Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julebordsesongen 2017

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Skal du på julebord i år?
Ja, jeg skal på julebord med egen jobb 95 65,52%
Vi har med partner 9 6,21%
Vi har uten partner 87 60,00%
Jeg skal være med partners jobb 11 7,59%
Nei, jeg skal ikke på julebord i år 37 25,52%
Julebord, schmulebord! Altfor tidlig å tenke på det! 8 5,52%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 145. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-11-17, 07:56   #1
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julebordsesongen 2017

Skal ikke på julebord, men skal på opptil flere 50 års dager før jul, så det holder i massevis.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-17, 09:11   #2
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hater dansing. Jeg har aldri danset, så når dansen starter, går jeg hjem. For da er fokuset KUN på dansingen. Kjedelig.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-17, 09:41   #3
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg pleier å dra på jobbens julebord, som alltid har vært kvelden før julebordet til jobben til mannen - som er med partner.
I år er det forskjellige helger, men jeg dropper min egen jobb sitt. Jeg orker ikke - rett og slett fordi kalenderen min er for full. Vi har julebord med hele staben, så det er en del folk jeg ikke ser til vanlig, så jeg har ikke stort behov for å dra egentlig. Det pleier å være helt greit, men jeg er alltid tidlig hjemme.
Julebordet på jobben til mannen, derimot. Det pleier å være høydare.

Gammel 07-11-17, 14:18   #4
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen steder jeg har jobbet har julebordet vært en samling med folk jeg faktisk jobber med og i hvert fall til en viss grad subsidiert. Da har jeg stort sett alltid gått om jeg har fått det til.

På forrige jobb ble det forventet at jeg betalte 800 kroner for å spise middag med folk jeg ikke arbeidet sammen med og ikke hadde noe stort behov for å snakke mye med. Da hadde jeg alltid en god grunn til å ikke være med.

På nåværende jobb har jeg ingen ide om kostnad. Men fordi jeg vet at det blir med folk jeg faktisk har glede av å være sammen med så har jeg takket ja.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-17, 10:38   #5
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Vi har julebord med lav egenandel og uten partner. Jeg pleier å dra, og det er hyggelig nok, men i år dropper jeg det. Jeg har brukket en tå, så jeg unngår ting som ikke involverer sitting. Neida. Men det er på samme dag som mannen sitt julebord, de har med partner og har masse cash, så hvis jeg er i julebordform velger jeg det i år. Jeg droppet sommerfesten til mannens jobb, og angrer enda (de hadde Imagine Dragons som underholdning).

Vi har lokasjonsjulebord, og jeg hadde absolutt foretrukket avdelingsjulebord. Men det er ikke lov, vi har sommerfest basert på avdeling.

Jeg skal derimot på teamets julemiddag (kos og low-key) og på salgsteamets julemiddag (rølp, men gøy), så jeg får nok kvoten oppfylt likevel. Disse to har ikke egenandel, så veldig praktisk sånn sett da. Også liker jeg at de er på hverdager, ikke i helgen.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-17, 11:55   #6
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville også hatt mye høyere terskel for å delta på en lørdag, ja. Det er ille nok at det er en fredag, egentlig.

Jeg elsker dansing, selv om vi bare er en brøkdel menn (kanskje mest derfor, egentlig - prøv deg på å swinge meg på dansegulvet hvis det ikke spilles boogie-woogie ), og det er heldigvis mange som liker det hos oss. Men jeg skjønner at det fort blir kjedelig utpå kvelden hvis man ikke liker det.

Kjipt at du fikk en sånn opplevelse, Divine - jeg har jo jobbet i denne bransjen i alle år (og har til og med felles ekskollegaer), og har aldri opplevd det sånn. Men innser at det kanskje er forskjell på om du er i "rett" avdeling eller ikke, og det skal jeg huske litt på.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-17, 12:04   #7
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Våre julebord er knall, vi er en liten, tett sammenknytta administrasjon som enkelt og greit er ute og spiser en middag og drikker noen drinker og snakker skjit, men vi danser ikke.

Jeg har derimot observert andre type julebord ute i Oslo på lørdager, sånne flatfyll-og-klining-og-grining-julebord, og det hadde jeg ikke giddet ass.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-17, 12:15   #8
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Våre julebord er knall, vi er en liten, tett sammenknytta administrasjon som enkelt og greit er ute og spiser en middag og drikker noen drinker og snakker skjit, men vi danser ikke.

Jeg vil heller være med på ditt julebord enn på mitt kjenner jeg. Kan vi bytte, så kan du være med på den sprudlende økonomidama sine kreative selskapsleker, og svinge deg på dansegolvet etterpå, så kan jeg snakke skjit med dine kollegaer?

Gammel 07-11-17, 12:18   #9
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Jeg vil heller være med på ditt julebord enn på mitt kjenner jeg. Kan vi bytte, så kan du være med på den sprudlende økonomidama sine kreative selskapsleker, og svinge deg på dansegolvet etterpå, så kan jeg snakke skjit med dine kollegaer?

Nei!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-17, 13:35   #10
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selskapsleker er fandens eget påfunn. Jeg danser heller jenka med klåfingrede revisorer med halitosis.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-17, 14:48   #11
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Selskapsleker er fandens eget påfunn. Jeg danser heller jenka med klåfingrede revisorer med halitosis.

De kaller det ikke selskapsleker da, de kaller det "aktiviteter", "underholdningsinnslag" eller "konkurranser". Men jeg er tilhenger av å kalle en spade for en spade.

Gammel 08-11-17, 11:34   #12
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selskapsleker ødelegger det meste for meg, men det har vi heldigvis ikke på min jobb. Avdelingsvise fester hos oss er som å reise ut med vennene sine, så det synes jeg bare er hyggelig.

Et tidligere firma jeg jobbet i var jeg med på det første julebordet - og aldri mer. Der var det høy faktor av kolleger som plutselig befant seg på rom de ikke skulle være på og sånn, det gidder jeg altså ikke å bli involvert i. Hvis de absolutt skal være utro på julebord (hvem gjør sånt, egentlig?), så kan de ha anstendighet nok til å ikke involvere andre i det etterpå.

Gammel 08-11-17, 11:52   #13
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Dere som ikke liker julebord, hva er problemet? Fyll? Kjedelig setting? Kjedelige kolleger? Eller er det bare å tilbringe en kveld på jobben?

Har stort sett vært med på middagen og så gått hjem. Men i år er julebordet utenbys, på en lørdag og med overnatting til søndag, med partner. Det betyr i praksis at hele helga går med til det. Jeg har ikke noe behov for å få en natt hjemmefra, som mange småbarnsforeldre her tydeligvis gleder seg til. Jeg har derimot stort behov for å slippe unna trynene fra lunsjbordet i to dager. Dessuten har jeg vokst fra fyllerør og nekprat, jeg tror det er derfor.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-17, 19:33   #14
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I den gamle jobben min hadde jeg stor glede av fester og arrangementer med min egen seksjon på rundt 25 personer som jeg kjente og likte og hadde mye til felles med, men mindre av julebordet, som var for hele etaten (900+, hvorav kanskje 300 var på julebordet). Det pleide å være festmiddag med underholdningsinnslag (tryllekunstner, Great Garlic Girls, Wallmans salonger etc.) der man var ganske prisgitt hvilke to personer man havnet mellom, og etter middagen var det dans med høy livemusikk og ingen andre ting å gjøre enn å danse (som jeg ikke liker) eller å henge i baren uten å kunne snakke sammen, siden musikken var så høy. Jeg var med et par ganger, og vorspielet var alltid stas, men det var jo i seksjonen min med egenkjøpt vin, så for min del kunne etaten spart seg utgiften de hadde.

Gammel 08-11-17, 20:11   #15
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Delvis selvfinansiert julebord uten partner her. Usikker på om jeg skal. Det er første adventshelga, så mulig jeg prioriterer familien. (Dessuten er julebord vanskelig ift slanking. Sjelden det finnes magre alternativer på buffeeten, og julekaloriene vil jeg helst spare til jul.) Er med på alt annet sosialt som skjer på jobb.

Gammel 08-11-17, 20:53   #16
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker ikke sammenkomster med masse folk jeg ikke kjenner og masse alkohol. Derfor går jeg ikke på julebord i år.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-17, 21:07   #17
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Julebord på egen arbeidsplass er stort sett egenfinansiert, type leid klubbhus med catering-mat. Jeg liker det godt, eller gjorde iallfall på forrige arbeidsplass. Personalet på den nye skolen jeg jobber på er hakket tregere... Jeg får prøve å dra opp stemningen. Danse litt på bordet og ta Jahn Teigen på karaoke. Vi er kanskje 30 stk.

På den nye arbeidsplassen til mannen, fikk vi plutselig vite at det er påspandert julebord på hotell langt unna, med partner. Jeg synes det er helt topp. Ikke fordi jeg har behov for pause hjemmefra eller fra ungene, men fordi jeg liker godt at det er litt ekstra stas, og liker godt å sove på hotell med mannen. Jeg har ikke peiling på hvor mange han jobber med. En gang tidligere var jeg med på julebord hvor de hadde invitert opp en hel avdeling fra tyskland, og det var mange hundre, underholdning, Bård Tufte som konferansier og mye greier. Jeg synes det også er fantastisk. Jeg synes det er gøy å snakke med fremmede folk når jeg er litt i farta sjøl og jeg synes det er gøy å danse. Der var det dessverre ingen selskapsleker, det hadde gjort det til en høydare.

Gammel 08-11-17, 21:31   #18
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Julebord med egen jobb, uten partner. Sånn har det vært i hele min karriere.
Jeg har vært med på samboers julebord en gang, men da var det en hel julebordshelg på Trysil. Min jobb inviterte for øvrig ansatte med partnere på en jubileumshelg på høyfjellshotell en gang også. Men det var ikke julebord.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-17, 22:21   #19
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Jeg har faktisk aldri hatt en jobb der det har vært arrangert julebord.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-17, 23:20   #20
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er stadig på festmiddager og julebord. Den mest travle perioden starter nå og varer ut februar. Nå har jeg vært så lenge i samme bransje så jeg kjenner mange og syntes det et hyggelig og morsomt. MEN! Når de legger opp til dans med 900 mannfolk og 40 damer i salen, da må jeg brått på do - hjemme hos meg selv. Fiffig metode å komme seg unna.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:45.