Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Spinoff fra Har du prøvd narkotika

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-07-07, 16:32   #81
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff fra Har du prøvd narkotika

Hehe, jeg har da aldri vært i en situasjon jeg ville kommet i trøbbel for det heller.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 16:34   #82
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff fra Har du prøvd narkotika

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Hehe, jeg har da aldri vært i en situasjon jeg ville kommet i trøbbel for det heller.

Nei men da er du jo heldig.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 16:37   #83
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.322
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff fra Har du prøvd narkotika

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Den gang var misbrukerne meget synlige i gatebildet.

Det er dessverre sånn fremdeles. Iallefall i Oslo.

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Det er dessuten forskjell på å bruke og å misbruke.

Jupp.

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Da er jeg jammen glad jeg ikke er på et slikt forum.

Ben "Lettet" Murphy



Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Hvis "korrelasjon" er et ord man ikke forstår, så burde man absolutt benytte seg av denne anledningen til å lære seg hva det betyr, for det er faktisk veldig nyttig og viktig for å greie å lese og ta til seg informasjon som er relevant for denne typen diskusjoner. (Jeg er dessuten ikke enig med deg hvis du mener at "alle skal forstå det som blir sagt" i alle diskusjoner på dette forumet (eller ellers). I alle fall hvis det skal bety at du synes man ikke bør bruke såpass alminnelige ord som "korrelasjon" for å argumentere.)

Veldig enig. Det er dessuten veldig lett å slå opp når man sitter med all verdens ordbøker på nett.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 17:02   #84
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Spinoff fra Har du prøvd narkotika

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Det er en del som sier at de aldri, uansett, skal prøve det som går inn under betegnelsen narkotika.

Jeg er interessert i å høre hvilke grunner som vektlegges her. Er det fordi det er ulovlig? Farlig?

Jeg har rett og slett ikke lyst. Jeg får omtrent noia av litt rødvinsrus - det er nok kontrollfreaken som kommer frem og skriker - IKKE GJØR NOE SOM KAN TILSI TAP AV STÅLKONTROLL!!! DET er fali det.
At det er ulovlig hadde jeg nok glatt gitt beng i, om jeg hadde hatt lyst til å prøve.
Det er forbudt å kjøre for fort også, og det gjør jeg desverre rett som det er. Jeg er lovbryter.


Sist redigert av Left : 22-07-07 kl 17:04. Årsak: Je var itte færdi
  Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 17:13   #85
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.045
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinoff fra Har du prøvd narkotika

Jeg har vokst opp med en narkoman bror så jeg vet jeg aldri kommer til å prøve.
Har sett på nært hold hva det gjør med kroppen til personen og ikke minst hvordan det påvirker familien.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 18:33   #86
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spinoff fra Har du prøvd narkotika

Hva er vitsen med å dope seg ned?


Jeg klarer fint å være på fest uten å eks drikke alkohol. Trenger ikke å dytte i meg til for å ha det artig

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 18:35   #87
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spinoff fra Har du prøvd narkotika

Opprinnelig lagt inn av Marianne, her.

Hva er vitsen med å dope seg ned?

Da finnes jo også alternativer for å "dope seg opp", hvis det frister mer.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 18:37   #88
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spinoff fra Har du prøvd narkotika

Nei, jeg har ikke vært fristet rett og slett. Hvorfor skaffe seg fler problemer enn dem man har?

Jeg tror heller ikke det er noen årsakssammenheng mellom bruk av hasj og overgang til sterkere stoffer. Årsaken til det meste at rusmisbruk tror jeg kan oppsummeres i ett ord: omsorgssvikt. Mange av faktorene nevnt over her har jo direkte sammenheng med en eller annen form for omsorgssvikt i barndommen. Det følelsesmessige vakuumet dette skaper, er det vanskelig for dem det gjelder å "fylle" på annen måte enn med rusmidler. Vanskelig, men ikke umulig.

Og det er tragisk at samfunnet bruker så mye krefter på å straffe ofrene for omsorgssvikt ytterligere, i stedet for å tilby dem hjelp til å kunne mestre sine liv uten bruk av stoff. Det sistnevnte er såklart mer komplisert, men det hadde vært mye mer samfunnstjenlig og verdig.

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 19:25   #89
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spinoff fra Har du prøvd narkotika

Først og fremst fordi jeg er vedldig lite interessert i rus, synes ikke det er særlig stas å drikke alkohol en gang.
Dessuten er det et poeng at det er ulovlig og derfor ikke lett tilgjengelig (i allefall ikke i mine kretser)
Og kanskje aller viktigest - jeg veldig redd for å rote med hodet og psyken min!
Ut over det ser jeg ikke for meg at jeg skal ende opp som beinrangel narkoman på plata... tror jeg er for gammel til det. Så akkurat den "narkoman-frykten" er ikke viktig for meg lenger.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 19:42   #90
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff fra Har du prøvd narkotika

Opprinnelig lagt inn av Bequita, her.

Nei, jeg har ikke vært fristet rett og slett. Hvorfor skaffe seg fler problemer enn dem man har?

Du mener altså at man får problemer av å ta seg en liten tur? Kan du definere hvilke problemer man da får?

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 19:48   #91
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spinoff fra Har du prøvd narkotika

Opprinnelig lagt inn av søster, her.

Da finnes jo også alternativer for å "dope seg opp", hvis det frister mer.

Joda sant nok.
Men da kan man vel bare spise litt sukker?
*ler*

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 20:11   #92
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spinoff fra Har du prøvd narkotika

Opprinnelig lagt inn av Marianne, her.

Joda sant nok.
Men da kan man vel bare spise litt sukker?
*ler*


Funker for meg, ja.
(Har nettopp fortært en boks med Candy King)

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 21:16   #93
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 11.040
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff fra Har du prøvd narkotika

Jeg har sett nok av hva misbruk av alle former for narkotikum gjør med hode, kropp, familie og venner. Det er farlig og derfor vil ikke jeg prøve.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 21:19   #94
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff fra Har du prøvd narkotika

Og jeg gjentar; det er forskjell på bruk og misbruk. Eller mener du at alle som røyker eller tar seg et glass vin i ny og ne er misbrukere av disse stoffene?

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 21:21   #95
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 11.040
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff fra Har du prøvd narkotika

Opprinnelig lagt inn av Bequita, her.

Årsaken til det meste at rusmisbruk tror jeg kan oppsummeres i ett ord: omsorgssvikt.

Kan ikke være enig med deg der, i hvert fall ikke 100 %. Jeg kjente i sin tid ganske mange som nå er gått til helvete og felles for dem var ikke omsorgsvikt, men ansvarsfraskrivelse. Det er mulig de hadde lært seg hjemmefra at de selv ikke var ansvarlig for sine handlinger, men det var uansett et felles trekk ved de jeg kjente den gangen.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 21:24   #96
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.702
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff fra Har du prøvd narkotika

Hvorfor? Fordi
1. Det er ulovlig
2. Det kan være farlig
3. Fordi storebroren min dro med seg nok drit inn i livet til familien med rusmisbruket sitt til at jeg vil gjøre det. (Han kom seg fort på rett kjøl igjen, og er nå gift og har barn, så det er ikke sånn at det henger over meg nå, men ødela mye i barndommen likevel)
4. Fordi jeg jobber i attføringsbedrift med hovedvekt på rusmisbrukere. Man blir sløvet av hasj, noe man ikke blir av sigaretter - så et synes jeg ikke kan sidestilles. (Nei, jeg røyker ikke heller altså)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 21:26   #97
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 11.040
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff fra Har du prøvd narkotika

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Og jeg gjentar; det er forskjell på bruk og misbruk. Eller mener du at alle som røyker eller tar seg et glass vin i ny og ne er misbrukere av disse stoffene?

Et tegn på misbruk er at du "bare må ha det". Siden alle jeg noen gang har kjent som "bare" brukte og slett ikke var misbrukere (i følge selg selv), faktisk ikke klarte å la være å "bruke", ser jeg ingen grunn til å kalle en spade for sølvskje. Bruker du er du misbruker. For all del, jeg drikker både vin og øl og jeg røyker, men jeg er også fullstendig klar over at det særlig for røykens del er snakk om misbruk. Jeg kan klare meg både en og to uker, noen ganger tre, men så går det rett vest igjen.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 21:30   #98
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff fra Har du prøvd narkotika

Opprinnelig lagt inn av SiwH, her.

Et tegn på misbruk er at du "bare må ha det". Siden alle jeg noen gang har kjent som "bare" brukte og slett ikke var misbrukere (i følge selg selv), faktisk ikke klarte å la være å "bruke", ser jeg ingen grunn til å kalle en spade for sølvskje. Bruker du er du misbruker. For all del, jeg drikker både vin og øl og jeg røyker, men jeg er også fullstendig klar over at det særlig for røykens del er snakk om misbruk. Jeg kan klare meg både en og to uker, noen ganger tre, men så går det rett vest igjen.

Jeg tror en god del brukere her inne vil bli temmelig fornærmet over at du kaller dem for alkoholmisbrukere.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 21:33   #99
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 11.040
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff fra Har du prøvd narkotika

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg tror en god del brukere her inne vil bli temmelig fornærmet over at du kaller dem for alkoholmisbrukere.

Joda, inkludert meg selv

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 21:35   #100
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff fra Har du prøvd narkotika

Du vet at du er full av bullshit nå, ikke sant? Jeg antar du også har et spiseproblem, iom at du misbruker mat.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no