Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ambulanse nektet å ta med seg voldsoffer (VG)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-08-07, 19:10   #81
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ambulanse nektet ta med seg voldsoffer (VG)

De er nå ikke SÅ enige om at politiet skulle frakte mannen til legevakten. "Feil, og ren ansvarsfraskrivelse, sier politiet.":
http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle1927460.ece

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-07, 19:27   #82
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg mener ingenting om hva som kan ha skjedd, det er jo derfor jeg ikke vil uttale meg bastant. Jeg sa jo at jeg ble skremt av hendelsen. For alt jeg vet kan mannen ha gjort noe som ikke vitnene har sagt noe om.

Jeg er heller ikke så begeistret for tabloider, men her synes jeg fakta taler for seg selv. En alvorlig skadet mann ble forlatt av både ambulanse og politi, det er en stygg sak uansett.

Jeg er enig i at det kan være flere senarioer enn akkurat rasisme bak (selv om jeg egentlig tviler sterkt), men uansett er det kritikkverdig. Ett senario jeg kan tenke meg er at ambulansefolkene følte seg truet av en eller annen grunn (men hvorfor tok ikke politiet han med seg da?). Eller at de gjorde en medisinsk feilvurdering (noe som jeg synes er nesten like ille som rasisme. Ambulansefolk skal vel kunne vurdere om folk trenger tilsyn, eller?). Jeg kommer ikke på så mange fler i alle fall, jo miskommunikasjon mellom politi og ambulansefolk, det er jo en mulighet.

Jeg er også uenig med dere som kaller dette hverdagsrasisme, dette synes jeg er mye mer alvorlig enn det. Jeg har forståelse for at hverdagsrasisme er slitsomt og skadelig, men dette må da være hakket verre? Mannen kunne jo ha dødd.

Sist redigert av him : 08-08-07 kl 20:23. Årsak: folatt - forlatt
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-07, 19:54   #83
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg er også uenig med dere som kaller dette hverdagsrasisme, dette synes jeg er mye mer alvorlig enn det. Jeg har forståelse for at hverdagsrasisme er slitsomt og skadelig, men dette må da være hakket verre? Mannen kunne jo ha dødd.

Enig, det er ikke dette som er hverdagsrasisme.
Fryktelig sak.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-07, 20:38   #84
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av era, her.

Det horiblie er at ja hadde dette vært en hvit mann med "riktig" innpakning, ville de ha tenkt mulig hodeskade mens her tenkte de full somalier kranglet med gambier og prøver å pisse på bilen.

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Vi kan dåne i kor. Greit nok de sa ikke "svarting" ol, men de ville neppe snakket så stygt til en nordmann....

Jeg bare lurer på hvordan dere vet dette? Kjenner dere personene og vet hvordan de tenker? Er det en ting ved denne saken jeg ikke forstår, så er det akkurat rasisme-anklagene mot ambulansepersonellet.

Det klør vannvittig etter å skrive her, men jeg kan ikke - dessverre. En sak har alltid to sider, så også i dette tilfelle.

Det er fryktelig trist at en mann nå ligger alvorlig skadet på sykehus og jeg håper at den som forårsaket dette snart blir tatt. Han har det stått bemerkelsesverdig lite om........

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-07, 22:26   #85
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skytte75, her.

Det er fryktelig trist at en mann nå ligger alvorlig skadet på sykehus og jeg håper at den som forårsaket dette snart blir tatt. Han har det stått bemerkelsesverdig lite om........

På nyhetene nå var det en som sa at det var vitner som kunne identifisere den som slo mannen ned, men at politiet ikke var lydhøre.

For meg er det bare totalt uvesentlig om mannen er voldsforbryter, narkoman, idiot eller whatever. Han var skadet, og hadde behov for hjelp.
DET er det ambulansepersonalets jobb å utføre.

Og jeg tviler på at så mange vitner lyver. Nå er det jo to sykepleiere som var tilstede som anmelder både politi og ambulansepersonell.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-07, 22:28   #86
syllan
Viking F.K !!

syllan sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

På nyhetene nå var det en som sa at det var vitner som kunne identifisere den som slo mannen ned, men at politiet ikke var lydhøre.

For meg er det bare totalt uvesentlig om mannen er voldsforbryter, narkoman, idiot eller whatever. Han var skadet, og hadde behov for hjelp.
DET er det ambulansepersonalets jobb å utføre.

Og jeg tviler på at så mange vitner lyver. Nå er det jo to sykepleiere som var tilstede som anmelder både politi og ambulansepersonell.

syllan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 08:16   #87
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Ser i nyhetsbildet i dag at en sykepleier står fram og hevder Ullevål lyver når de hevder at de nødvendige undersøkelser ble gjort av mannen. Hun var vitne til hendelsen, og sa at de bare lot ham ligge der, uten å ta de riktige undersøkelsene.

Det forundrer meg ikke at Ullevål prøver å fremstille situasjonen bedre enn den var. Jeg mener en ekstern kyndig, burde ha undersøkt saken.

Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 10:34   #88
Bequita
Walking in the air

Bequita sin avatar

Hvor: Oslo
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

Det forundrer meg ikke at Ullevål prøver å fremstille situasjonen bedre enn den var. Jeg mener en ekstern kyndig, burde ha undersøkt saken.

Helt enig. Håper det blir en skikkelig oppvask!

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 10:57   #89
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skytte75, her.

Jeg bare lurer på hvordan dere vet dette? Kjenner dere personene og vet hvordan de tenker? Er det en ting ved denne saken jeg ikke forstår, så er det akkurat rasisme-anklagene mot ambulansepersonellet.

Det klør vannvittig etter å skrive her, men jeg kan ikke - dessverre. En sak har alltid to sider, så også i dette tilfelle.

Dette har jeg også tenkt på. Saken er veldig stygg uansett hvordan man vrir og vender på det, og det er ingen tvil om at ambulansefolkene kommer veldig dårlig ut av det etter vitneutsagnene å dømme. Likevel har vi faktisk ikke hørt deres versjon av saken. Jeg har med gru tenkt på hvordan det må føles for dem - og ikke minst deres familier - å havne i en slik situasjon der en hel nasjon anklager dem for å være onde, rasistiske svin og, om det går riktig ille, nærmest drapsmenn. De prøvde forhåpentligvis bare å gjøre jobben sin, og en feilvurdering i et slikt yrke får jo langt større konsekvenser enn for de fleste av oss andre.

Gammel 09-08-07, 11:05   #90
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg har med gru tenkt på hvordan det må føles for dem - og ikke minst deres familier - å havne i en slik situasjon der en hel nasjon anklager dem for å være onde, rasistiske svin og, om det går riktig ille, nærmest drapsmenn. De prøvde forhåpentligvis bare å gjøre jobben sin, og en feilvurdering i et slikt yrke får jo langt større konsekvenser enn for de fleste av oss andre.

Vel, de har kalt en alvorlig skadet mann for "Din dritt" "Ditt svin" og sagt "Der gikk toget ditt" osv. Det vitner ikke om noen som bare prøver å gjøre jobben sin, spør du meg. Uansett om de faktisk trodde han ikke var alvorlig skadet.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 11:07   #91
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lurer veldig på hvorfor de handlet som de gjorde foran så mange vitner. Trodde de at de skulle komme unna med det? Uansett om de gjorde det de skulle rent medisinsk (hvilket jeg ikke vet om de gjorde), så var faktisk språkbruken og holdningen deres uspiselig og uakseptabel. Jeg ser for meg at det var jeg eller en av mine som var skadet, også at vi skulle bli behandlet slik av de som skulle hjelpe oss. Det ville vært grusomt. Trodde ambulansefolkene at de skulle komme unna med en sånn oppførsel? Pleier de det?

Jeg kan absolutt se at saken har to sider og at den vi får servert er rimelig ensidig. Men det bør jo komme reaksjoner når de som skal hjelpe skadde mennesker oppfører seg som bøller. Det bør få konsekvenser.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 11:08   #92
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nettopp. Helsepersonale skal behandle pasienter med respekt uavhengig av personlige følelser. Punktum.

Gammel 09-08-07, 11:10   #93
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Vel, de har kalt en alvorlig skadet mann for "Din dritt" "Ditt svin" og sagt "Der gikk toget ditt" osv. Det vitner ikke om noen som bare prøver å gjøre jobben sin, spør du meg. Uansett om de faktisk trodde han ikke var alvorlig skadet.

Nei, det kan være. Jeg så bare vitneutsagnene på nyhetene den første dagen. Uansett tenker jeg på det, om kritikken måtte være aldri så fortjent, hvilken forferdelig situasjon det må være å havne i - for ambulansepersonellet også. Jeg skal ikke prøve å forsvare dem, men det må jo være nesten umulig å leve videre etter noe slikt.

Gammel 09-08-07, 11:23   #94
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg lurer veldig på hvorfor de handlet som de gjorde foran så mange vitner. Trodde de at de skulle komme unna med det?

Jeg tror det var det de trodde. Og det forundrer meg ikke. Jeg har selv opplevd å ha ringt ambulanse i Oslo fordi en alkoholiker ramlet og slo hull i hodet, hvor de nektet å komme. Når de hørte adressen ba de oss slutte å tulle. Jeg tror ambulansepersonellet i Oslo, i likhet med Politiet, tenker sitt når de blir tilkalt til visse adresser og hendelser. Og når det er to afrikanere involvert slår nok fordommene lett ut.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 11:38   #95
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Hmm, men hvor er FRP i denne saken, de pleier jo ikke la sjansen gå fra seg til å påpeke det når ordensmakten ikke gjør jobben sin ...

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 11:40   #96
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det gjelder bare hvite. Du har vel hørt løsningen til Jensen? Gi de mer penger! Da blir ALT bedre.

Gammel 09-08-07, 12:06   #97
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror det var det de trodde. Og det forundrer meg ikke. Jeg har selv opplevd å ha ringt ambulanse i Oslo fordi en alkoholiker ramlet og slo hull i hodet, hvor de nektet å komme. Når de hørte adressen ba de oss slutte å tulle. Jeg tror ambulansepersonellet i Oslo, i likhet med Politiet, tenker sitt når de blir tilkalt til visse adresser og hendelser. Og når det er to afrikanere involvert slår nok fordommene lett ut.

Det syns jeg mildt sagt er en ukultur, og det er bra hvis denne saken kan sette fokus på problematikken. Alle fortjener respekt i møte med både helsevesenet og politiet.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 12:21   #98
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 221
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er oppriktig rystet av denne saken. Jeg trodde man fikk hjelp uansett hvis man ble skadet i vår lilleputtnasjon. Så naiv kan man altså bli.

Gammel 09-08-07, 12:34   #99
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Til opplysning er det ikke ambulansepersonellet som bestemmer om de skal rykke ut på oppdrag. Det er sykepleierne på AMK som rekvirerer ambulanser i Norges land.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 12:34   #100
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Nei, det kan være. Jeg så bare vitneutsagnene på nyhetene den første dagen. Uansett tenker jeg på det, om kritikken måtte være aldri så fortjent, hvilken forferdelig situasjon det må være å havne i - for ambulansepersonellet også. Jeg skal ikke prøve å forsvare dem, men det må jo være nesten umulig å leve videre etter noe slikt.

Det må være forferdelig å være ham som har slått ham ned også og skulle leve videre etterpå. Men både han og ambulansepersonellet bør ta konsekvensene av handlingene sine. Jeg hadde skjønt at du sier det du sier dersom de gjorde en feilvurdering, men jeg skjønner det ikke i forbindelse med en slik adferd som dette. Hva om dette var hjelpepleiere på sykehjemmet der besteforeldrene våre bodde? Hva om du selv ble slått ned på gaten og fikk hjerneblødning og til alt overmål tisset på deg, og du bare ble møtt med en slik bøllete oppførsel? Jeg får helt frysninger og kjenner en utrygghet krype oppover ryggraden min. Dette er slik vi hører om kan skje i fjerne land der det er krig og som heller ikke har et så bra offentlig helsevesen som her, her i landet skulle vi jo være trygge og ivaretatte. Alle som har slike holdninger og som utagerer slike holdninger i hjelpeyrker bør og skal lukes bort.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:16.