|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
can-jur
|
Sv: Skikk og bruk på fly
Bortsett fra at det ikke er mulig. Har du fått det opp som forhåndsvalg? Jeg vet ikke engang om det er mulig å legge inn samme person to ganger. Og er det mulig er vi tilbake på å straffe store folk økonomisk. Å betale dobbelt for å fly er ikke greit enten man er lang eller bred.
|
|
|
|
#2 |
|
Glamorøs
|
https://www.flysas.com/pl-en/fly-wit...eat-selection/
|
|
|
#3 |
|
can-jur
|
Ingen dum løsning. Men det kommer helt an på prisen. Som ikke er oppgitt.
|
|
|
|
#5 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dette. Jeg flyr mye og har heldigvis bare opplevd dette et fåtalls ganger, men det er virkelig ubehagelig. Dersom jeg selv hadde hatt behov for mer enn et sete hadde jeg virkelig undersøkt mulighetene i forkant. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Tatt på
|
Sv: Skikk og bruk på flyLitt av utfordringen er at selv man får plass i et sete, så tar man utvilsomt opp en del plass når man er stor. Og mange av oss har kjent på det, spesielt når når man får nærkontakt med sidemannen selv om du passer i setet og får ned armlenene.
|
|
|
#7 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Skikk og bruk på flyJeg synes ikke det er noe forskjell på å betale ekstra for lang kropp enn for brei kropp. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hallo. Jeg føler meg ikke krenket i lillefingeren engang. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Tatt på
|
Sv: Skikk og bruk på flyVil du si det er unaturlig å tenke på overvektige folk når det er snakk om at noen tar opp en tredjedel av setet ved siden av seg?
|
|
|
#12 |
|
© All rights reserved
|
Nei, ikke unaturlig, men likevel ikke den eneste sannheten. En velger jo selv hva en legger i det, og hvordan en tolker. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Tatt på
|
Jeg er den, jeg tenkte ikke så mye på brei rygg og skuldre. Mer på baken som skulle få plass mellom armlenene og at låra ikke skulle trenge seg over på det andre setet (som har vært mitt problem).
|
|
|
#14 |
|
© All rights reserved
|
I denne tråden er det ryggplass som er nevnt. Og breibeinte menn. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Textrovert
|
Sv: Skikk og bruk på flyDa jeg reiste til USA og måtte be flyverten komme med verktøy for å kunne slå opp armlenet fordi det var en spiss skrue under armlenet som boret seg smertefullt inn i låret mitt og ødela buksa mi, så skulle jeg gladelig ha betalt mer for å kunne sitte godt og samtidig ikke være til bry for sidemannen.
|
|
|
#16 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: Skikk og bruk på flyVet en som kjøper ikke bare et, men to ekstra seter (dvs tre seter) fordi hen har behov for å ligge på flyreiser av medisinske årsaker. Det koster visst en god slump, men det er en prioritet å ikke la helsen hindre reisen på det punktet. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Fortynnet
|
Sv: Skikk og bruk på flyLa oss si at de to personene jeg fortalte om hadde havnet ved siden av hverandre i et stappfullt fly. En på vei til VM i bodybuilding og en på vei til slankeoperasjon, for å sette det litt på spissen. Ingen av dem hadde tatt opp behov for ekstra plass med flyselskapet. Det er fysisk umulig å få dem ned i setene, når de ikke kan bruke av nabosetet. Skal flyselskapet se seg rundt etter de minste personene i flyet, og flytte rundt på folk? Skal noen måtte gå av flyet? Hvem eier problemet da? |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Fortynnet
|
Sv: Skikk og bruk på flyOg for ordens skyld: Dette handlet aldri om personer som bare fyller opp litt ekstra, eller å sitte litt trangt, det er vel alle vant til å forholde seg til. Jeg hadde ikke så mye over halve setet mitt tilgjengelig, og måtte sitte med hoften inn mot setet, vridd inn mot sidemannen på andre siden. Den ene gangen førte det til vondt i ryggen flere dager av ferien. Jeg mener fortsatt det burde være skikk og bruk på fly å ta opp et behov for 1,5 sete med flyselskapet på forhånd, og at den som trenger ekstra plass eier problemet. Ingen andre kan jo vite om det på forhånd. Sist redigert av Filifjonka : 24-06-19 kl 09:13. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
kamerat
|
Sv: Skikk og bruk på flyJeg har generelt høy toleranse for sånt som medpassasjerene ikke kan gjøre noe med (hylende baby, damen jeg satt ved siden av en gang som tydeligvis hadde en skade som gjorde at albuen hennes stakk stivt ut til siden, langt inn på min side av setet), men om jeg hadde havnet i den sittestillingen du gjorde, Fjonka, ville jeg tatt det opp med kabinpersonalet. Det er jo ikke greit at enkelte passasjerer kommer så dårlig ut, og det er flyselskapets jobb å løse det. For eksempel ved å sette bodybuilderen ved siden av en treåring.
|
|
|
#20 |
|
Glamorøs
|
Sv: Skikk og bruk på flyÅ «eie et problem» brukes ofte slik Floksa gjør det altså. Nesten. Det er jo et slags tankeverktøy for å ta ansvar for å endre noe selv, der man ikke får endret situasjonen. Men å bruke det som en ansvarsfraskrivelse der man mener at det er den som blir utsatt for et halvt sete, tåfislukt eller barnespark i ryggen syns jeg kanskje er litt passiv-aggressivt. Og som Fjonka sier: som medpassasjer har man ingen mulighet til å endre det på forhånd.
Sist redigert av Tallulah : 24-06-19 kl 10:48. Årsak: skrivefeil |
|
|
|
![]() |
|
|