|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tøysenisse - Elf on a Shelf - tips og ideerDet kommer an på hva slags nisse man har. Vi har vanligvis hatt besøk av Tøysenissen og ham er det ingen som ser. Han setter opp døren sin natt til 1. desember og ellers ser vi bare spor av hva han har gjort. I fjor var han på ferie så da hadde vi julealven i stedet. Det var en sånn elf on the shelf-dukke som jeg hadde kjøpt på Ebay. Han ble levende om natten og en dukke om dagen så ham kunne de se.
|
|
|
#2 |
|
Snøavhengig
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tøysenisse - Elf on a Shelf - tips og ideerDagens nissetriks avbefales.
|
|
|
#3 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Tøysenisse - Elf on a Shelf - tips og ideerHva betyr hva? Cringe? Krympe-seg-flaut. Som f.eks. at jeg snakker til en kompis eller kommenterer pjuskebarten eller andre katastrofer.
|
|
|
#4 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: Tøysenisse - Elf on a Shelf - tips og ideerI dag satt tøysenissen med et lite strikketøy oppå garnet mitt, et lite strikketøy jeg har fått av min hemmelige nissevenn. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tøysenisse - Elf on a Shelf - tips og ideer
Får jeg foreslå et flyvekurs? Eller pussing av møkkete vinger nå før jul? Racerbilløp? Male bilde av ungene? Selvportrett? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Tøff
|
Sv: Tøysenisse - Elf on a Shelf - tips og ideerAlven vår, Alva, er av den usynlige sorten og det kan av og til være litt vrient. Tidlig i desember pyntet hun stua og gangen med undertøyet til barna, og datteren på ni syntes det var hysterisk, men sønnen på seks ble sur og skulle ha seg frabedt at noen tullet med bokserne hans!
|
|
|
#7 |
|
Erfaren
Medlem siden: Aug 2010
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tøysenisse - Elf on a Shelf - tips og ideer23. Rampenissen sitter ved siden av senga vår med barbermaskinen....hva har han gjort?!? Jo han har barbert en M for Melvin (som er navnet til rampenissen) i bakhodet på far i huset |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Licence to thrill
Sv: Tøysenisse - Elf on a Shelf - tips og ideerTøysenissen sitter i glasskapet. Han har snudd to av oldemors kaffekopper. De holder sataypinnen har har KJØRT GJENNOM den stakkars marsipangrisen, og under svinet står et telys. Marsipangrisen. Ikke tøysenissen. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Tøysenisse - Elf on a Shelf - tips og ideermellomste ønsker oss rampenisse neste år. Jeg får lagre tråden for inspirasjon, jeg har ikke det minste lyst, å være påtvungent kreativ i hele desember, når jeg er utslitt av alt annet som skjer.
|
|
|
#10 |
|
Licence to thrill
Sv: Tøysenisse - Elf on a Shelf - tips og ideerVi har ikke pakkekalender, det har jeg nektet helt fra start (og flere ganger hvert år |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Sv: Tøysenisse - Elf on a Shelf - tips og ideerVi får bli enige om et eller annet innen neste desember.
|
|
|
#12 |
|
koko
|
Sv: Tøysenisse - Elf on a Shelf - tips og ideerLag en liste allerede nå med lavterkselting tøysenissen kan finne på. Pakk det ned sammen med nissen, så er det klart til desember 2019.
|
|
|
#13 |
|
Sv: Tøysenisse - Elf on a Shelf - tips og ideerMå skaffe en nisse også da. eller dør om vi går for den usynlige varianten.
|
|
|
#14 |
|
Erfaren
Medlem siden: Aug 2010
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tøysenisse - Elf on a Shelf - tips og ideerSkal defintivt lage liste til neste år, samt ha alt av rekvisitter klart på forhånd. Blir litt mer hektisk da med lillebror på snart et år. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
intro
|
Sv: Tøysenisse - Elf on a Shelf - tips og ideerJeg dytter litt på denne.
|
|
|
|
#16 |
|
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Tøysenisse - Elf on a Shelf - tips og ideer
Synes den var enormt kreativ, jeg! Her hadde tøysenissen til sammenlikning pakket ungenes tannbørster inn i aluminiumsfolie i løpet av natten.
|
|
|
#17 |
|
...we have cookies
|
Sv: Tøysenisse - Elf on a Shelf - tips og ideerÅ herregud! |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Licence to thrill
Sv: Tøysenisse - Elf on a Shelf - tips og ideerI dag satt'n ved vasken med en tom dorull. Det var det jeg kom på. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
intro
|
Sv: Tøysenisse - Elf on a Shelf - tips og ideerNå fikk LSK-treneren sparken for få minutter siden også, så musa var i det minste framsynt.
|
|
|
|
#20 |
|
intro
|
Sv: Tøysenisse - Elf on a Shelf - tips og ideerHa-ha, herlig, Myria! Dette blir en gullgruve for meg også utover i måneden.
|
|
![]() |
|
|