|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Hvilket parti har du stemt på? Du kan stemme på flere for å dekke begge valg | |||
Mdg |
![]() ![]() ![]() ![]() |
27 | 12,98% |
Sp |
11 | 5,29% |
Frp |
1 | 0,48% |
Ap |
55 | 26,44% |
Krf |
6 | 2,88% |
Rødt |
16 | 7,69% |
Bompengepartiet |
1 | 0,48% |
Pp |
0 | 0% |
Kystpartiet |
0 | 0% |
Lokal By/gdeliste |
2 | 0,96% |
Høyre |
30 | 14,42% |
Venstre |
19 | 9,13% |
Liberalistene |
0 | 0% |
Sv |
62 | 29,81% |
Andre |
0 | 0% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 208. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hva skal du stemme?Vi er vel også mange Aftenpodden-lyttere her på FP, og er kanskje ikke helt upåvirket av det.
![]() |
#82 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva skal du stemme?også er det vel ikke til å komme bort ifra at mange av de som er mest aktive her inne er av den mer urbane typen, og Sp blir derfor ikke det mest naturlige partiet å stemme på. Men hat er vel å ta litt vel hardt i.
![]() |
#84 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hva skal du stemme?VGs politiske kommentarer har også nevnt SPs flørt med nasjonalisme, og vi kommer ikke unna Vedums idiotiske og populistiske sykkelelite med latte-kommentar fra tidligere i år. Som også distriktsfolk reagerte på.
![]() |
#85 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() Sv: Hva skal du stemme?
Det var jeg som uttrykte det, og for meg personlig er SV et betydelig mer forståelig valg enn SP for husets 13-åring. Sånn jeg kjenner ham og de tingene han er opptatt av. Selvom barna våre må få ha de politiske sympatiene de ønsker, gjør man seg jo noen refleksjoner over hva de gir uttrykk for.
![]() |
#86 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Den nedlatenheten kan du spare deg.
![]() |
#87 |
|
![]() Sv: Hva skal du stemme?Jeg har byttet parti for første gang. Det ble MDG. Stemmer vanligvis venstre. Tvilte helt inn i stemmeboden. Nesten elle melle.
![]() |
#88 |
Glamorøs
|
Vel, nå var det dere som trakk fram profesjon, og at det gjorde at dere var oppdatert på hvordan politikk diskuteres rundt om. Det var på ingen måte ment å være nedlatende. Nå har ikke jeg sett at SP blir betegnet som fascister eller er utsatt for hat i særlig stor grad på FP heller, akkurat.
![]() |
#89 |
Semiaktiv
Det kan være grunner til å være uenig i at SP er "brun i kantene", men det er likevel ikke en oppfatning som er særegen for FP-medlemmer, som var det som ble antydet. Det var du som sa at du ikke har hørt det mange ander steder enn her, og samtidig påberoper deg å ha god peiling på politikk. Jeg synes også det er litt rart at du ikke har fått med deg at det er en oppfatning flere (også utenfor FP) har om SP, uavhengig av om du er enig i synet eller ikke. Jeg synes også det er å dra det litt langt å kalle SP et brunkantet parti, men jeg er da fullt klar over at det finnes folk som mener det, og det var ikke på FP jeg hørte det først. Jeg er verken statsviter eller har spesielt god peiling på politikk, men såpass har til og med jeg fått med meg.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 09-09-19 kl 18:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Tatt på
|
![]() Sv: Hva skal du stemme?Samtidig så har du brukere som meg som prøver å henge med i svingene i hva som diskuteres politisk og som ikke har fått med seg at noen oppfatter SP som brun eller spesielt mer innvandrerfiendtlig en f.eks AP.
![]() |
#91 |
|
![]() Sv: Hva skal du stemme?Jeg står i kø for å stemme nå. Jeg tok listen på mitt parti 1 med til parti 2 (som var de eneste som stod utenfor valglokalet, men som uansett er de jeg velger mellom) og spurte om hvilke hun syntes var bra av de i parti 1. Hun delte gjerne synspunkter. I tillegg skriver jeg på Moen i parti 2. Da får jeg en passe blanding. Sist redigert av Pelen : 09-09-19 kl 19:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Hva skal du stemme?Jeg har vært og stemt i både kommune- fylkesting- og kirkevalget nå. Jeg har både krysset opp en kandidat på lisen "min" og ett inn en kandidat fra en annen liste i kommunevalget.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() Sv: Hva skal du stemme?Uavhengig av om SP er å anse som brunt i kantene, eller ikke, så er det proteksjonismen og den voldsomme dyrkingen av det norske som gir meg frysninger. Motstand mot kommunesammenslåinger og sentralisering er ikke like vanskelig å forstå, ei heller krigshissingen i by vs bygd. Noen tjener på å beholde konfliktlinjene.
![]() |
#94 |
Medlem siden: Sep 2007
Her er eg og. Dette med at SP blir oppfatta brunt er nytt for meg. Og ikkje ei oppfatning eg deler.
![]() |
#95 |
Semiaktiv
![]() Sv: Hva skal du stemme?Er dere fornøyd med valgresultatet i deres kommuner?
![]() |
#97 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() Sv: Hva skal du stemme?Jeg ble faktisk veldig glad på Lan Marie Berg sine vegne fordi de gjorde et så bra valg. Jeg synes hun har fått ufortjent mye tyn i kommentarfeltene (hva er det med folk?) de siste årene og det at hun får fortsatt tillit fra velgerne som lever med MDGs politikk er en velfortjent oppreisning!! Hurra!! Det var faktisk det største lyspunktet for meg personlig, selv om jeg sto på liste i kommunen og vi får et mindre eller like mange plasser i kommunestyret som i forrige periode. Det er såklart også gledelig!!
![]() |
#98 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Hva skal du stemme?Jeg er veldig fornøyd med tendensene, får beholde ordførerne jeg ville beholde, og partiet går godt frem. (et mandat ekstra, men det er jo frem!). Var gøy på valgvake i går.
![]() |
#99 |
Tatt på
|
![]() Sv: Hva skal du stemme?Er sånn passelig fornøyd. Protestpartiene ser ut til å få overraskende mange mandater og det kan se ut som det ikke blir borgerlig styre (hurra) for første gang på 25 år. Det kan blir en interessant koalisjon med blant annet MDG og BNP.
![]() |
|
|