|
|||||||
| HPs vevstove Forum for datasnakk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva kaller du arkene i en powerpoint/presentasjon?Jeg tror at jeg har klikket så mange ganger på «Nytt lysbilde» inne i PP at jeg har blitt indoktrinert.
|
|
|
#2 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Hva kaller du arkene i en powerpoint/presentasjon?Så gøy!
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva kaller du arkene i en powerpoint/presentasjon?Jeg sier slides.
|
|
|
#4 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hva kaller du arkene i en powerpoint/presentasjon?Jeg insisterer fremdeles på lysark, og lever helt greit med å kalles språkpurist.
|
|
|
|
#5 |
|
Tatt på
|
Sv: Hva kaller du arkene i en powerpoint/presentasjon?
Det er jo en hel del som ligger på åpent forum (alt det som ligger under FPForum) og ikke inne i medlemsområdet. En ganske stor del egentlig.
|
|
|
#6 |
|
heimføing
|
Det var ikke noen herfra som uttalte seg på radio? En av programlederne/ deltakerne leste opp et innlegg herfra. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
flisespikker
|
Deler av FP er lukket, men bare de forumene som ligger i medlemsområdet. Kommunikasjonsforumene ligger for eksempel åpent. Du ser oversikten på forsiden ( http://foreldreportalen.no/forum/index.php ).
|
|
|
#9 |
|
Trøtt
|
Sv: Hva kaller du arkene i en powerpoint/presentasjon?Jeg sier slides, men på jobbe min (stor statlig bedrift) har det blitt "in" å snakke om lysark igjen nå. Og jeg fatter det ikke helt, må jeg innrømme.
|
|
|
#10 |
|
Semiaktiv
Sv: Hva kaller du arkene i en powerpoint/presentasjon?Jeg hørte meg selv si "forrige bilde" på møte nettopp.
|
|
|
#11 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Hva kaller du arkene i en powerpoint/presentasjon?Jeg sier lysbilde. Lager mange potx- og trykker svært ofte på «nytt lysbilde»- knappen.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#12 |
|
søt
Sv: Hva kaller du arkene i en powerpoint/presentasjon?Jeg sier side jeg, jeg ilker fornorsking, eller kanskje jeg sier forrige «ark» eller neste side. Jeg sier IKKE lysark eller foil, da tyr jeg heller til slides.
|
|
|
#13 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Hva kaller du arkene i en powerpoint/presentasjon?Jeg sier også "det kommer på neste side" - og kaller det en presentasjon, ikke en powerpoint.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Semiaktiv
Jeg kaller det også en presentasjon, men så bruker vi heller ikke PowerPoint på jobb, vi bruker google.
|
|
|
#16 |
|
flisespikker
|
Ja, det siste gjør jeg også. Powerpoint er programmet; det jeg lager, er en presentasjon. Og jeg kan også si «neste side» mens jeg holder presentasjonen. Men når jeg lager den eller snakker om den, tror jeg jeg sier at det er så-og-så mange slides.
|
|
|
#17 |
|
koko
|
Sv: Hva kaller du arkene i en powerpoint/presentasjon?Eg har jo vore "datalærar" i mange år. 94-kullet var dei fyrste eg skulle lære å lage prestasjonar, og fram til eg hadde mi siste økt med dataopplæring (snufs) for få år sidan så var det nettopp presentasjonar vi laga og elevane trykte på nytt lysbilete for å lage ei ny side.
|
![]() |
|
|