|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
|
Sv: Fossilfritt i Oslo, hva tenker dere om det?Jeg har vært fascinert over det puslete kollektivtilbudet i Oslo Vest, ja! |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Fossilfritt i Oslo, hva tenker dere om det?Altså, det er egentlig stort sett et bra tilbud her i vest også, generelt er det jo kjempebra i Oslo. Men når man skal begynne å veksle så blir alt som er kvartersruter veldig tungvint.
|
|
|
#3 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Fossilfritt i Oslo, hva tenker dere om det?Jeg vet ikke om dere har sett denne artikkelen: Teknisk ukeblad
|
|
|
#4 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fossilfritt i Oslo, hva tenker dere om det?Det er fascinerende stor forskjell på Oslo og resten av landet når det gjelder kollektivtilbud....Her klages det på buss som går med 15 minuttsintervall, der vi bor går den 2 ganger i timen på dagtid, 1 på kveldstid (og jeg bor sentralt altså, ikke 'på landet'). Bussen er som regel forsinka, så det nytter ikke å planlegge å ta den til jobb for eksempel, da man sjelden rekker neste buss |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Fossilfritt i Oslo, hva tenker dere om det?Ja, vi har timesrute med buss (halvtime i rushen), hadde det vært kvartersrute hadde jeg ikke klagd. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Fossilfritt i Oslo, hva tenker dere om det?Ja, jeg prøver å huske da jeg vokste opp, og det var pendlerbuss og skolebuss og dett var dett.
|
|
|
#7 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Fossilfritt i Oslo, hva tenker dere om det?Men den t-banetunnelen, den bare MÅ de få fart på, for nå som det spretter opp leilighetshøyhus rundt alle t-banestoppene så KAN de ikke gå så sjelden! Den andre banen vi kan ta går kvartersruter, og der bygges det an masse rundt stoppene, og det er helt sånn japanske tilstander-fullt der. Med den følge at folk tar bilen, selvsagt, de som kan.
|
|
|
#8 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Fossilfritt i Oslo, hva tenker dere om det?
Kapasitet i Oslo tunnellene er årsak til at vi har bare .15 min bane, ståplass fire dager i uken. Fredag er det gjemmekontot eller hytten, så da får jeg sitte til byen.
|
|
|
|
#9 |
|
|
Sv: Fossilfritt i Oslo, hva tenker dere om det?Jeg husker godt hvordan det var med kollektivt i min barndoms fjellheimsdal, to ganger om dagen, pluss skolebuss, underlige tidspunkt og i det hele tatt. Halvtime å gå til nærmeste butikk, hvor utvalget var melk og kneipp og snus. (Hehehhee. Okei, det var kanskje en gulerot i ny og ne også.) |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Fossilfritt i Oslo, hva tenker dere om det?Husker jeg traff en storøyd bekjent (meget bemidlet og komfortsøkende mann som pusher 60) på før nevnte japanske-tilstander-banen, som hadde kastet inn håndkleet da en trafikkomlegging ga timeslange bilkøer om man skulle kjøre. Så han prøvde banen, der vi ble stående og sniffe inn i hverandres armhuler og skumpe. Tror han valgte køene siden, gitt.
|
|
|
#11 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Fossilfritt i Oslo, hva tenker dere om det?Jeg vet. Og det er jo helt det blå når det blir ny tunnel, eller har det skjedd noe jeg ikke har fått med meg?
|
|
|
#13 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Fossilfritt i Oslo, hva tenker dere om det?
Jah!
|
|
|
#14 |
|
Audacious
|
Sv: Fossilfritt i Oslo, hva tenker dere om det?Vanligvis unntas førere med HC-bevis denne typen tiltak, men etaten har virkelig ikke håndtert fjerningen av parkeringsplasser i sentrum og effekt av dette spesielt godt, så det lover ikke spesielt godt for videre begrensninger. Det virker som de tror at folk med HC-bevis bare parkerer på HC-plasser, mens det jo også er gratis og forlenget tid på ordinære kommunale plasser, og det blir veldig langt mellom HC-plassene og de er veldig fulle allerede. Dersom man ønsker oppslutning i befolkningen rundt slike tiltak er det veldig viktig å vise at man ser at folk har forskjellige liv og forskjellige forutsetninger, og her synes jeg ikke at MdG sine talspersoner er spesielt dyktige.
|
|
|
#15 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Fossilfritt i Oslo, hva tenker dere om det?Usikker på om det er lov å klage på kvartersruter, altså. Her er det halvtimes, bortsett fra en liten stund i verste rushet. Men så lenge det ikke er kollektivfelt, er man jo like langt som når man sitter i bilkø.
|
|
|
#17 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Fossilfritt i Oslo, hva tenker dere om det?Kvartersruter er trasig om man må bytte buss en eller flere ganger. Da bruker man veldig lang tid på korte avstander. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Fossilfritt i Oslo, hva tenker dere om det?Ja, eksakt. Tidligere jobbet jeg 5 km hjemmefra, men det tok minst en halvtime å komme dit pga bytte. Det ble like kjapt å løpe, så jeg ble veldig sprek.
|
|
|
#19 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Fossilfritt i Oslo, hva tenker dere om det?Det er også ganske annen reise å sitte 1 time på samme komfortable buss og å hoppe mellom busser. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Glamorøs
|
Sv: Fossilfritt i Oslo, hva tenker dere om det?Faktisk har tatt for seg lufta i Oslo, og snakker om både trafikk, vedfyring og skip. https://www.faktisk.no/faktasjekker/...edre-ar-for-ar
|
![]() |
|
|