|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Ambulanse nektet ta med seg voldsoffer (VG)De er nå ikke SÅ enige om at politiet skulle frakte mannen til legevakten. "Feil, og ren ansvarsfraskrivelse, sier politiet.": |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Leser
|
![]() Sv: Ambulanse nektet ta med seg voldsoffer (VG)
Jeg er heller ikke så begeistret for tabloider, men her synes jeg fakta taler for seg selv. En alvorlig skadet mann ble forlatt av både ambulanse og politi, det er en stygg sak uansett.
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 08-08-07 kl 20:23. Årsak: folatt - forlatt |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Fortynnet
|
Enig, det er ikke dette som er hverdagsrasisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg bare lurer på hvordan dere vet dette? Kjenner dere personene og vet hvordan de tenker? |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Erfaren nok
|
På nyhetene nå var det en som sa at det var vitner som kunne identifisere den som slo mannen ned, men at politiet ikke var lydhøre.
![]() |
#86 |
Viking F.K !!
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ambulanse nektet ta med seg voldsoffer (VG)Ser i nyhetsbildet i dag at en sykepleier står fram og hevder Ullevål lyver når de hevder at de nødvendige undersøkelser ble gjort av mannen. Hun var vitne til hendelsen, og sa at de bare lot ham ligge der, uten å ta de riktige undersøkelsene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Walking in the air
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Helt enig. Håper det blir en skikkelig oppvask!
![]() |
#89 |
intro
|
Dette har jeg også tenkt på. Saken er veldig stygg uansett hvordan man vrir og vender på det, og det er ingen tvil om at ambulansefolkene kommer veldig dårlig ut av det etter vitneutsagnene å dømme. Likevel har vi faktisk ikke hørt deres versjon av saken. Jeg har med gru tenkt på hvordan det må føles for dem - og ikke minst deres familier - å havne i en slik situasjon der en hel nasjon anklager dem for å være onde, rasistiske svin og, om det går riktig ille, nærmest drapsmenn. De prøvde forhåpentligvis bare å gjøre jobben sin, og en feilvurdering i et slikt yrke får jo langt større konsekvenser enn for de fleste av oss andre.
![]() |
![]() |
#90 |
Glamorøs
|
Vel, de har kalt en alvorlig skadet mann for "Din dritt" "Ditt svin" og sagt "Der gikk toget ditt" osv. Det vitner ikke om noen som bare prøver å gjøre jobben sin, spør du meg. Uansett om de faktisk trodde han ikke var alvorlig skadet.
![]() |
#91 |
Borte
|
![]() Sv: Ambulanse nektet ta med seg voldsoffer (VG)Jeg lurer veldig på hvorfor de handlet som de gjorde foran så mange vitner. Trodde de at de skulle komme unna med det? Uansett om de gjorde det de skulle rent medisinsk (hvilket jeg ikke vet om de gjorde), så var faktisk språkbruken og holdningen deres uspiselig og uakseptabel. Jeg ser for meg at det var jeg eller en av mine som var skadet, også at vi skulle bli behandlet slik av de som skulle hjelpe oss. Det ville vært grusomt. Trodde ambulansefolkene at de skulle komme unna med en sånn oppførsel? Pleier de det?
![]() |
#92 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Ambulanse nektet ta med seg voldsoffer (VG)Nettopp. Helsepersonale skal behandle pasienter med respekt uavhengig av personlige følelser. Punktum.
![]() |
#93 |
intro
|
Nei, det kan være. Jeg så bare vitneutsagnene på nyhetene den første dagen. Uansett tenker jeg på det, om kritikken måtte være aldri så fortjent, hvilken forferdelig situasjon det må være å havne i - for ambulansepersonellet også. Jeg skal ikke prøve å forsvare dem, men det må jo være nesten umulig å leve videre etter noe slikt.
![]() |
![]() |
#94 |
Glamorøs
|
Jeg tror det var det de trodde. Og det forundrer meg ikke. Jeg har selv opplevd å ha ringt ambulanse i Oslo fordi en alkoholiker ramlet og slo hull i hodet, hvor de nektet å komme. Når de hørte adressen ba de oss slutte å tulle. Jeg tror ambulansepersonellet i Oslo, i likhet med Politiet, tenker sitt når de blir tilkalt til visse adresser og hendelser. Og når det er to afrikanere involvert slår nok fordommene lett ut.
![]() |
#96 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Ambulanse nektet ta med seg voldsoffer (VG)Det gjelder bare hvite. Du har vel hørt løsningen til Jensen? Gi de mer penger! Da blir ALT bedre.
![]() |
#97 |
Borte
|
Det syns jeg mildt sagt er en ukultur, og det er bra hvis denne saken kan sette fokus på problematikken. Alle fortjener respekt i møte med både helsevesenet og politiet.
![]() |
#98 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Ambulanse nektet ta med seg voldsoffer (VG)Jeg er oppriktig rystet av denne saken. Jeg trodde man fikk hjelp uansett hvis man ble skadet i vår lilleputtnasjon. Så naiv kan man altså bli.
![]() |
#99 |
Ringskrømt
|
Til opplysning er det ikke ambulansepersonellet som bestemmer om de skal rykke ut på oppdrag. Det er sykepleierne på AMK som rekvirerer ambulanser i Norges land. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Live and let live
|
Det må være forferdelig å være ham som har slått ham ned også og skulle leve videre etterpå. Men både han og ambulansepersonellet bør ta konsekvensene av handlingene sine. Jeg hadde skjønt at du sier det du sier dersom de gjorde en feilvurdering, men jeg skjønner det ikke i forbindelse med en slik adferd som dette. Hva om dette var hjelpepleiere på sykehjemmet der besteforeldrene våre bodde? Hva om du selv ble slått ned på gaten og fikk hjerneblødning og til alt overmål tisset på deg, og du bare ble møtt med en slik bøllete oppførsel? Jeg får helt frysninger og kjenner en utrygghet krype oppover ryggraden min. Dette er slik vi hører om kan skje i fjerne land der det er krig og som heller ikke har et så bra offentlig helsevesen som her, her i landet skulle vi jo være trygge og ivaretatte. Alle som har slike holdninger og som utagerer slike holdninger i hjelpeyrker bør og skal lukes bort.
![]() |
|
|