjekt.
|
|
|
#84 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Ja, det er litt interessant. Yngstejenta har ei venninne som nærmest automatisk lirer av seg kompliment når du sier noe hyggelig til henne. Sist hun var hos oss sa jeg at det var hyggelig å se henne, det var lenge siden hun hadde vært på besøk. Hun svarte umiddelbart "takkhyggeligåværehersåfinduerpåhåret", uten engang å se på meg.
|
|
|
#85 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Hvilken type komplimenter blir du glad for/betyr noe for deg?Jeg synes de vanskeligste komplimentene er når jeg ikke er fornøyd selv. F.eks så spilte jeg piano på et arrangement her om dagen, mens deltakerne sang. Jeg var ikke fornøyd selv, men får høre etter på at det var "kjempebra". Det var virkelig ikke kjempebra sånn helt objektivt sett, men det kan jo ha vært veldig ålreit at jeg faktisk spilte til tross for lav kvalitet og litt feilklimpring. Men det hjernen min fokuserer mest på, er at det nok var så dårlig at folk føler at de må si det var bra for å trøste meg.
|
|
|
#86 |
|
Endelig mamma
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#87 |
|
i tåka
Medlem siden: Dec 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken type komplimenter blir du glad for/betyr noe for deg?Jeg blir i grunn glad for det meste av komplimenter, og er svak for gode tilbakemeldinger. Dessverre er jeg også veldig var for kritikk, og kan lett ta saklig konstruktiv kritikk veldig personlig og tenke på det lenge etterpå. Egentlig en utrolig slitsom egenskap som jeg prøver å plukke av meg. |
|
|
|
|
|
#88 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Hvilken type komplimenter blir du glad for/betyr noe for deg?Jeg liker ikke kritikk kamuflert som et kompliment. Sånn som han som sa at jeg burde få meg andre briller fordi de skjulte de vakre øynene mine.
|
|
|
#89 |
|
Semiaktiv
Sv: Hvilken type komplimenter blir du glad for/betyr noe for deg?En jeg kjenner hadde en tendens til å krydre komplimentene sine med å male ut hvor ille det var tidligere.
|
|
|
#90 |
|
finner ut av mye
|
Sånt blir jeg skikkelig sur av.
|
|
|
#91 |
|
Epikur
|
Sv: Hvilken type komplimenter blir du glad for/betyr noe for deg?Det er avhengig av nivå hvorvidt jeg virkelig bryr meg eller ei. Jeg blir glad for alt av skryt og ros og positive tilbakemeldinger på generelt nivå. Alt bra er gøy. Jeg har ingen issues når det gjelder utseende, så jeg hverken higer etter komplimenter eller bryr meg spesielt mye om dem. Jeg liker å få positive tilbakemeldinger for en ekstra innsats på pynting (og det får jeg ofte, siden jeg liker å være pyntet til hverdags). Jeg tar ikke innover meg eventuelle nyanser av sniping eller misunnelse som muligens kunne ha ligget i "hvordan rekker du alt" osv. Jeg tar alt som reale komplimenter og det gjør verden mye lettere. Jeg blir også veldig fornøyd med komplimenter for noe jeg har gjort en real innsats for, vunnet gjennom en vanskelig sak eller fått til noe som virket umulig , øvd mye og lyktes på konsert osv.
|
|
|
#92 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Men den der tenker jeg at man må tåle om man går ned i vekt. Kroppskommentarer er såpass kleint for mange at det er bedre å droppe enn å forsøke å unngå at folk blir skikkelig lei seg over manglende kommentarer. |
|
|
|
|
|
#93 |
|
Semiaktiv
Ja, jeg har ei venninne som stadig vekk får kommentarer og komplimenter for hvor flott hun ser ut, etter å ha gått masse ned i vekt på grunn av et veldig vondt og vanskelig år i fjor, som holdt på å ta knekken på henne. Jeg har hørt henne forklare flere ganger til folk at hun ikke har slanket seg med vilje, men har mistet vekt på grunn av andre ting. Har sett at folk blir ille berørt av dette, selv om hun tar brodden av alvoret ved å slenge på en liten munter kommentar om at "aldri så galt at det ikke er godt for noe" e.l.
|
|
|
#95 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Men hva er det du kommenterer da? |
|
|
|
|
|
#96 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Sv: Hvilken type komplimenter blir du glad for/betyr noe for deg?Jeg fikk "jeg liker den jeg er sammen med deg" fra en jeg liker veldig godt. Det tror jeg er det fineste jeg har hørt noen gang.
|
|
|
#97 |
|
Aktiv
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() |
Sv: Hvilken type komplimenter blir du glad for/betyr noe for deg?Jeg blir glad for komplimenter. Men de som betyr mest for meg er komplimenter for hvordan jeg er som mor, og hvordan jeg er mot andre mennesker.
|
|
|
#98 |
|
By the Sea
|
|
|
|
#99 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hvilken type komplimenter blir du glad for/betyr noe for deg?Det med å ta imot komplimenter har jeg jobba mye med. Jeg har vært helt fæl på å avfeie og unnskylde, og forsøker meg nå heller på et "tusen takk". Det satt langt inne, altså.
|
|
|
|
#100 |
|
flisespikker
|
Sv: Hvilken type komplimenter blir du glad for/betyr noe for deg?Jeg liker komplimenter generelt sett, selv om jeg jo setter større pris på det jo viktigere personen som kommer med komplimenten er for meg, og jo større respekt jeg har for vedkommendes vurderingsevne. Det er veldig stas å få konkrete, positive tilbakemeldinger på noe jeg har gjort, særlig hvis det blir knyttet opp til en generell positiv vurdering av noe ved meg selv. ("Det var en veldig fin XXX du gjorde/presenterte/skrev/lagde; jeg synes du er så flink til YYY", liksom.) Jeg har nylig byttet jobb, og da fikk jeg mange fine kommentarer fra kolleger og kunder i den gamle jobben min som jeg satte veldig pris på. Det er ikke alltid enkelt å vite hvordan jeg skal respondere på sånt - "takk" passer ikke alltid - men det er hyggelig likevel!
|
![]() |
|
|