|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Rektor forbyr strikkingJeg tegner i møter. Masse. Det gjør at jeg holder fokus på det som sies og at jeg klarer å følge med. Det er kun de som sitter helt nær meg som ser at jeg ikke bare noterer, men tegner også. Jeg antar at for rutinerte strikker, så funker strikking litt på samme måten.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rektor forbyr strikkingJeg har mye større forståelse for at folk spiser i møter enn at de strikker altså. Spising er tross alt nødvendig for å fungere gjennom en arbeidsdag (selv om det strengt tatt bør være satt av tilstrekkelig tid til å gjøre det i en pause). Det er ikke strikking.
![]() |
#83 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Rektor forbyr strikking
Eg hadde ikkje tenkt på metaforen før du sa det, Rine!
![]() |
![]() |
#84 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Rektor forbyr strikkingEg lar meg også forstyrre av spiselyder og slafselyder. Samtidig er det der med å faktisk klare å ta pause i skuledagen ofte eit problem, fordi det er så mange elevar som spiser opp pausetida. Eg trur ikkje det er så lett å komme nokon veg med Utdanningsforbundet heller. Det er jo eins eige ansvar å ikkje gjere seg tilgjengeleg, men det er jammen ikkje lett når folk kjem og ønsker samtaler om karakterer eller liknande.
![]() |
![]() |
#85 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Rektor forbyr strikkingÅ av og til måtte spise mens man jobber tror jeg vil gjelde mange. For meg som jobber ute hos kunder så ER lunsjpausen jobb, for det er da jeg fritter ut folk om hva de driver med og finner ut om det er noe jeg kan ha nytte av.
![]() |
#86 |
|
![]() Sv: Rektor forbyr strikkingDet er ikke konseptet "å spise mens man gjør noe annet" jeg er negativ til altså. Og utenom at jeg er svært negativ til spiselyder i møter hvor jeg ikke har noen exitmulighet, så er problemet slik jeg ser det mer "vi har ingen mulighet til å få pause på noe tidspunkt men vi tilrettelegger for at det skal gå greit allikevel"-holdningen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() Sv: Rektor forbyr strikkingJeg skjønner hva du mener, Maverick, og jeg er helt enig med deg. Imidlertid er skolen en ganske rar arbeidsplass til tider, rett og slett på grunn av elevene og alt annet som skjer og ikke skjer. Der jeg som regel har kunnet justere litt i forkant eller etterkant, kan jeg ofte ikke det lenger. Da er det en ny time, eller en elev som "bare skulle". Nå skal det være sagt at jeg som regel opplever at jeg har tid til å spise, men det skjer oftere nå, enn før jeg ble lærer, at jeg plutselig innser at jeg rekker verken mat eller do før neste time.
![]() |
#88 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: Rektor forbyr strikkingJeg irriterer meg egentlig mest over de som sitter og jobber på PC/Mac, særlig hvis de sitter ved siden av meg sånn at jeg ser skjermen deres. Men helt greit å droppe strikking osv. også. Spising er jeg mer liberal for, det er travle dager og litt mat og kaffe når vi har møte, det synes jeg innafor. Jeg merker det ikke en gang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Rektor forbyr strikkingNettopp hatt fellesmøte på enheten min. Av ca 70 personer så jeg tre som spiste (ingen av disse lagde lyder som jeg kunne høre, men jeg satt ikke veldig nært noen av dem), mange kaffekopper og vannflasker, en som fiklet med mobilen, ingen strikketøy (og en hel del som hadde problemer med å holde øynene oppe
![]() |
#90 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Rektor forbyr strikkingHos oss har alle minimum 30 minutter som er satt av til pause og alle har minst en langpause i uka uten undervisning. Det er også 30 minutter mellom undervisningsslutt og fellesmøtet.
![]() |
#91 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Rektor forbyr strikkingVi har ikke en halvtime mellom undervisning og møte, men 15 minutter må til for at alle skal få ut unger og komme seg på plass. Også for de som rakk å spise i lunsjpausen sin kl 11/11.30 (de aller fleste, tross hektisk og uforutsigbar arbeidshverdag), oppstår det gjerne et behov for blodsukkerregulering mellom 13.30 og 15.30. *insisterer fortsatt på å la lærerne spise under fellesmøter* Mobiltrykking, derimot. Det irriterer meg.
![]() |
#92 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Rektor forbyr strikkingJeg jobber også i videregående og det skjer rett som det er at jeg ikke rekker lunsj. Det kan være fordi jeg har timer før på et annet sted enn etter og at ting må lastes opp/klargjøres mens jeg spiser. Ikke et spesielt uvanlig fenomen hos oss, dessverre. (Og det er sjelden eller aldri elever dom maser).
![]() |
#93 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Rektor forbyr strikkingDarth: Jeg skrev ikke at man ikke får pauser i løpet av dagen. Riktignok kan det hende at man er maks uheldig og får seks undervisningstimer på rad en tirsdag, og skjer det noe med en elev i din klasse som må tas tak i i lunsjen (fordi du ikke har andre fritimer), er det jo ikke usannsynlig at du ikke har fått i det mer enn en bit av en skive kl. 14.30. Men hovedregelen er jo at det er undervisningsfrie timer innimellom, og da kan man selvsagt spise. Har man denne timen mellom 9-10, og må ta elevsaker i lunsjen, synes jeg ikke det er rart om man har behov for å spise litt kl. 14, selv om det er møtetid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Nei, det er jeg helt enig med deg i. Jeg har null problemer med spising på møter. Egentlig så blir jeg ikke så lett distrahert, når alt kommer til alt. Der har jeg blitt skikkelig lærerherdet, jeg kan fokusere nesten uansett hva som skjer rundt meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Introvert textrovert
|
Lærere i barneskolen, i 100 % stilling har lite fritimer. Og de femten minuttene mellom skoleslutt og fellesmøte brukes jo til å få barna ut, rydde litt og sånt. Så spising i fellesmøter må man på skolene jeg har jobbet på. :tidligere lærer:
![]() |
#97 |
Tittel og tittel....
|
Hos oss har lærerne på barnetrinnet en hulltime, 2 om man er kontaktlærer.
![]() |
#100 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Rektor forbyr strikkingEn lærer på barneskolen har svært få «fritimer», og jeg skriver det i gåseøye fordi det er et litt misvisende begrep. Det er undervisningsfri, men fremdeles arbeidstid, og det brukes ofte til samarbeid eller møter. Det løser ikke spiseproblematikkem helt, siden man ofte er sammen med andre mennesker. (Jfr de som misliker andres spising.) |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|