|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Allerede 6. mai og ikke en bunadsrelatert tråd?Deiligste med å bruke bunad er når den skal av. Mye styr med bunad og stryking av skjorter. Men føler meg fin i den
|
|
|
|
#2 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Allerede 6. mai og ikke en bunadsrelatert tråd?Min passer og jeg gleder meg veldig til å bruke den.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Allerede 6. mai og ikke en bunadsrelatert tråd?
Eldste her har et sjal etter sin tipp-tipp-oldemor (blir det vel?
|
|
|
#4 |
|
|
Jeg er veldig enig, og det er derfor jeg valgte rekonstruert også. Min er rekonstruert solør odal-bunad. Det er på mange måter også en slags gest til min døde pappa at jeg valgte akkurat den. Jeg hadde mange å velge mellom. Det skal egentlig ikke være sølv til min da, men jeg bruker sølvet jeg fikk i gave og arvet av moren/mormoren min og mener det er helt i tråd med de opprinnelige "pendraktskikkene" her i landet.
|
|
|
|
#5 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Allerede 6. mai og ikke en bunadsrelatert tråd?Så stas, My!
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Allerede 6. mai og ikke en bunadsrelatert tråd?Jeg gleder meg til å bruke min Eva Lie festdrakt. Jeg er litt tynnere nå enn da jeg fikk den, men den sitter jo over ribbeina og ikke over magen, så jeg merker ikke forskjell. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Tatt på
|
Sv: Allerede 6. mai og ikke en bunadsrelatert tråd?Jeg har så lyst på Nordmørsbunad, men har ikke råd til en for tiden. Hadde til konfirmasjonen min, men den vokste jeg ut av. Men en slektning fikk overta, så den er i det minste i bruk.
|
|
|
#8 |
|
|
Sv: Allerede 6. mai og ikke en bunadsrelatert tråd?Tråden minnet meg om at jeg burde få bunaden min renset. Det er sikkert for seint nå, så den får duge en 17. mai til. Den passer nok, jeg fikk den fint på i fjor og er smalere nå enn da. Jeg bruker den antakelig siden jeg skal gå i tog med drillen, da er det enten den eller korpslederjakke som gjelder. Får se an været litt, tenker jeg. Jeg har sunnmørsbunad, fikk til konfirmasjonen. Den er sydd ut etter det, ja.
|
|
|
|
#9 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Allerede 6. mai og ikke en bunadsrelatert tråd?Jeg måtte få minste inn.
|
|
|
|
#10 |
|
Semiaktiv
Sv: Allerede 6. mai og ikke en bunadsrelatert tråd?Min venninne er heller ingen stor kirkegjenger, men har pratet om den knappen som gjør at det ikke går an å lene seg mot noe hardt, og har en teori om at poenget er å gjøre allerede vonde sørlandske kirkebenker enda vondere, slik at alle må sitte rett i ryggen og ikke sovne.
|
|
|
#11 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Vår lokale kirke har for lengst gått bort fra de harde kirkebenkene som var der da jeg ble konfirmert. Nå er det gode stoler med god polstring. Jeg får teste det ut neste år i min datters konfirmasjon.
|
|
|
#12 |
|
ctrl+z
|
Sv: Allerede 6. mai og ikke en bunadsrelatert tråd?Herlig, for en snill mamma!
|
|
|
#13 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Allerede 6. mai og ikke en bunadsrelatert tråd?Jeg har et luksusproblem: Fire kjempefine bunader henger i skapet (tre av dem er arvet), og alle passer. Jeg velger trolig konfirmasjonsbunaden min, da det er denne jeg er mest fortrolig med å ha på meg. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Allerede 6. mai og ikke en bunadsrelatert tråd?Jeg har bunad fra stedet jeg er oppvokst, den er sydd ut max og passer, men i år skal jeg låne en venninnes som er fra stedet jeg bor,siden jeg vurderer og få meg bunad herfra så er det greit å låne og kjenne om det føles riktig.... |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Allerede 6. mai og ikke en bunadsrelatert tråd?Jeg har kjøpt ny |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Semiaktiv
Sølvet til Finnmarksbunaden er så stilig!
|
|
|
#17 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Sv: Allerede 6. mai og ikke en bunadsrelatert tråd?Jeg skal ha min Tinnbunad, som ikke er så vanlig, men som det allikevel er noen andre som har på det lille stedet jeg bor :Knegg:
|
|
|
#18 |
|
Introvert optimist
|
Den er veldig fin! Jeg så mange på lørdag. Det var nok en stor slekt som alle hadde samme.
|
|
|
#19 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Allerede 6. mai og ikke en bunadsrelatert tråd?Snuppa har sølv til Finnmarksbunad. Det fikk hun til dåpen av svigermor og tanken var at hun skulle få bunad til konfirmasjonen. Vel ... ting skjer og det kommer ingen bunad fra svigermor. Vi håper bare at hun møter opp i selskapet.
|
|
|
|
#20 |
|
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Allerede 6. mai og ikke en bunadsrelatert tråd?Tenkte nettopp på snuppa di, Tjorven. Husket tidligere diskusjoner der du hadde nevnt bunadsølvet. Fint at hun har fått brukt sølvet, men du har nok rett i at det ikke blir så lett å gjenbruke det. Skal tro om det koster en formue og eventuelt få det omformet? |
|
|
|
![]() |
|
|