|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Nazistene får marsjere, mens motdemonstrant blir lagt i håndjernDet er forresten forskjell på å sensurere det man ikke liker og krenkende utsagn eller oppfordring til ulovligheter -og for meg er det akkurat det siste dette handler om. Det er ikke lov å krenke eller diskriminere i ytringsfrihetens navn. Og disse "motstandsfolkenes" ytringer likner veldig på ulovlig diskriminering og krenkelser.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nazistene får marsjere, mens motdemonstrant blir lagt i håndjern
Poenget er at det kan være andre også, med ideologier og religiøse utsagn som kan oppfattes både diskriminerende og krenkende. Det er selvsagt opp til domstolene å vurdere eventuelle lovbrudd, men jeg er ikke komfortabel med tanken.
|
|
|
#3 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Nazistene får marsjere, mens motdemonstrant blir lagt i håndjernFor øvrig står det mye klokt her, synes jeg.
|
|
|
#4 |
|
Unik
Sv: Nazistene får marsjere, mens motdemonstrant blir lagt i håndjernDobbel
|
|
|
#5 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Nazistene får marsjere, mens motdemonstrant blir lagt i håndjernJeg ser "logikken" i politiets reaksjon. At de velger å fjerne fredelige motdemonstranter er lettere for dem, enn å fjerne dem som faktisk yter vold. Men jeg syns ikke politiet gjorde noen god jobb her. Jeg skjønner at de fryktet at det skulle eskalere, men en slik frykt fra politimakten kan vi da ikke ha her i landet??
|
|
|
|
#6 |
|
|
Sv: Nazistene får marsjere, mens motdemonstrant blir lagt i håndjernSå i praksis er det greit at utenlandske, blandet med noen norske, terrorister marsjerer i gatene våre fordi det kan bli bråk av å stoppe dem. To av disse i denne naziklubben er dømt for å ha drept en transperson. De skryter av å brenne Pride-flagg på nettsidene sine. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Borte
|
Det er jo ikke greit på en flekk.
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Nazistene får marsjere, mens motdemonstrant blir lagt i håndjernJeg kan forstå vurderingen ut fra rent praktiske hensyn mtp å forhindre vold. Jeg reagerer likevel sterkt. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Jeg tror de hadde tidlige signaler om at dette var planlagt, men fikk ikke bekreftet tidspunkt før tidlig samme morgen. I følge politisjefen påvirket det ikke beslutningen om ikke å kalle inn ekstrastyrkene fra Rygge, de ønsket uansett ikke å stoppe demonstrasjonen med makt.
|
|
|
#10 |
|
Glamorøs
|
Tenker du på i Fredrikstad? De fikk tillatelse. Og den ble ikke trukket tilbake fordi de er voldelige, truende kriminelle kjeltringer, men fordi politiet var redd for omfanget av motdemonstrasjonene.
|
|
|
#11 |
|
Yes, we can!!
|
Beklager, jeg trodde de ikke hadde fått lov, punktum. Det er i hvert fall det som BURDE vært tilfelle.
|
|
|
#12 |
|
Glamorøs
|
|
|
|
#14 |
|
|
Sv: Nazistene får marsjere, mens motdemonstrant blir lagt i håndjernHar dere vært på nettstedet deres? Frihetskamp.net? Sjekk kommentarfeltene. Og artiklene. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Nazistene får marsjere, mens motdemonstrant blir lagt i håndjernJeg forstår godt at de ikke fikk tillatelse til å demonstrere i første omgang. Ikke pga parolen "knus homolobbyen" alene, men i sammenheng med hvem de er ellers (voldelige, truende, kriminelle kjeltringer som har vist at de ikke vil forholde seg til politiets påbud).
|
|
|
#16 |
|
|
Sv: Nazistene får marsjere, mens motdemonstrant blir lagt i håndjernHvorfor kaller vi ikke dette en terroristorganisasjon?
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Leser
|
Jeg tror de hadde behandlet en kriminell mc gjeng likt som nynazistene. Jeg tror nemlig ikke at det at det å stoppe 70 stykker er enkelt. Bet meg også merke i (fra en av avisartiklene) at nynazistene også gikk hver for seg på torget(?) før de organiserte seg i tog, jeg tenker at dette er personer som vet hvordan de gjør det vanskelig for politiet ...
Men dette er det jo ikke politiet som bestemmer ... Det er noe med å rette baker for smed. Politiet har ikke som jobb å bedømme innholdet/meningsytringene til de som demonstrerer. Deres jobb er å sørge for at det er ikke oppstår ordensmessige problemer.
Nei, det var jo det som var poenget mitt.
Synes du det? Jeg gjør ikke det. Hva om han hadde blitt drept? Det, ja, jeg mangler ord. Nei, jeg synes ikke at det hadde vært ok at han hadde kommet i konfrontasjon med de. Hva om det hadde eksalert - dette var vel i en gågate.
Ja, enig.
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 02-08-17 kl 12:01. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Unik
Sv: Nazistene får marsjere, mens motdemonstrant blir lagt i håndjernFor øvrig er jeg enig med de som nå sier at det skremnende er at den kritiske debatten nå handler om politiet, og ikke denne skremmende gjengen og hva de står for.
|
|
|
#19 |
|
|
Snakk for deg selv! Det er mange av oss som går i debatt med nazister og alt-righter på nærmest daglig basis, det bare får ikke noe oppmerksomhet. At det blir medieoppslag når norsk politi slipper gjennom voldelige naziterrorister i gatene våre skulle faenmeg bare mangle. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Glamorøs
|
Enig med Mave. Også må jeg si at jeg er litt forbløffet over denne holdningen om at "politiet vet best, vi må ikke kritisere politiet". Jo, i et demokrati kritiserer man politiet når det er diskuterbart at deres valg er det beste. Kritikk er absolutt nødvendig for at rutiner gjennomgås og blir bedre.
Ja, virkelig. Kristiansandspolitet takket nei til bistand fra Østfold, som hadde ressursene på plass. http://www.demokraten.no/nyheter/agd...arsj-1.2066475
|
![]() |
|
|