|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
Se resultatene: Skal du på julebord i år? | |||
Ja, jeg skal på julebord med egen jobb |
![]() ![]() ![]() ![]() |
95 | 65,52% |
Vi har med partner |
9 | 6,21% |
Vi har uten partner |
87 | 60,00% |
Jeg skal være med partners jobb |
11 | 7,59% |
Nei, jeg skal ikke på julebord i år |
37 | 25,52% |
Julebord, schmulebord! Altfor tidlig å tenke på det! |
8 | 5,52% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 145. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Julebordsesongen 2017Skal ikke på julebord, men skal på opptil flere 50 års dager før jul, så det holder i massevis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Textrovert
|
![]() Sv: Julebordsesongen 2017Jeg hater dansing. Jeg har aldri danset, så når dansen starter, går jeg hjem. For da er fokuset KUN på dansingen. Kjedelig.
![]() |
#3 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Julebordsesongen 2017Jeg pleier å dra på jobbens julebord, som alltid har vært kvelden før julebordet til jobben til mannen - som er med partner.
![]() |
#4 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Julebordsesongen 2017Noen steder jeg har jobbet har julebordet vært en samling med folk jeg faktisk jobber med og i hvert fall til en viss grad subsidiert. Da har jeg stort sett alltid gått om jeg har fått det til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Julebordsesongen 2017Vi har julebord med lav egenandel og uten partner. Jeg pleier å dra, og det er hyggelig nok, men i år dropper jeg det. Jeg har brukket en tå, så jeg unngår ting som ikke involverer sitting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Julebordsesongen 2017Jeg ville også hatt mye høyere terskel for å delta på en lørdag, ja. Det er ille nok at det er en fredag, egentlig.
![]() |
#7 |
|
![]() Sv: Julebordsesongen 2017Våre julebord er knall, vi er en liten, tett sammenknytta administrasjon som enkelt og greit er ute og spiser en middag og drikker noen drinker og snakker skjit, men vi danser ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Julebordsesongen 2017
Jeg vil heller være med på ditt julebord enn på mitt kjenner jeg. Kan vi bytte, så kan du være med på den sprudlende økonomidama sine kreative selskapsleker, og svinge deg på dansegolvet etterpå, så kan jeg snakke skjit med dine kollegaer?
![]() |
#9 |
|
Nei! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Julebordsesongen 2017Selskapsleker er fandens eget påfunn.
![]() |
#11 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
De kaller det ikke selskapsleker da, de kaller det "aktiviteter", "underholdningsinnslag" eller "konkurranser". Men jeg er tilhenger av å kalle en spade for en spade.
![]() |
#12 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Julebordsesongen 2017Selskapsleker ødelegger det meste for meg, men det har vi heldigvis ikke på min jobb. Avdelingsvise fester hos oss er som å reise ut med vennene sine, så det synes jeg bare er hyggelig.
![]() |
#13 |
heimføing
|
Har stort sett vært med på middagen og så gått hjem. Men i år er julebordet utenbys, på en lørdag og med overnatting til søndag, med partner. Det betyr i praksis at hele helga går med til det. Jeg har ikke noe behov for å få en natt hjemmefra, som mange småbarnsforeldre her tydeligvis gleder seg til. Jeg har derimot stort behov for å slippe unna trynene fra lunsjbordet i to dager. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
flisespikker
|
![]() Sv: Julebordsesongen 2017I den gamle jobben min hadde jeg stor glede av fester og arrangementer med min egen seksjon på rundt 25 personer som jeg kjente og likte og hadde mye til felles med, men mindre av julebordet, som var for hele etaten (900+, hvorav kanskje 300 var på julebordet). Det pleide å være festmiddag med underholdningsinnslag (tryllekunstner, Great Garlic Girls, Wallmans salonger etc.) der man var ganske prisgitt hvilke to personer man havnet mellom, og etter middagen var det dans med høy livemusikk og ingen andre ting å gjøre enn å danse (som jeg ikke liker) eller å henge i baren uten å kunne snakke sammen, siden musikken var så høy. Jeg var med et par ganger, og vorspielet var alltid stas, men det var jo i seksjonen min med egenkjøpt vin, så for min del kunne etaten spart seg utgiften de hadde.
![]() |
#15 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Julebordsesongen 2017Delvis selvfinansiert julebord uten partner her. Usikker på om jeg skal. Det er første adventshelga, så mulig jeg prioriterer familien. (Dessuten er julebord vanskelig ift slanking. Sjelden det finnes magre alternativer på buffeeten, og julekaloriene vil jeg helst spare til jul.) Er med på alt annet sosialt som skjer på jobb.
![]() |
#16 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Julebordsesongen 2017Jeg liker ikke sammenkomster med masse folk jeg ikke kjenner og masse alkohol. Derfor går jeg ikke på julebord i år.
![]() |
#17 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Julebordsesongen 2017Julebord på egen arbeidsplass er stort sett egenfinansiert, type leid klubbhus med catering-mat. Jeg liker det godt, eller gjorde iallfall på forrige arbeidsplass. Personalet på den nye skolen jeg jobber på er hakket tregere... Jeg får prøve å dra opp stemningen. Danse litt på bordet og ta Jahn Teigen på karaoke.
![]() |
#18 |
Lysende norsk flaskekoker
|
![]() Sv: Julebordsesongen 2017Julebord med egen jobb, uten partner. Sånn har det vært i hele min karriere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Julebordsesongen 2017Jeg har faktisk aldri hatt en jobb der det har vært arrangert julebord.
![]() |
#20 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Julebordsesongen 2017Jeg er stadig på festmiddager og julebord. Den mest travle perioden starter nå og varer ut februar. Nå har jeg vært så lenge i samme bransje så jeg kjenner mange og syntes det et hyggelig og morsomt. MEN! Når de legger opp til dans med 900 mannfolk og 40 damer i salen, da må jeg brått på do - hjemme hos meg selv. Fiffig metode å komme seg unna.
![]() |
|
|